Somalia

Aku sedih.

Aku nampak dan aku dpt rasa.

Pembohongan demi pembohongan.

Tapi aku sedih. Sebab org yg aku sayang tak nampak dan rasa apa yg aku rasa.

Bukan hendak mengkontroversikan apa yg terjadi.

Aku faham, semua itu qada dan qadar Allah.... Namun senang2 kita menafikan kebodohan dan kecuaian manusia atas nama sebuah publisiti murahan?

Senang2 kita mengecam sebangsa kita, untuk keluar meninggalkan tanah air, tanah tumpah darah sendiri?

Apa guna kita mendayu2 menyanyikan Lagu Negaraku... Kalau kita terus tenggelam dalam arus kemelesetan pembangunan minda seperti ini?

Kalau semua perpaduan itu hilang....

Sedangkan sikap gopoh kita itu tidak diperbaiki. Meloncat sekalipun, kita perlu bersedia dan well prepared. Bukan sewenang-wenang terjah lubang api dan claim diri sebagai pejuang bangsa?

Itu bunuh diri OK! Bunuh diri!


--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor