Why I Blog?

Tenkiu misshannan yg missy sokmo smpai tua. tak aci sungguh. yg aku lak. kusut sokmo smpai tua. ahahaha. padan la muke kan sape soh namakan diri sendiri kusut. kang aku namakan diri aku comel. pengsan sume org. AHAHAHHAHA.
 
aku suke tittle ni. aku suke jgk tajuk ni. hoho. maksudnya aku suke topik ni. Smpai aku sanggup baring2 tros ngadap laptop nk siapkan esemen misshannan nih. kt opis aku busy la 2 3 hari ni. ada projek br aku lulus. esok aku kene membusy kan diri siapkan tender. giler fastrek projek aku. mlm ni lulus. esok dpt kelulusan jpict. lusa dpt kelulusan jtict mampu. mggu dpn nk submit tender documen. bapak kelakau. ok tu cite tak best. aku tak bangga pn. sebab bese kalu fastrek ni kualiti kerje paham2 jelah. tp yg psti kuantiti mmg mantopp. ada korg kesah? hohoho
 
ok aku lampirkan skali my first entry:
 

December 16, 2004

Ai Yareba andele...ekekeke

Wah..aku tiru ida ngn hannan nk start buat blog utk kawan2 gak...hahahaha....cm klaka jerk....tak tau ape nk tulis....ekekekeke

Ermm..today is my birthday...I'm 23 now..huhuhuh..i feel old...ekekeke..whatever la...

However..if hannan browsing this blog...i'm wishing her a very good day forward as a wife.....and not so long..as a MOTHER...wow hannan.....heheheheheh......

To Ochie too...She told me she already got a new 'somebody' now...guess what i'm talking about? New baby laa....congrats2......i hope she'll find a happy life....:D

To my dearest bestfreind...IDA...thanks for always being there for me...ekekek..adiah beday mane ni?ekekekeke.....

Okla..tu je kot..ekekekekeke

---------
 
Ok that was my first entry. kalau compare masa mula2 aku buat blog ni. entry2 aku lebih menarik. ayat2 aku lg best la. makin lama aku berubah menjadi manusia yg lebih bosan. mgkn menandakan aku dh matang kot? Hohoho....
 
aku tak tau la nk ckp. aku blogging sbb aku ni emosi kot. itu yg semestinya. tp aku kenal blogging world ni dr hannan la. malas aku nk taip miss. hahahaha. And lepas tu ida follow. Ida nye gtalk pn smpai skg miss ida.. erghhh korg ni mmg kn bg aku jeles. Aku dh takleh turn back jd missct. lgpn tak best. sbb common sgt. ramai org nama ct. huh!
missfatimah? ohh kuno ok. ahahaha. Walaupun aku sukaaaa sgt nama aku. Tp aku tak sukaaaa nick aku pakai nama sendiri. Tak tau kenapa dr dlu lg.
 
Aku suka nama siti fatimah sbb melambangkan ciri2 wanita yg berjihad mcm anak nabi tu. And peribadi aku mmg cmtu. Aku ase aku pndai control dri utk fight sumthing yg aku nk. Contoh projek smoku aku nih. Aku tak bajet pn lulus. Tp dlm 6 projek yg di up kan dlm LaB MAMPU utk ETP NKEA CCI tuh, projek aku sorg lulus under Kementerian. Sori, tp mmg aku membangga diri skg. But u see, i have natural fighting power in me. And aku tak sewenang2 nya akan follow kehendak ketua aku. Aku bukan kaki bodek and i prove myself a lot. Sila tanya semua bosses aku. And you will say they dont like me. Hanya bos yg hormat aku will get my respect. Bos yg ckp, you la pandai buat ni. so please do this. iknow u can. So bos mcm tu je yg dpt penghargaan dr aku. And bese dgn ayat2 mcm tu je yg akan buat aku buat kerja;. Kalau bos mcm. Aku bos, ko kene dengar ckp aku. PEGI MAMPUS LU OK. LU MAMPUS PN WA TAKDE HAL. SILA MAMPUS CPT2. Kepada yg berkenaan yg masih menyibuk bc blog aku. AKu tak doakan ko mampus cpt. Aku ckp mcm tu just to show u my fighting elemen. Aku mmg tak dulik kt ko la. Siyes.....Sorri la sbb tuhan jdkan ko bos aku. MUAHAHAHAH. Gelak jahat.
 
Ok tu contoh. KEnapa aku suka nama tu.
 
So nama aku tu mmg panas kot. AKu yg panaskan la. Sbb ptt nya anak rasulullah s.a.w.  baik. Tp aku jht n hati busuk. Sgt kontra la. Fighting element tu ada. Tp good element tu takde.
 
So that's why la dtg nama KHAIRIAH. Maknanya kebaikan. So nama tu la murnikan nama aku yg penuh tuh. InsyaAllah....
 
Ok tu je psl nama. Blom lg psl blog. hehehe..
 
Ekceli ada kaitan. Nama aku begitu. Panasnya nama aku tuh. Fighting with Good deeds lah konon nya. Aku ase good. Org ase tak good. Itu bukan masalah aku kot? Hohoho. I mean. Really nama mmg reflects a person. Tp dgn nama Siti Fatimah. Aku asyik dok fighting ntah apa aku fighting kn ntah. Tp aku always fikir balik. Renung balik. Betul ke aku buat ni? So aku harap good deeds dlm nama Khairiah tuh dpt la bantu aku. Moga2 aku tak terlalu fighting melulu. Biarlah aku fighting demi Allah. Fisabilillah..... Amin.....
 
Bia lah segala yg buruk itu terpendam dan yg baik2 je kuar..... Tu harapan aku la. Tgk boring kn? Dlu aku tak fikir mcm ni sgt. Hohohoo....
 
Aku sbennaye kesah la jgk. Bila kene tegur. Bila kene pulau. Aku fikir la jgk.. Panas2 aku aku fikir jgk sbenanye...
 
And kalau perasan aku mmg dh jarang update blog. Bila aku mrh aku pendamkan. Sbb aku mmg takleh control. Bila dh luah tu dia kkuar sume.
 
Semua honestly dr dlm diri aku. AKu mmg takleh tipu. Tak pndai belok2. Siyes...
 
And mcm ada kelebihan, aku boleh detect plak kalu org nk tipu aku. Terutama vendor2 yg deal ngn aku. Herghhhhhhhhh.... AKu kalu boleh takmo mrh2. Tp diorg tipu aku bulat2. N kantoi dpn mata aku! Adoiai... Lntak korglah. Tua dr aku. Kene marah kaw2 dpn bosses2. Smpai bosses nmpk bodo je kalu dlm meeting. Siyes. Takpela aku ni mmg dilahirkan kuang jaq kot. Hohohoho..... Dh diorg tipu. Takmau tipu2 please!
 
Ok tu la basically tujuan blog ini. Semata2 curahan perasaan. Mulanya hanya meniru 2 org kwn baik sy. Kalu tgk initial blog writing diorg berdua, hannan n ida...dok sebut nama aku... Blog aku sebut nama dorg. Blog hannan sebut nama aku n ida. Blog ida sebut nama aku n hannan. Tu masa awal2 la. Sbb mmg kitorg bertiga je dok blogwalking blog masing2. Mmg rapat la masa tu best.... tp masa tu kitrog dh keje asenye.... N dh ade pakwe. Hohohohooho... Ida dh lama la ada pakwe... Hannan pn slps ida.. Aku slps tu..
 
Igt lg aku n ida pi majlis kawin hannan. Masa tu aku dh keje, ida masih kt utm.. Asenyela. Aku pn tak igt. Aku turun sbb pa ntah.. Turun utm lah. Pstu ida, wak pakwe dia bwk aku pi kenduri hannan kt batu pahat... Gila bespren kn kitrog? hehehe. tp still hannan tu mcm kecik ati sbb kitrog tak turun alor setaq.. Hohoho. Sori nan. Bajet nan ado la...
 
N kuyu dh start2 busy. Aku slalu jd anak terbuang, ida n wak akan bwk aku jln2. Kalo diorg cm gaduh, sbb ada aku diorg tepakse cover. See.. mcm anak diorg lak kn. Padahal beze umur bape bulan je. Dh jd mcm anak angkat. Tgk bdn kompom bkn anak la..ahahaha. ok aku merepek... I mean, i always become their third wheel. Sukee sgt. Alhamdulillah jmpe kwn mcm tu.. :D
 
Masa mula2 kehidupan kt utm, lepas 1st year.. Kitrog kene halau dok rumah sendiri. Hannan stay kt dlm kolej. Masa tu ida ni siap piki cmne nk angkut aku, sbb wak angkut dia pakai moto. Siap piki transpot utk aku. Aku cm. Tak yah la wei aku cr teksi ke apa ke. Tu dlm ati la. Luar hati aku follow je ida. Siyes mcm anak.. hohho..
 
Adoi ko la ni hannan. Buat aku igt kisah lama.
 
Aku takleh teruskan. Sebab aku rinduuuu korg sgt2... I miss u guys so much. I miss UTM so much. Jom kumpul wei. Gathering... pleaseeeee.... :D
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

misshannan said…
pjg berjela cita sejarah nama ko kn.jwpn soklan aku pendek jerr.wat episod dua weh.cita tak abis ni potong stim aaa.pjg berjela cita sejarah nama ko kn.jwpn soklan aku pendek jerr.wat episod dua weh.cita tak abis ni potong stim aaa.

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009