Wiken Without Tau nk buat Apa..ehehehe

Dulu aku slalu cm tertanya-2. How is it like to be the only woman in a family...Ekekeke... Ala baru anak 1 dh perasan berlebih2. Hahaha.

Last wiken, kami telah tak buat apa2. Rumah pn tak kemas apa. Hahaha. Pergi tesco smpaikan dh tak tau apa nk beli. Bole tak mcm tu. Takdela dlm rumah kami perfect ke apa, tp mmg otak blur sgt wiken kali nih. Bile balik itu takde ini takde. Masa nk bli ish rugi la bli bende ni apa sume la. So takpela. Yg penting masa dihabiskan dengan berkualitinya bersama keluarga. Apa lah aku merepek ni. Kes kes kes.


Haaaa.... Before that pada hari jumaat tu aku buat2 merajuk la ngn hubby. Takdela merajuk apa tp mcm takde mood la sket. So tibe2 die bgtau nk bwk gi JCo..Tp dgn syarat kene la plak menapak naik LRT. Aku tetibe penat n tak larat plak asenye. So aku pn kate tak yah la. Tp memandangkan hubby plak dh teliur ngn word JCo's Donut..So kami pegi jgk la petang tu ke JCo's....Tapi gmbar donut tak amik la plak (rugi3..huhuhu)....Bila la plak nk gi lg lepas nih. ...Kekekee....
nampak aku mcm pregnant plak....tidakkk..dh tombam sket skang.....pregnant tu tidak...huhuhuhu
Lepas tu kami telah bagi firdaus makan donus dengan muka2 nya skali..eh bkn kami ...tetapi si BAPAK....huwaaaa...........kesian anak ibu.....ehehehe

Lepas tu mcm tepiki plak nk melawat Pak Ngah aku sbb die baru balik dari Karachi, die keje sana since last year...Die balik sini sbb kene appendics aritu....br lepas bedah..La ni die dh baik pn tak pegi2 gk lawat die....dh bli Dunkin..since JCo's hanya dekat pavillion dan jauh dan susah nk gi...So kami pn bli la Dunkin je...Since Giant tak bukak lg nk bli buah jela kononnya..Hehehe...Last2 call pakngah die kate die on the way balik kg ada kenduri..Cett...Hubby lak mati2 kate taknak mkn donut dh..muak dh mkn JCo's yg tahap kemanisan coklat yg tinggi itu...Nampak gaya mmg kalu ibu preggi lg and ngidam JCo's br le dpt mkn lg kot..Kekeke..takpela janji dpt merasa sekali seumo hidup..Sedap gk la....kakaka..tu je komen utk donut yg dicita2 kn itu...Muahahaha..apa ni dh merepek...
Oh..straigth to the point..Pastu Ibu pn bg cadangan kite gi umah nenek jelah kot..Since donut nih takde sapa nk mkn..Eh silap..Abah yg kasik cdangan..hehehe...Pstu smpai umah Ummi aku die pakse soh bwk gi umah nenek..Oklah since dh lama gk tak gi umah nenek...Dh tu kitorg pn pegi la bwk paksu firdaus..ni adalah sikit gmbar..tp paksu tak interframe sbb die sebok nk main je..ekekekeke

Sedih tgk gmbar ni...Sihat lg org tua ni Alhamdulillah..Dah tua dh nenek aku..Dh 71 dh umo die...Huhuhuhu.........

Lepas tu kami balik mandi2...Tdo2...Mkn2...Tdo2 lg dh tu tetibe abah ajak gi Carrefour lak...Jln2 lg...tak tau nk bli apa lg..tp kali ni bli junk food ajelah....Since mlm ni nk mkn ringan2 je kn.......So smbil brato2 panjang2 tu org lain sume bli 2 3 troli..kitorg 1 troli nk penuhkn pn jenuh...Tak tau nk bli apa..smpai kn dh bosan nk gi shopping..ahahaha..boleh dak cmtu..Takdela bosan apa.....nnti bli byk2 pn bkn mkn sgt sume......Buat semak peti ais je...Oleh itu jgn ikotkan napsu...Last2 mkn luar gk kami ni..Hahahaha........

So smbil2 tunggu hubby cari brg..aku ngn firdaus di arahkan beratur jelah karang lmbt plak magreb dh dekat tuh....patu ckp la kt firdaus...Firdausss...tunjuk gigi....tunjukla syg ibu nk amik gmbar ni...

takmau....


Nakai kan? Hehehehe..Sambil tu comot gile dok kunyah roti..Kuat mkn budak nih....sib baik dh ada gigi.......





Comments

Ida Chan said…
Comelnye firdaus dah ada gigi :D
geram lak aku nengok..hehehe....

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan