Today is About ME!

Hmm dh lama aku tak tulis psl perkembangan aku. Well, takyah cite org dh tau. Mmg KEMBANG SEMANGKUK PN. Muahahaha. Hubby aku yg bese kata aku kurus pn dh kata aku gemuk. Ops bila masa lak die kata aku kurus. Ahahahahaha.

Well mula2 td aku nk tulis psl aku aku and jgk aku. Lepas tu selak paper, nmpk kes buang bayi. Lepas tu si bedah tu plak tak puas ati ngn aku psl aliran politik aku lain. Dia lain. Apa la ko ni bedah. Ko nk aku tulis perfect, ko igt aku tuhan? Aku pn manusia biasa jgk. Ko taknak pening, ko takyah tau psl politik. Senang. Ko undi jela mana yg ko dh yakin ko betul. Mmg aku takkan and langsung tak boleh ubah minda ko. Sama jgk ngn aku, ko takkan boleh ubah minda aku. Hehehe. Serius, aku bkn emo tp aku sbenanye tak bape gemor sikap sesetengah org yg amik pendekatan menjauhkan diri dr politik semata2 taknak pening2. Bg aku politik ni adalah masa dpn aku dan anak2 aku. Masa depan MALAYSIA. So aku pn ckp apa yg aku rasa nk ckp dlm pada aku memikir isu2 tertentu. Aku just nk kwn2 aku, tgk dr segi yg aku tgk. Mgkin aku tak nmpk dr segi yg korg nmpk. Kdg2 aku sendiri takleh trime pendapat org. But aku rasa aku ni person yg open for discussion. I can speak thru facts. Chewah konon. Emo2 skit tu besela. Nk menang je. But kalu tak puas ati, u can come to me, ckp apa facts yg ko ada. Kalu stakat nk ckp aku tak perfect, mmg aku tak perfect sbb aku bkn tuhan. Tp stakat tu jela. Mind aku still on what aku pegang slame ni. Sekian terima kasih. Muahahahahahahahhahahaa.

Then psl buang bayi. Mmg la kekadang tu bila ada anak. Dia nangis mlm2 ase nk picit2 je. Tp tgk muka comel dia, betapa fragile nya seorang budak. Mcm mana die nk hidup tanpa aku? Mcm mana aku sanggup tgk dia terkapai2. Wpn ada la jgk time2 aku bengang aku biaa je die nangis lama2. Muahahaha. yela dgn bahasa jerman dia tuh, smpai sudah aku tak paham die nk apa. Bg susu taknak, dukung pn taknak, ase nk lempang je. Muahahahahaha. Tp die budak, apa la dia tau kn. Kesian adalah. Dlm ati aku ckp, firdaus beruntung sgt, tgk sesetengah mak yg tak rela tu, buang2 anak dia. Tergamak die buang dlm tong sampah. Istighfar jelah aku dlm hati. Smpaikan nk bukak article tu dan baca pn aku tak sanggup. Tgk baby terselit celah smpah sarap buat aku ase nk menangis. Tp tulah, Allah tu maha adil, maha mengetahui. Manusia sekejam itu tentu akan die hukum jgk nnti. Dan baby teraniaya itu sudah pasti menjadi penghuni syurga. Sudah pasti rohnya akan diberkati. Tidak diminta lahir kedunia dan diperlakukan sedemikian. Yg hidup ni tak tau lg untung nasib. Cumanya baby tu tak smpt la nk mengecapi siri2 dimanjai, disusui malah dipeluk erat oleh seorg insan bernama IBU, ataupun AYAH. Malah baby tu dibenci dan didendam sehingga sebegitu rupa diperlakukan. Adoi, kejamnya manusia. Manusia pendek akal, tak matang, tak berperikemanusiaan. Malah sedar dalam tak buat semua tu. Main pandai! Seronok pandai. Jaga anak taknak. Manalah ada baby yg baik je tak nangis. Tak lapar. Tak dahagakan belaian. MANA ADA! Tak terpikir ke mcm mana kita semua boleh hidup, bernapas, malah dpt mengejar nikmat dunia, makan minum shopping main (hehehehe) kalu takda org yg jaga belai kita? Tak terpikir keee???? Urghhhhh....

Ok tu psl tu. Skg ni psl chong wei jgk. Misbun n Jailani kata Chong Wei menang sbb die tak terburu2 utk menang. Die main ikot rentak Lin Dan. Erm. Betul. Mcm Hubby aku pulak ckp, Dlu Chong Wei die tunggu bola naikkk patu turun baru die nk balas. Skng bola br nk naik die dh balas. Means Lin Dan tak smpt nk counter balik tindakan Chong Wei tu. Aku tak paham sgt. Tp kdg2 aku nmpk la jgk. Maksudnya Chong Wei tak tunggu lama utk balas. Fast paced la die main smlm. Lg 1 yg aku n hubby sama2 nmpk. Chong Wei punya mutu permainan mmg meningkat. Die bole jatuh, pusing, ke kiri atau ke kanan, dan masih konsisten je amik bola. Jarang bola terlepas. Jarang lalai. Ade jgk la tp tak mcm masa kt All England dlu. Mgkin btol la, die sabar, fokus, jd dia boleh menang. Lin Dan pulak aku ase mamat ni mcm cpt penat. Yelah, sblm All England, lepas Olimpik aritu, die sunyi je tak kemana2. Padahal Chong Wei dh merata open die pegi. Die nmpk penat, sbb br lepas berganyang di England. Mgkin tu pn salah satu sebab. Die tak boleh nk lawan kekuatan yg Chong Wei dh kumpul Sejak olimpik aritu. Mmg takde rehat aku tgk si Chong Wei tu. Bebaloi la susah payah die slame ni. Cuma aku harap lepas ni die bole teruskan fokus dia mcm tu tuh and tros meningkat lagi dan lagi. Semoga berjaya Chong Wei. Aku tak minat die sgt sbb die tak ensem. Muahahahaha. Tp pemain paling displin and tak byk songeh mmg dia la. Satu2 nya. Utk badminton la. Hehehehehe..

As for Firdaus plak. Mulut dia skg becok gila. Sikit2 dok bertanya la. Nyanyi la. Tp kalu aku nk record dia tau patu die diam. Ish ish ish. Tp besela apa yg die tanya tu bknnya paham sgt. Stakat bende2 cm nk susu, nk mkn. Fish. Mandi. Nak. Nanak. Tu dh clear la. Tak pun ape tu? Sikit2 la. Vocab die yg lain2 ntah hape2. Tp mmg sweet ja bila time org nyanyi2 die follow lagu tu. Tak saba nk dgr die ckp betul2. Abah die smpai pening2 sbb die tak benti ckp. Bukak mata je ada je bende die nk tanya kite. And kalu ktorg tgh smyg. Nnti die dok dpn2 patu die becok la ckp ntah apa2. Tanya2 macam mana la nk jwb. Ada skali abah die smpai sujud atas badan dia. Aku yg sbelah ni dok tahan jela nk gelak. Ish ish. Patu bila aku duduk antara dua sujud bleh plak die nk duduk atas riba aku. Ish ish. Pastu die dh pandai kenal org la. Mula2 jmpa die akan malu2. Paling2 die tgk org tu muka baik die akan senyum je la. Die takkan bg org tu dokong dia. Tp kalu dh slalu tgk, wpn weekend je. Die siap bole main bola ngn org tu. Ni kwn hubby aku la, memandangkan slalu bwk firdaus gi main futsal, so member2 futsal hubby aku dh bole ngam la ngn anak aku. Siap bole dokong suma. Syok plak aku tgk.

Hem. Takde apa dh kot. Tu jelah. Nti kalu ade masa terluang aku cite psl smlm aku emo ngn hubby aku pg. Muahahahahahahaha. Tp lepas tu dpt obat kaki membengkak. Lenguh2 semalaman. Patu pg td kul 430pg bgn sakit perut. Ishhh takpelah. Dosa Allah balas kt dunia. Kene mintak ampun kt hubby ni. Hehehehe.. Ok la babai...

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan