Balik Kampung

Sejujurnya. Aku memang paling menyampah ngn statement balik kampung. Hahahahaha.

Kalu balik kampung tapi tdo otel takpe.. Hehehe..

Ngn keadaan diri yg macam ini sekarang... Aku ase susah hati kalu dgr perkataan tu....

Aku ase akan prolong smpai baby ni lahir. Sebab nya.. Mcm kami perlukan ruang yg lebih besar untuk tido.

Dan mcm susah nk cari ruang sebegitu...

And no.. i dun like the idea of, sorg tdo selatan. Sorg tdo utara. Mintak maaf.. Nak kasi aku meroyan silalah buat gitu. Hohohoho.. Warning utk en. shahrun! Hehehehe...

Lg tensen, bila terkocoh2 nak balik cepat. And biasanya akan jd org paling awal smpai. Tapi hal kt rumah tak settle. Aku terpaksa settlekan pagi2 before pi keje. Macam kemas rumah tu aku memang tak buat dh la skg. Skali skale je aku buat. Mana larat je. Mcm mata aku sakit tgk aku kutip jgk la. Sapu jgk la smpah tu. In the name of kemas beriya, dh tak buat dh skg... Well, excuse me. Dgn keadaan badan cm ni. I kenot lawan2 lg sakit, lemah bdn etc. Aku penah lawan. Lepas tu aku yg sengsara. Huhuhuhuhuu.... So baik la aku slow down. Ye tak? hehehe...

Tapi macam baju2 tak berlipat. Baju kerja tak bergosok. Baju skolah Aus. Untung Aus baru sekolah tadika. And br dia sorg je yang bersekolah. Kalu dh nanti masuk sekolah kebangsaan, sekolah agama. Mcm mana? Lg byk la benda nk kene urus.

Aku envy tgk abg ipar aku. Dia peduli apa dia smpai lambat kt kampung. Yg penting time smpai kampung tu, bini dia ckp. Semua dh ready. Bj dh lipat, baju kerja dh bergosok, rumah dh kemas tip top. Settle semua baru balik kg. Sebab smpai kampung, kamilah org paling boring. Hihihihi... Boring laaaaa... Kdg2 lepak rumah je tak ke mana2 pun, nk berkejar2 sgt tu. Huhuhuhu. Tak rugi apa2 pun kalu lmbt sikit smpai kn... Bukan tak sampai.. Sampai.. Tp lmbt sikit jeee.. Sikittt jee.. Huhuhu....

So tu la syarat yg aku kenakan. Janji balik KL balik dh tak serabut dh. Lgpn, aku memaksa diri ni ikut balik kg jgk. Padahal aku dh sarat dh ni. Igt2 la en. shahrun yer. By this wiken. Aku dh 36 weeks bersamaan dgn 9 bulan. Kalu ikut org lain, dh takleh travel jauh dh. Paling jauh pn shopping mall jer. Hohohoho...


ok bai,,

Selamat hari raya haji semua.... hehehehehehe

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Lee said…
Hello Siti, love your posting even though my bahasa sebelum Merdeka.
Ha ha, love your, 'baik slow down'....yes, take it easy....
relax. And have fun.
You have a great week, and keep a song in your heart.
Lee.

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan