Malas Update

Sori guys. Malah gila nk update. Mood adalah merempan rempan.

Huhuhuhu. Nk kate nk peod lmbt lagik. Hohohohoho..

Tp bila tgk ramai dtg melawat tp hati hampa, ku update juak.... ;p... Poyos kn. Hehehe...

So apa mcm wiken kalian? Wiken kali ni aku agak rileks sedikit.

Jumaat mlm rushing balik umah mak aku, dia buat majlis mkn2. Pstu kitrog pn mkn mkn mkn mkn mkn tak benti smpai esok pg. Boleh? Muahahahaha...

Adik badik ayah aku dtg mkn. So aku join la skali.

Bihun Soto n Mee Bandung. TEBAIK... Pg esoknya org mkn nasi lemak, aku tala Soto tu sorg2. Pstu skg aku ase nk lagi boleh? Ada rahsia sebenernye. Mak aku buat pakai Rempah Mee Soto Mak Siti. Cmtu la lebih kurang nama. Tak sabar nk buat sendiri. Hiks...

Pg sabtu tu kami balik villapark lepas brekpas. Hubby rikues aku msk Kari Ayam. Boleh lepas mkn kari ayam. Aku layan tdo ngn anak2 smpai ptg. Har har har. Bdn2 dh siap roti jala sepinggan berserta ngn sindiran. Bgn2 tros mkn. Hohhohohoo. ;p

Lepas pi open house jiran - yang rupanya kukenal, 1 opis ngn aku. Cit. Har har har, lama sikit kalu boleh tumpang kn pi keje. Hikhik.... Pstu balik titon....

Esok seawal pg subuh shafie. Aku nk tdo balik lepas solat. Tp tgk hubby tros bgn cuci kete. Ase besalah lak kalu aku tdo balik. So aku pn siap2 la kemas dapo buat air masak sume. Siapkan bekalan susu En. Hafiy. Kitrog plan nk pi Kenduri Kawin kt Serting... :D.... Member skolah Hafiy. Siyes aku ase tak selesa. Tak tau apa yg En. Firdaus n En. Hafiy nk. Mereka adalah Super Dooper meragam okek. Nk tu nk ni. Jln takmo, nk dukung. Sekejap ok. Sekejap tak ok. Huarghhhhhh.... Sentap aku skejap masa kt sana....

Tp makanan sgt lah lazat. Kari tulang lembu. Yum.... Last aku mkn kari tulang kerbau kenduri En. Wak dan Madam Ida back 3 4 years ago kot. Mmg terbaik. Siap amik 1 pinggan lauk je. Sib baik la penuh tmpt mkn. So kami kene berpecah. Kalu tak malu kwn2 tgk stail kami mkn. Siap pi topup lauk ok. Tu pn sbb malu tak topup kali ke empat! Hohohohoho.... Mmg terbaik.....

Pstu layan anak2 mkn oren tepi buffet makanan.

Pstu layan anak2 kopek telur, dan buang keseluruhan telur tersebut. Time aku jmpe Fazi, die tegur aku kurus - padahal pg tu aku nk pakai bj takleh masuk bj raya aku okek. Tp aku tunduk malu n cover seberapa byk lemak disekeliling tubuh ku. Har har har... Kalu Fazi tak tegur, aku mkn telur tu. Tp sbb dia tegur terpaksa berlagak mkn seperti wanita kurus. Hahahah. (Padahal dh over melantak nasik sblm tu. Hahahaa)..... Pstu leh lak aku berkejaran nk bg org duit raya. Siap tukar duit ngn anak2 nk prepare duit raya ( Tu serahkan kt en. Shahrun soh die bayar balik! hohhoo) Pstu tak smpt bg duit raya. Maklumlah sibuk main kopek2 telur. Dh la pengantin tak bg bunga telur, secara tak malu rikues mintak. Huhuhuhu. Ai malu ok. Sib baik pengantin kowtime.

Kemudian kami pulang.

Kami sesat smpai jusco seremban! Hohohoho.

Bg mengambil hati anak2 aku bli kn dorg books. Pergh. Lama gila kot tak blikan dorg books. And bli kn dorg color n buku kerja. Sonok la en. Hafiy sama itu En. Firdaus.

Dialog dgn encik Firdaus:

Firdaus: Firdaus tu makna apa?
Aku: Firdaus tu makna Syurga.
Firdaus: Syurga tu api neraka ke?
Aku: Api neraka tu tmpt syaitan, sapa kawan ngn syaitan duduk api neraka.
Firdaus: Syurga?
Aku: Sapa yg baik2 sumer duduk syurga.
Firdaus: Aus nk duduk kt syurga lah.

Ok tu je dialog. Tp dh diedit. Dialog sebenar dh lupe. Boleh sblm tu die igt api neraka tu syurga n sebaliknya. Bila kata nama die tu maksud syurga baru die admit.. Ohoo Syurga tu best. Hehehe. Die paham kot. Takkan mak bapak die nk namakan dia Api Neraka. Namun ketika die mrh. Mmg kdg2 azab jgk asenye. Huhuhuhuhu......

Mgkn diorg ni penat kot. Lepas jln jln lg. lepas jln jln lg. So demand lebey laa.. Sabar2.. :D.......

Ok tuje. Sekian, terima kasih.

Thanks for watching. :D

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

fazi said…
laa.. korang sesat ke? memula nampak lg kete korang.. pastu ktorg siap benti ulu bendul...dah xnampak dah.. igtkan korang benti bli daging salai ke ape ke... huhuhu... yam je la jd pengikut setia.. sampai ke highway..
Siti Fatimah said…
takdela sesat.. sj mensesatkan diri... ehehehe....

kagum ngn yum.. drive sorg2...kalu tau die sorg...drive je smpai umah sapa2. pstu pi skali.. :D...

korg nk kenenkan die ngn kopet eh? aku stuju wei. mmg padan. dh la kopet tu haji. yam plak muslimah. :D
fazi said…
tu la pasal.. aku dah terpiki memula suh dia naik ngn aku je.. dah ajak...pastu dia kate xpe.. kang nak blk kena pusing2 lak antar dia.. igtkan dia ngn jajay ke sape2 ke...spnjg perjalanan rasa cam bersalah.. 2 3 kali aku duk ckp ngn anep.. apsal la xsuh yam parking je area umh ktorg.. naik skali... huhu...

aah mmg ktorg nak kenen kan ngn kopet.. dah le ade iras... 2 2 pon baik.. eh.. haji tu gelaran ke mmg dia dah naik haji.. huhu.. aku pon xtau.. haha
Siti Fatimah said…
haahaha....die mmg dh naik haji ler...

kn die ada projek tabung haji dlu tu... bile ntah dh lama dh asenye kot..

so die kene pi mekah support sistem tu utk jemaah haji, masa tu musim haji.... so die buat haji skali la..... masa dorg main2 futsal tu aku dgr dorg kecow2...aku diammm je tak borak. tp dlm pd tu aku psg tinger..ahahaha...

aku ikutkan tak suke kt kopet tu. die suke pggl aku kakak. apa nampak tua sgt ke aku berbanding kuyu... tp spt biasa aku diam je.. ahahahahahaha.. ;p
fazi said…
ooooooooooooooooooooooooooo.. patut le diorang tetiba panggil dia haji. aku xtau ujung pangkal.. panggil la jugak.. sedang elok la tuh.. yam pon dah hajjah...haha.. dia panggil ko kakak tu sbg tanda hormat tu.. hahaha.. aku back up haji lak...
Siti Fatimah said…
wah yeke.. mmg padan sgt lah.

nnti aku bgtau kuyu yam pn dh hajjah... mcm padan sgt dh tu.. :D

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan