Why I'm Not A Writer...

Ha ada idea nk menulis. Hehehe..
 
Aku br sedar bende ni masa aku dlm pantang haritu. Mcm mana aku sedar tu bia aku je yg tau. Wakaka. Sbenanye aku pn tak tau cmne aku sedar. Yg pasti what strike me is, mmg aku ni takberbakat menulis langsung. Hehehe. Takpe2 dun worry, bkn aku demotivated. Mmg aku akui kelemahan aku yg satu ini. Hehehehe.
 
Smlm aku ckp ngn ida psl nih. Pehtu die cm gelak2. Elee msti ko dh lama tau tp ko nk jg ati aku ni kn. Hehehehe. Tu la. Malu jgk Aku ni perasaan je yg lebih. Wakakaka. ;p
 
Antara sebab kenapa aku ni tidak dilahirkan sebagai seorang penulis yg berbakat- Mgkin aku penulis, tp aku tidak berbakat untuk menulis. Do get what i mean? Maksudnya, aku boleh menulis, tp apa yg kuar tu kebykkan nye crappy2 thoughts jek. Susah sgt utk aku menulis facts. Even aku tak pandai mewacanakan penulisan aku. Ewah. Merepek meraban tu pandai la. That's why i'm not gifted langsung.
 
Pertama skali, aku sedar. Bila aku menulis, aku tak saba nk mengendingkan penulisan aku. Kalu tulis blog tu mmg ler panjang berjela. What i mean is, mcm nk tulis novel ke apa ke. Aku penah buat attempt tuh. And episod novel aku ntah brape kerat tau2 dh ending. Ataupn, aku tak tau nk ending cemana, last2 aku stop je kt memana aku suka. Wakakaka.
 
Kedua, Aku suka sgt campur aduk bahasa rojak english malay and pasar and short forms and mcm contoh. Kalu aku tgh tulis novel pn ada perkataan, watpe, ktne, napa. Cm tak cantek la kn guna perkataan2 cmtu. Supposedly, guna la perkataan yang bagus2, jd hasil karya aku tuh MAHAL and lebih dihargai.
 
Ketiga, aku feeling sengsorang. Kalu klaka tu ade jgk la yg gelak wpn aku ase tak semua - most of the time aku gelak sorg2 je asenye. Wakakaka. Tp kalu sedih tu. Masa aku tulis aku dh feel dh sedih. Tp aku tak reti nk intrepret dlm penulisan aku. Bongok kn? Tu la antara main reason membuatkan aku tersedar sendiri. Hik hik hik.
 
Keempat, aku slalu messed up with facts. Sbb aku tak pandai nk merangka penulisan aku. Yela, dlu masa cikgu ajar buat rangka karangan aku ckp. Nonsense suma tuh. Muahahahah. Last2 mmg aku tak pandai. Ntah mana pembuka, penutup, isi, lintang pukang. Bak kata org2 skang - kedaung / kelaut. Ish ish ish. Manalah nk ada bakat. Wpn aku penah bercita2, nk benti kerja jd penulis novel jek. Wakakaka. Jd penulis blog pn tak kemana pn aku ini. Huhuhuhu. ;p. Ha ada 1 lg bende yg add up to this 4th point = contoh aku nk story balik kisah hidup aku pn. Aku sendiri lupa. Bila aku ke situ. Bila aku ke sana. Tau2 time aku cite, aku sendiri konpius. Gurlz slalu la jd pembaca setia aku yg bengkeekkk je ngn aku. Wakaka. Sbenanye ramai yg bengkek.Tp minah buyung tu rajin komen. Ampes tol.
 
Kelima, i can't stand critism. Msti nk emo tak hengatnye. Pstu tros down. Pebende la lu ni. Buang masa gua je beb nk kasi ajar sket lu ni. Hehehehe. Hat ni aku takleh komen byk. Mmg tak bagus utk jd seorang penulis.
 
Keenam. Aku suke pening and suke lupe and suke konpius and ntah hape2 lg yg ntah hape2 aku suke. Ish ish ish.
 
Tgk, aku tak rangka karangan aku. Aku dh hilang punca penulisan. Wakakaka. Itu la aku. So di sini aku nk umumkan. Aku dh sedar diri aku, tak padan utk jd seorang penulis.
 
*tgh mencari diri sendiri, what i'm good at? Masak tak suka, kemas umah tak suka, tulis novel tak berbakat, buat minit tak berbakat, buat coding tak siap... Huhuhuhuhu*
 
p/s : tp aku tgh dlm state normal je. Takdela tgh sedih or tgh down. Tu la buta tulis sungguh aku ini. Huhuhuu... ;p

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

coba ko tanya laki ko, what are the best quality in you? mesti ade nye.. salah satunye adalah.. hehehe.. lu piki sendiri la kot.. sebab tu dah ada 2 anak...kakakakakakak

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009