Cinta

Bila dah berjauhan mcm ni mulalah jiwang.

Perasaan jiwang tu bercampur aduk. Dengan perasaan dekat suami.

Sblm tu jap selingan:

Aku kecewa ngn isu skg : BERSIH. Aku kecewa bersih dipublisitikan dgn cara yang salah. Setelah aku telaah, bersih adalah menjurus kepada satu mesej yang disuarakan oleh sebuah pihak. Dan mesej itu disokong ramai. Mesejnya ialah: Supaya pilihanraya di Malaysia diadakan dengan telus, bebas rasuah dan adil. Itu yang aku faham. Untuk lebih detail korg boleh search sendiri. Tapi sila baca dgn tanpa emosi.

Aku akui aku emosi psl isu Bersih ni.

Bersih bkn utk ANWAR ibrahim semata2. Bersih bukan bercirikan politik. Bersih adalah semata-mata untuk menyampaikan sebuah mesej. Dan ia tidak sewajarnya digembar gemburkan dan dipublisitikan sebegitu rupa. Sebab ia adalah merupakan sebuah mesej yg bercirikan KEAMANAN dan DEMOKRASI.

Kalaupun golongan yg menyokong BERSIH menang, tidak semestinya Parti Keadilan akan menang dlm pilihanraya. Malah takde kene mengenepun!

Mesej yg disampaikan oleh Bersih wajar dan boleh disokong oleh mana2 pihak begitu juga sebaliknya.

Namun, bg aku tak sewajarnya ianya dicondemed dan dikaitkan dengan demonstrasi2 lain diluar negara yg kecoh. Mesej keamanan itu, aku sebagai salah seorg yg menyokong, bg aku tidak ada kene mengene ngn Vandalisme. Untuk memperdengarkan sebuah mesej kepada pihak kerajaan. Aku rasa, gerombolan rakyat yg berhimpun dan menyokong sudah cukup. Tak perlu sebarang keganasan ataupun gimik lain. Tak perlu vadalisme langsung.

Memang takde kene mgene.

Yang aku jijik bila TV, Polis, Media lain, Pemimpin Kerajaan tiba2 ligat mengharamkan Bersih. Tiba2 membayangkan Bersih seperti demonstrasi yg ganas lain. Padahal 9hb belum pun dtg. Dan tak tau pun, adakah akan ramai yg hadir?

Tiba2 wujud, Bom tgn dijumpai bersama baju Bersih. Oh come on. Takkan lah pihak Bersih sebodoh itu. Smpai tertangkap. Tibe2 plak ada kaitan ngn Bersih. Sesiapa pun boleh buat tshirt tu, dan letak disebelah bom tgn. Dan kononnya itu Agenda Bersih. Come on lah. Ini taktik kotor yg licik lah. I don't really buy it.

Sebab apa aku kate pakatan Bersih tak bodoh?

Setelah 50 lebih tahun Malaysia diperintah oleh BN. Sepatutnya pihak pembangkang sudah cukup matang dalam menjalankan apa2 bentuk demonstrasi jalanan. Perkara2 bangang seperti vandalisme dan merosakkan harta awam akan mendatangkan kemarahan rakyat. Dan ianya amat jijik. Aku tak ase anyone from pembangkang sebodoh itu nak menjatuhkan martabat party nya? Kalu bom tu meletop, bkn org lain yg akan luka. Rakyat! Org Awam. Bkn FRU yg ada bj kebal dan shield kebal dan lori dan mcm2 gadjet lain. Iphone boleh tolong Org Awam? Hanya dgn tshirt kuning yg kain bli dr China tuh? Oh puhless. Anyone that stupid? Come on lah!!!

Ko dh tgk iklan Bersih? Hanya sebotol mineral and kain tuala kalau berpeluh. And that's it!

Tujuan Bersih adalah untuk menyampaikan maklumat. Supaya suara Rakyat diperdengarkan. Itu aje. Bukan demonstrasi jalanan yg menjurus kepada vandalisme.

Ini bukan isu Agama mahupun politik. Tolong ok jgn nk kaitkan dgn ayat2 Al quran. Ia cuma sebuah pergerakan. An approach. No more than that!

Mcm kita tau, kalau kita sorg2 menjerit dan menyuara kn pendapat. Sapa nk dgr? Like me with 19 followers. Mana ada apa2 kesan. Tapi katelah. Pendapat itu disokong ramai. Dan ramai2 pakat berhimpun dan menyalurkan mesej itu. Barulah nmpk. Ohhh 1 Malaysia sokong pendapat ini. Itu ajer.

Tak perlu vandalisme. Takdepun ahli2 penyokong Bersih yg sebut. Melainkan Media2 Pemimpin2 kerajaan yg menakut2kan rakyat.

Smpai peniaga nk tutup kedai!

Smpai org batalkan Kenduri Kahwin?

Eee tolong lah. Ini sangat sakit ok..

Ramai plak tu yg menyokong dan mengatakan Bersih ini kotor.

Aku tidak nmpk. Allah tidak tunjuk pada aku.

Tp tolong lah berhenti kecoh2 yg tidak sepatutnya. Kita tunggu jelah 9hb nanti apa jadi wei.

Aku tetap ase, org2 yg buat kecoh dan vandalisme. Bukan org2 yg menyokong Bersih. Org2 yg hampeh. Menghuru harakan keadaan.

Bersih adalah sebuah mesej yg ingin di sampaikan. Bg aku kalau pilihanraya di Malaysia benar2 bersih. Takde apa nk ditakotkan. Sepatutnya biarkan dan tolong kawal org ramai.

Tgk konsert, buat perlawanan bola sepak, jom heboh, kalau takde polis pun boleh kecoh. Inikan pulak Bersih.

Org Bersih nk smpaikan maklumat. Bukan nk pergi berperang.

Sekian.


tak jd ckp psl cinta.. huhuhu

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor