Saat Sakaratulmaut Mendekat..

Scary tak? Hehehe. Scary atau tidak, kenyataan adalah kenyataan. Yg hidup hari ini pasti akan menemui kematian nanti.

Pagi semalam aku baru je terfikir pasal Arwah Yasmin. Bkn pikir apalah. Mcm dia ada blog, so bila die deceased, siapa akan handle blog dia? And i never failed to visit her blog once in a while just to see sapa update blog dia. Bkn la i want to hear her from the dead. But mcm i think it is sweet if her hubby post something for her, about her or whatever. I like to share the sweetness.

Lepas tu kt blog aku tgh carik2 function utk collaboratekn blog dengan facebook (aku masih tak jmpe lagi. huhuhu), aku ternampak list of author aku. Ada nama ida. Tp aku dh buang. Bila aku dh click delete br aku terpiki, if only i was away, kn bagus if ida dpt memeriahkan blog ni for me? Isn't that sweet? Tp aku dh buang so aku lupakan jelah. Hehehehe. Lgpn, i'm gonna stay like yasmin. Her blog is following her suit. The blog is in silence for ever and ever.......

Then dpt brite kematian Arwah Asri, ketua kumpulan rabbani. Dan kt tv smlm ada few minutes video on his collapse. Ye. Siap nmpk muka biru, tp mata terpejam rapat.. Subhanallah.....

Lepas tu ada jgk video masa kt rumah. Sekujur tubuh dibaringkan di atas tilam. Arwah meninggalkan seorg balu dan 6 org anak. Tu yg aku dgr la kt tv smlm. Kalu aku salah maafkan aku..

But aku nk elaborate on pembaringan arwah tu... Aku ase mcm satu mcm sayu pn ada. Itu perkhidmatan terakhir isteri arwah utk suaminya. Suami tu satu perkataan yg mulia kn? Suami, seorg yg dimuliakn. Begitu jgk Isteri. Suatu perkataan yang dimuliakan. Lebih baik menyebut, Suami dan Isteri. Daripada menyebut Lelaki dan Perempuan. Suami seorg yg bertanggungjawab, insan yang punya ikatan yg paling luhur di sisi Allah S.W.T..... InsyaAllah. Terharu aku tgk pembaringan itu. Tertanya2 sendiri adakah aku dpt buat perkara yg sama? Nauzubillah.....

Hubby aku kata, kesian kn. Msti Isteri arwah sedih dgn pemergian Allah. Tp dlm hati aku ckp, tgk pembaringan yg nampak selesa tu, Isteri dia pasrah dan dgn redha melepaskan pemergian arwah. InsyaAllah.....

Lepas tu pg td dgr plak lagu kt radio... Selamat tinggal, pada semua, yg pergi takkan kembali lagiii..... Merdu betul suara arwah. Hubby aku kata, lirik lagu ni mcm untuk dia, cerita utk dia... Mesti isteri dia sedih dgr lagu ni. Huhuhuhu.......

Moga2 roh arwah dicucuri rahmat olehnya. Al Fatihah! Amin...............



--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

roshda said…
ni de blo arwah.. tp dia last update bln 5 maybe bz.. http://asrirabbani.blogspot.com/
tp aku mmg ske la arwah ustz. asri tu.. muka dia manis jek.. penah jpe dia masa konvo dlu.. mmg baik.. suara dia live mmg sedap giler.. sengkn tgk cari dia meninggal.. pastu de kua kat tv..masa mic tu di pas kat dia sblm dia pengsan.. dia sebut "ALLAH.." sayu btol.. saat2 akhir dia masih mengingati yg ESA.. subahanallah.. pgi td sblm g keje tgk MHI kumpulan rabbani cite saat2 akhir.. abby fana pon sedey x tahan menitis air mata dia denga.. aku pon sedey.. :(

adik dia ckp.. sblm tu arwah nak sgt2 al-quran..n geng rabbani ckp.. sehari sblm meninggal arwah mintak sgt2 dpt kumpul seme2 kumpulan rabbani.. n dia siap bgtau.. walau ape jd pon ibadah kena jaga.. masa part tu ar aku menitis air mata huhuhu.. mmg dia sgt2 baik la.. moga2 dia d tempatkan dikalangan org2 yg beriman -alfatihah

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan