FB - Blog - Dan sewaktu dgnnya...

Aku ni manusia biasa yang buat kesilapan. Aku manusia yg penuh emosi - sebab aku perempuan, dan aku sebenarnya seorang pemarah. Tapi aku cuba kawal. Tapi walau apapun aku akan luahkan. Kt mana lagi kalau bukan kt laman personal aku. Org kata aku siar kat seluruh dunia. Artiskah aku sampai seluruh dunia perlu baca blog aku.
 
Yes, sumtime, when i write, i do hope the respective person to read it, and realise my feelings. I do want them to feel, the hurt i'm feeling. Eventho i know, they will never understand, and they will always blame me, saying i'm self-centered ( pentingkan diri sendiri ) or emotionally unstable....Tapi itu people. People are like that, because they never been on my shoes. Tak kisahlah. I suppose i take that as it is. Biarlah orang menganggap aku ni mcm sampah, teruk, asalkan aku tau sapa aku. Dan asalkan aku still diri aku sendiri. Tak perlulah nak ubah diri aku supaya orang suka. Buatlah macam manapun aku rasa. Aku takkan boleh tukar mind-set orang, mahupun sukar utk aku ubah mind-set aku sendiri.
 
Maaf.
 
Kata-kata amanat itu memang susah utk aku ungkapkan. Apatah keluarga sendiri. Apatah lagi kalau aku rasa AKU BETUL. Ego aku memang terlalu tinggi. Unless memang aku rasa benar2 bersalah. Tapi aku rasa kali ni, i'm gonna choose my instinc. Aku rasa tak perlulah kata tu. Biarlah orang anggap apa. Biarlah die menghukum aku dgn cara itu. Mgkin dia nk hapuskan terus ingatan dia pasal aku. Mgkin dia dh kumpul allied supaya semua orang ikot dia, tapi jgn ikot aku. Mgkin. Biarlah, apa daya aku utk halang semua tu dari berlaku. Kalau dah semua yang tak suka tu pada aku, biarlah.
 
Anak Buah.
 
Mesej ni khas utk korg. Aku tak pernah anggap korg tu anak buah aku pun. Kita kerjasama. Aku tak pernah anggap diri aku bos pun. Sbb aku tak layak. Aku takde knowledge setinggi korg. Aku cuma penyampai. Aku cuba buat kalau aku mampu. Tapi memang tak tercapai utk buat semua. Aku cuba amik ati korg. Sedaya yang aku mampu. Aku cuba tak pressure korg. Tapi amiklah sikit pressure kt batu jemala aku nih. Sebab aku tak mampu dh nk tanggung. Terima kasih sebab berkerjasama dgn aku. :)..
 


--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan