Harimau Malaya Agregat 4-6

Adoi sedih plak aku tengok muka mamat bawah ni. Kalau aku jd awek dia, for sure aku maafkan kot segala salah silap dia. Hahahaha...

Wajah penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat menceritakan kesudahan perjuangan Harimau Malaya apabila seri 1-1 (agregat 4-6) dengan Singapura pada kelayakan Piala Dunia 2014 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.
Wajah penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat menceritakan kesudahan perjuangan Harimau Malaya apabila seri 1-1 (agregat 4-6) dengan Singapura pada kelayakan Piala Dunia 2014 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.


Smlm tgk la gk bola wpn kt rumah je. Bole kate 80% of the game aku tgk la. Aku kurang beremosi sgt pn tgk bola ni. Ntah. Jiwa kacau la katakan. Aku takdela mcm Misshannan siap post status sedeh kt fb bagai. Gile smngt. Smgt one malaysia aku takde la kirenye mlm td. Kadang2 ada. Kadang2 takde. Mmg tak brape nk konsisten la kt situ.

Tp sblm aku balik smlm aku dh bajek la. Harimau Malaya sukar nk menang pun. Dh kalah 5 -3. Jauh tu nk kejar 2-0. Aku tgk gagah2 sume pemain Singapore, wpn tiruan, import je sume. Susah nk lawan.

Pstu Khairul Fahmi buat keje sorg2. Safee Sali pn buat keje sorg2. Takde coordination la kt situ. Kalu ikotkan skill each player mmg agak power la. Bangga aku jd rakyat mesia.

Tp mgkn diorg nk dh dilatih. Safee die gu ngn Talaha pebende ntah nama tu. Khairul Fahmi ngn Shafik Rahim. Yeke? Ke aku terbalik. Ada aku kesah? Hahahaha.

So 2 org tu takde. Coordination mmg out. Aku menyampah. Agaknya Raja Gopal dh letak Safee kt pintu goal jek. Tak gerak2. So org lain tu patut bwk la bola bg safee. Nnti die tendang la masuk goal. Bwk tu bkn bawak mcm org bodoh. Tau la skill tackle ko power bagai. Tp for sure la Singaporean lg power. Hello la korg ni. Otak tak pakai. Sape ntah tu, siap nk bwk bola nk strike. Kepala otak ko. Match ni menentukan ko masuk Piala Dunia, yg ko tetibe nk jadik Star pahal. Bengong aa... Nnti kt Piala Dunia, ko bantai la sukati.

Team work mmg agak out la. Kesian aku kt org2 yg sgt2 mengharapkan coordination. Mcm khairul fahmi n Safee Sali. Diorg mcm main ada plan la. Last2 tu je. Ah aku belasah la. Aku tgk byk kali dr jauh, sib baik safee pakai kasut kuning so aku tau la tudia. Hohoho. Byk kali Safee geleng2 kepala. Kesian dia.

Khairul Fahmi siap ada org nk tendang bola. Die pegi tangkap bola tuh. Pedulik apa kaki org tu kene kt badan dia? Hohoho. Kagum aku bro. Aku ada 2 org manusia tu mmg layak la pi World Cup. Permainan diorg mmg ada class la. Safee skali tendang bola. Aku mmg tak tahan la tgk. Kemas je tendangan die!! Oh man. So sad la.

Team tak brape nk power. Walau bagaimanapun. Aku ase skil2 pemain mesia mmg dh makin mntap. Jauh la dr dlu masa awal2 aku tgk bola. Cume coordination tu je kene skill up lg. Aku ase Raja Gopal silap percaturan kot. Sbb die dok coordinatekn org yg sama. So bila org tu takde atau takleh main. Partner die nmpk mcm main sorg. Takleh nk gu ngn org lain. Takleh la cmtu Bai. Mana kite nk tau bile kite akan pergi. Tp mmg mantap la kalu 2 org manusia yg takde tu ada aku ase!

Jgn menyerah kalah Harimau Malaya. You can do it man.... Kekalahan sbg pengajaran. Aku tabik spring la kt Raja Gopal. Kepala otak bergeliga seyy. Cuma mantapkan skit kt isu coordination tu eh. Taktik tu dh bes tuh. Tp coordinate je ngn pemain lain yg main suka ti mak bapak dorg je.

Ada Raja Gopal Kesah? hohohohoho



--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

misshannan said…
patut masa lawan spore aritu khairul fahmi jaga. bukan keeper bangang aritu...hat spore ni.suma pura-pura belaka...[andai belakon suma...skit2 jatuh...skit2 sakit...pahal..padahal jatuh sendiri kot..bongok..geram aku....walhal aku pun baru2 ni ja tgk bola...hoho...so harini aku pakaikan rayyan jersi malaysia....walupun dia sebut...mashia...
Siti Fatimah said…
ahahah..ramai ckp cmtu... sian la kt khairul fahmi.. siyes mmg kesian.. huhu

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009