Cabaran Ramadhan...

Cabaran lapar dan dahaga tu alhamdulillah takdelah sgt.

Tp cabaran anak2 n hubby yang batuk2 and selsema. Tp dorg tak demam. Risau jgk. Tp gi klinik, dia soh check H1N1... Rm39 tuh skali check! Utk sorg. Kene baya sendiri, insurans tak cover. Pstu kalu nk amik jab pn boleh Rm80.... Huh.... Mahal. Nk gi gomen, kalu tak demam derang tak check further or bagi jab. Siap aritu mak aku pegi nk amik jab die kata takde kt gomen. Ampes. Lg pulak nk gi yg kt Hosp Ampang tuh, ada meja khas utk H1N1. Tp for sure situ lagi ramaaiii org H1N1 dtg. Lg elok2 batuk2 bese je lg terdedah. So kami tak pi la check.

Dlm ati risau gk. Tp ujung2 bln ni manalah nk korek money.

Alhamdulillah, hubby n anak sulung dh ada progress la skit. My eldest son mmg ada jangkitan kt tekak die lastweek, n ulser, so this week die batuk2 la. Arini dh kurang skit n ulser die pn dh baik. Dh bole mkn n nyusu cm bese.

Cuma kesian kt baby kecik nih. Tak pernah lg die batuk. Sklai batuk2. Jangkit kt abang die la tu. Dh cube elak tak kasi si sulung ni kiss adik. Tp budak2 manalah die paham. Tu pn smlm mama dh jd hulk piat tinger sbb jerit2 dpn adik. Adik tu dh la susah tdo sbb batuk2. Huhuhuhu... Kesian tp nk wt cmne. Kecik sgt lg nk bg mkn ubat. Tp aku kalah jgk, smlm aku kasik ubat batuk. n pg td pn aku kasik jgk. Kalu tak langsung takleh tdo. Ni boleh la tdo dlm sejam dua. Which is so not Hafiy. Sbb hafiy mmg jenis baby yg tdo lama. Tp hikmahnya, bila die takleh tdo, die nyusu. So byk skit la die nyusu. Alhamdulillah. N berak pn byk .... ;p...

Smlm ada progress baru. Sbb aku asek entertain adik, firdaus dh pandai pakai bj sendiri. Kelakar smlm hubby tanya aku pakaikan suar die ke td? Aku ckp tak. Aku tanya hubby balik. Hubby pn ckp tak. upenye mamat tu pakai sendiri. Pg td pn firdaus make another attempt. Suar mmg dh pro dh la. Siap senget2 die dh boleh betulkan. Pstu tshirt. Die masukkan sbelah tgn je betul. Lg sbelah kene mama betulkan. Bj pun amik sendiri. Besttttt. Cuma tak smpt nk attend die blaja buang air kt toilet. Tulaaa cuti 2 bulan buat dekk je. Ni dh cuti weekend br nk ajar. Takpe2 aku cube la berdikit2. Moga2 dpt jgk ajar die kencing before die masuk 3 tahun. Amin............. (wpn aku ase mcm sedikit susah n terlambat. huhuhuhu..)

Eh ko kate busy baby kecik sakit. Update blog tak busy plak. Biasa lerrr.... ;p

Oh before aku stop. Arini ade lauk best. Kari Ikan Pari (nk buat gulai tak reti), Terung Cili and Paru Cili. Patu jap gi bli air soya plus murtabak singapore kt param. Hafiy blanje. Sbb td cilok duit die.. Huhuhuhu....

Comments

Ida Chan said…
Part hafiy blanje tu yg xtahan tuuu :D
Siti Fatimah said…
abah kate nnt kalu dpt bonus die baya balik.... ;p
misshannan said…
slamat berposa bersama2 anak2...irfan pun tak lepas lg toilet drain tu...huhu

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009