Perlu Ke Tak Perlu?

Kalu kita baca blog seseorang tu. Kita rasa die salah. Bknlah kita ni
betul sgt. But dalam islam kan wajib menegur dari segi islam lah. Ini
pada aku lah. Bkn nk memudaratkan. Jauh skali nk memaki atau
menyakitkan hati. Sekadar 2 cents thoughts orang kata. Tp kalu aku
sendiri. Adakah aku bersedia untuk ditegur? Org kata kalu cara baik
apa salahnyakan. Cemana cara baik tu?

Kalau orang tu tulis blog, and guna shortform untuk perkataan2 ayat2
Al-Quran / maksud bahasa arab yang menjurus kepada menyebut Nama Tuhan
/ Allah S.W.T. Sebagai contoh, insyaAllah tapi dia tulis insy je. Ntah
la, pada mata aku tu salah. Tp aku kompom punyelah kalu aku tegur,
mesti die marah n kata aku tegur tak bertempat. So aku tegur dalam
hati and tulis kt blog jek. Wakakakaka.

I mean, bagi aku benda ni adalah sensitip. Sbb selepas insy yang die
tulis tuh, adalah perkataan Allah. Jadi aku rasa berdosa (aku rasa
berdosa, but i'm not sure if this berdosa?) kalu aku tak tegur. Tp aku
taknak menimbulkan konfrontasi macam dlu. Jadi aku luahkan kt sini.

Sekian.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan