Nasi Goreng Takde Perencah...

Gambaq takde plak. Smlm dh bungkus siap2 dlm tupperware, tp lupe nk bwk. Huwaaaa....

Pg2 slalu dlm kul 655 ke atas aku kuar umah. Gi buang smpah, jln2, panaskan enjin. Dlm 7:05 br gerak. Dh 2 hari aku smpai opis kul 8:15 pagi. Huwaaaaaa. Tak suke lmbt2 wpn boleh la bg bos aku tu sign je. Tp aku tak tau nk kasik alasan apa. Bos yg mendengki anak buah tu tak kasik bg alasan JLN JEM. Padahal die pn slalu je lmbt sbb jln jem. TU la aku kate die tu pengdengki. Hehehehe...

Tp pg ni aku kuar awal skit. Nasib baik firdaus tak bgn lg. Cian die mlm td batuk2 muntah2. Penat agaknya. Smpai kan die tak larat die tdo je bwh ketiak aku. TU la budak2 ni kalu kite dh ajar tdo tilam sendiri. Die mcm takot2 nk naik tdo atas tilam aku. So die letak kepala je bwk ketiak aku. Kesian plak. Aku betulkan die bgn letak kepala atas peha aku. Agaknya dgn cr tu br die ase mcm lege skit. Sbb die dh muntahkan kahak sume. Cume idung tersumbat dgn taik idung kering kot. Lepas tu plak tekak mcm gatal2 mcm nk batuk je. Kesian anak mama. Pg td lupa nk pesan abah suapkan ubat batuk. Takpela mlm kang before tdo mama kasi ubat batuk ek sayang... Cian die. Aku tak risau sgt. Sbb die mmg sgt aktif. Lompat sana lompat sini sebelum tdo. Dgn mulut bising ntah ckp apa ntah. Sakit2... Eeee cantik... Mama dh..bla blabla... Ntah ape ntah.. Hihihihihi.....

Smlm paksu nk gi smyg kt surau dekat umah aku, so ada la kwn firdaus nk main2. Aku angkut skali mak aku ngn pakcik firdaus. Patu mlm td mak aku soh pakcik gi bli lauk paprik kt kedai dekat ngn umah. Kate kt die bli 3 bungkus patu nnti aku masak nasi ngn goreng telur dadar jela aku pikir gitu. Hubby call tanya nk mkn apa pn aku ckp mkn lauk paprik beli dgn telur dadar. Patu hubby balik2 tgk2 pakcik bli sebungkus paprik ngn nasi 3 bungkus. Aku pulak dh masak nasik. Heishhh geram btol. TP bila mak aku soh pakcik kuar balik bli lain, tak smpai ati plak aku nk bia adik aku bejalan, gi bli n tunggu lg. Patu piki punye piki. Msk nasi goreng la. Ada ayam je dlm peti ais. Patu tingat lak. Hubby aku tak suke nasi goreng letak perencah. Ikan bilis ke, ayam ke, sotong ke die tak suke. So aku buat la perencah bawang, halia sikit, cili padi ngn cili merah. Tu je yg die slalu tarok....

Hubby mkn ikan bilis, tp die suke goreng asing. Tak cmpo ngn nasik. Die ckp cmtu lg sedap. Sos tiram ke sos apa ke sume diharamkan letak. Kalu nk meriah letak la sayur skit. Sib baik ade kubis smlm. Patu last skali letak telur. Telur tu mentah2 gaul je ngn nasi ngn perencah yg dh siap tumis td patu kacau smpai telur tu msk. Yela smpai tak nmpk dh lendir2 telur tu kn...

Mmg sedap. Resepi cilok dr Restoran Mamak Shah Jahat kt Jelatek Bussiness Centre....

Lepas tu hubby smpai umah die kuarkn ayam patu die ckp nk buat ayam goreng kunyit. Patu aku pn marinate ayam tu ngn kunyit n garam. Lepas tu goreng smpai garing. Buang minyak smpai kering. Patu letak bawang holland ngn cili merah yg dh dihiris.

Tu la santapan simple kami mlm td. Ade je idea nk msk apa sbenanye. Langkah2 penjimatan. Lgpn kt kedai dh tak tau nk mkn apa dh.

Mlm ni nk mkn apa plak ek sayang? Heheheheheh

Comments

iu rf said…
berat2 perut tu pun..rajin masakkk.. untungnye suami dier..hehehe

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor