Adam & Hawa...

Sape ada pengalaman penah putus cinta.. Angkat tgn?

Hehehe...

Well, aku one of them... :(..... Tapi bila aku mula mengorak langkah sebagai seorang manusia, aku sedar... CINTA kepada human beings.. Is going nowhere. Like semua tu hanya dlm tv je OK? Huhuhuhu....

Tp aku bertuah, sebab my next trial, berjaya smpai skg. Smpai skg ni aku dh mengandung anak no3 dh pun. Alhamdulillah....

Aku slalu kata, aku tak percaya cinta bla bla bla. Tp aku takleh avoid follow Cerita Cerita Cinta.. Mcm Nora Elena la, Now Adam dan Hawa... Ok dlu yes, sebab hero dia Aaron Aziz... Sejak aku pregnant anak ketiga ni. Aku geli ok memikirkan cmne la aku bole igt Aaron Aziz tu ensem. Now aku tgk dia. Eeee tua kot! Hahahaha. Ok jgn salahkan pembawakan bayi dlm kandungan ini ok.. Hahahaha. Bapak bayi ni jgk yg aku nmpk ensem.. ;p...

Ok tu bkn pointnya... Pointnya aku nk ckp... Cinta tu boleh blah. Kalu nk ckp Cinta, ckp cinta Kerana Allah ok....

Kdg2 dlm kita tak sedar tu, Mcm bila dh jumpa sumbody yg the right one utk kita, yang Allah dh tulis utk kita.... Sebenarnya perasaan tu, lain.... Satu perasaan yang lain. Mcm kita nk dia jgk. Dtg la 10 Aaron Aziz pn kt dpn kita. Hati kita tetap nak dia... Bila tgk anak2... Kita akan rasa mcm. Ya Allah... Membiak2 perasaan lain mcm dlm hati aku ni. Smpai kt luar zahir ko kasik aku tgk... Aku tak tau cmne nk explain.... So bg aku, perasaan yg pelik tu lah CINTA... Tp tak sama mcm kt tv atau mcm yg aku konon2 harapkan masa aku muda2 remaja dlu...

Dlu masa aku muda2 aku mcm ada 1 mindset. Cinta msti begini begini. Org yg cinta kita msti buat begini begini utk kita. Mindset tu of cos yg aku amik dr apa yg aku tgk dlm tv.. Hahahaha.. So plastik ok...

Contoh mcm, dia nk tackle kita tu. Dia bli kan kita bunga.. Dia blanje kita mkn. Nk kuar dating tolong bukakkan pintu.. Setiap kali jmpa bg hadiah as appreciation sbb dpt jmpa kita. Bla bla bla. Siyes sume tu aku tak dpt pn masa En. Shahrun nk tackle aku.

Tapi aku tersentuh gk ngn perbuatan dia. PELIK? Tapi tu la kenyataan.....

Bukti bukti he got feeling for me. Memang mcm diluar jangkaan. Tapi aku leh terover feeling... Pstu mcm perahsan lebih2. Hahahaha...

Cuba tgk video ni : http://www.youtube.com/watch?v=7f63ArHyzys&feature=share

Ada part yg Adam mcm jeles sbb tgk Hawa kuar ngn lelaki lain...

Ada 1 part masa bercinta ngn En. Shahrun. Aku tanya dia, tak kisah ke kalu aku kuar ngn kwn2 lelaki? Lgpn kwn2 lelaki aku tu, kwn2 dia gk...

Tak, dia ckp dia tak kisah... Tp lepas kejadian tu tetibe dia mcm merajuk. Aku pn tak igt apa dia buat, yg psti dia merajuk. Hahahahah. Cm sgt sgt hidden feeling dia tuh.. Tp aku bole rasa.............

Masa mula2, kitrog jumpa lepas mcm dh luah kt Yahoo Messenger, aku suka ko, ko suka aku.. sumthing like that. Kitrog lepak berduaan. Yg btol2 takde org lain. Takde lawak2 bangang lain. Dekat tepi pantai. Aku diam je. Sbb aku nk dia approach aku dlu. Dia pun diam gk. Haih. Tapi aku rasa sumthing masa lepak ngn dia tuh. Ala wpn berdua, dlm jarak tak smpai 2km. Kwn2 kitrog pn tgh lepak gk. Nmpk mcm kitorg sorg utara sorg selatan. Tapi sebenarnya. Sumthing happen. Tp aku pn tak tau cmne nk explain. Tp itula permulaan detik kami bercinta. Lepas tu everything mcm fall into its places smpai skg. Allahuakhbar!

So bg aku. Antara aku ngn en. shahrun. Bukan cinta pandang pertama la apa lah etc. It's like sumthing happen. Tak tau la dh tertulis dan jodoh ke apa. Semua yg berlaku, tak show signs pn kitrog ni mmg attracted to each other. Tp mcm flow perhubungan tu sgt mudah. Kitrog sgt bernasib baik.... Dan eventually, CINTA yg org kata-kata kan tu. Muncul, wujud terbina mcm tu...

Mcm aku pn dh byk berubah....... Dr tak pandai masak. Now aku dh bole masak utk en. shahrun. Dan aku ada speciality tertentu. Wpn tak semua aku masak en. shahrun suka mkn. Mana yg mmg tak boleh blah tu, en. shahrun terpaksa masak sendiri. Hahahah. Normal la kn. But still aku berubah positively..

En. Shahrun pn dh byk berubah. Dlu nk pegang baby pn tak pndai. Now, hari2 balik kerja, dia yg couch Firdaus bc buku suma. And Firdaus aku tgk lg byk improve kalu en. shahrun yg ajar. Pstu mcm kalu aku penat. Dia yg layan karenah anak2. Dlu masa anak First. Basuh berak pn boleh terlompat2 ok. Huhuhuhu...

So bg aku. Improvement tu sebab apa? Bkn sebab Cinta je. Tp lebih dr tu..... Dlm mencari keredhaan Isteri/Suami... Kita manusia, akan mencari keredhaan Tuhan. Salah satu tgjwb kita adalah berbakti kepada org sekeliling. Terutama ibu bapa. Ecewah...

Kalu aku boleh explain benda ni. Esp kepada teenagers yg mcm kemaruk sgt ngn cinta tu... Kn best... Cinta yg kita cari2 kt luar. Huha huha. Smpai ada yg tergadai body tu. Sebenanye not worth it pun...

Cinta yg sebenar, ada pada Allah...

So mintalah pada Dia k?

Wallahualam....

Ok bai... :D

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor