A Plan That Has Been Cancelled...

Kami ada plan. Esok pagi-2 nak berangkat ke Penang bercuti anak-beranak sempena....Takde sempena apa2. Just for fun. Since this year on weekends kami byk dok rumah pegi tesco or pergi carefour saje. Selain dihujung minggu 'angin' sesama sendiri dan burn la cuti tu begitu sahaja.. Muahahahah. Akhirnya, we've made the plan and turn out it has been cancelled for 2 times... Huhuhu....

Masa 1st time tu, tiba2 plak unfortunately bapak metua aku eksiden dan terpaksa hubby aku bergilir ngn mak dia jaga bapak dia. So apa nk dikata, pahit pun ku telan jua..Huhuhu. Masa ni aku bengkek sgt ngn hubby, sbb die ni tak suka nk beckp2 ngn adik badik dia tuh. Pastu mak dia pn asek suruh dia je. Tp bila abg ipar aku yg kt sg buloh tu asek dia je aku tak plak bising2.. Hahahaha. Tulah yg hubby mrh sgt ngn aku nih.. Tp kadang2 dlm ati jahat aku ni kata plak kt pak metua aku ni ntah hape2 la. Tp manala org tua tu nk bajet kalu die nk eksiden. Malang tak berbau kn. Kesian dia. Aku piki2 balik bkn salah die wpn ikot undang2 salah dia. Sebabnya dh kt kawasan pekan kt kampung. Mmg kebanyakkan motor tak tgk kiri kanan pn. Kadang2 hubby aku tgh bwk kete kene break mengejut kalu ada moto nk kuar kt jalan. Sepatutnya keta tu la kene break n jgn bwk laju sgt. Tgk gaya keparahan pak metua aku tu, rasanya kete tu laju jgk lah. Kesian pak metua aku....

Yg 2nd time plak suppose sabtu nih. Esok la kiranya. Br plan lastweek. Masa tuh kami ade sikit lebih duit kononnya(padahal utk tampung utk 2 minggu lg nk dpt gj..ekekeke...takpe..kredit kad kn ade...ekekekeke).....pStu awal minggu ni dpt call dr mak metua aku......26hb kene bwk pak metua aku gi cekup......kene travel lg.....minyak lg....tu pn dh bajek2 gi penang dh naik......piki punya piki...takyah la gi penang..lgpn nnti msti hubby sorg2 bwk keta..kesian plak aku kt die.....aku bkn nk sabotaj plan bersukaria family sendiri...tp aku nk support die nk sumbang tenaga kt parents die...tp mcm bila die br statement "since kita tak pegi penang, why not kita...."
aku mcm ada sedikit sedih plak baca statement tuh.....dan bila hubby aku ckp....."nnti annivesary kita,,,jom gi penang nk..i akan buktikan kalini jadi"...dan bila aku kata..."eleh dah dua kali tak jd..i tak pecaya dh ckp u"...hubby plak sedih...muahahahahahahahahahah........yelah...kalu dh 2nd time plan tp tak jd........takkan nk put 100% hope lg kot..paling2 pn 30% je tinggal (30% pn byk gk tuh)...takpela Abang....kita tak pi penang pn takpelah..yg penting hari tuh nanti.....kita celebrate lah ek..tak besar-besaran..kecil2 lan pn jd la..janji the day is for u n me...taknak ada sapa2......even ur family..even my family..tolonglah..............huhuhuhu......

sedih tak sedih....ok gk la...so duit dlm bank tu boleh fokus utk spent this weekend..pampers firdaus dh abis........susu dh abis....brg dapur........lg ape ek nk bli? ntah la...ehehehehehe...tgk la weekend ni kalu ade apa2......

tu jela update utk hari ni........abg i got 2 things..eh 3....1. i want to celebrate beday firdaus. 2. i want to celebrate our anniversary......3. i wan birthday present....oh...and ida...when will u upload those photos of u know what...ahahahaha...:p

Comments

Ida Chan said…
hahahaha.....tu la...dah byk mgu dh nie. mmg basi aa ek :P

xpe2...nt2 bile kulat basi dah jadi cendawan..insya'Allah..akan ku upload jua....huhuuu

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan