Travel Plan Feb 2012

Manusia Hanya Merancang dan Allah S.W.T Yang Menentukan... Wallahualam...

I got bussiness trip and plans starting this wiken. Tak tau nak ckp. Whether aku suka ke tak suka.

Ada beberapa isu yang aku risaukan:
  • Aku akan bawa bersama suami dan anak2;
  • Positif sidenya, ada orang teman dan takde masalah takot sorg2 whatsoever;
  • But since i'm working, aku akan ditinggalkan berseorangan juga untuk bekerja. Hohohoho....
  • And aku risau anak2 takmo pisah dr aku dan mengakibatkan keadaan tidak terkawal. Hoho. Mohon dijauhkan amin...
  • Duit. Sebetulnya kami memang sgt sesak sekarang ni. :D....
Ok lah aku cite serba sedikit tentang perancangan aku.

Ini adalah bussiness trip plus family trip plus enjoy trip untuk aku dan family kecil aku...

Sabtu, 4 Februari 2012
Ada Pameran Hari NKEA MAMPU. Yang terakhir lagi untuk sesi 2011 sebenarnya tapi terlajak sampai 2012. Tapi untuk tahun 2012 MAMPU cakap dh takde dh. Sebab tak larat dh dema menyetup Hari tersebut. Hari NKEA ni depa dok bg awareness lah pasai planning2 depa kn. Huhuhu..

Pameran ni kt Dewan Jubli Perak, Kuantan Pahang. Di rasmikan oleh PM.

Aku amik peluang ni untuk promot sistem aku kt PM. Apa lg kn. SMOKU la. So aku mcm gigih nk join gk. Walaupun hakikatnya aku tak larat dh. Aku pn nak jugak beristirehat.

Tp Alhamdulillah, En. Shahrun tak busy, so beliau setuju nk ikut dan merangkap driver untuk kami. Kami akan menginap semalam kt Vistana Hotel Kuantan. Dekat je ngn dewan jubli tu.

Aku jangka smpai situ dalam lepas Zohor. Bertolak mungkin pagi dalam pukul 9 pagi. So sampai sana dalam 2pm cmtu la. Mungkin kena gerak awal sikit. Gile kau, PM nak datang dalam pukul 3PM. Huhuhu.

En. Shahrun, Vistana boleh check in pukul 3PM yer. Harap maklum. Huhuhuh. En Shahrun kenalah carik port lepak sementara aku pasang bunting, tengok keadaan booth kt perkarangan dewan tu. Aku kena setup Booth la pada hari kejadian kiranya.

En. Shahrun nk cari tempat mkn sedap2 untuk sesi mengepow aku. Hampeh.

Ahad, 5 Februari 2012

Kami akan bertolak pulang ke Villa Park condo. Pegi balik adalah dlm 269KM X 2 = 538KM perjalanan. Tak campo lagi pi mai pi mai cari tempat makan and anta amik aku kt Dewan Jubli tu.

So di jangka sampai rumah paling awal pun magreb la. Gedebak gedebuk repacking and unpacking stuff, basuh kain la siap2 senang nanti balik dr Batu Pahat semua. Tdo.... Huhuhuhu....

Tak tau kejadian anak2 dah start tdo bilik sendiri bagai nanti. Huhuhu...

Isnin, 6 Februari 2012 - 7 Februari 2012

Mungkin tak bertolak awal sangat la kot. Dlm petang2 baru kita gerak. Rehat2 la lepas perjalanan yang panjang. Huhuhuhu.... Lepas tu menuju ke rumah rehat kt Batu Pahat. Esoknya 7 Feb Pak Wan aku nak menikah. Ni En. Shahrun kena alert la tanya nama rumah rehat yg diorg tu sewa.

Kene bawa toto and alatan tdo takot tak ckp bilik dan kene tdo luar. Huhuhuhu....

Selasa, 7 Februari 2012

Majlis pakwan aku dalam kul 11 pagi cmtu. Mungkin dalam lepas Zohor dah boleh balik KL. Huhuhu. Smpai KL dalam Lepas magreb gk kot. Ataupun lmbt sedikit. Tak taula tgk keadaan. Wish sampai awal sebab esok2 pagi kene keluar awal. Huhuhuu. 5 jam perjalanan tu. So kt sini dh 230KM x 2 = 460KM.. Tak cmpo lg pi mai pi mai rumah pengantin ngn rumah rehat.. Huhuhu...

Rabu, 8 Februari 2012 -  10 Februari 2012

So awal pagi dalam kul 8 cmtu dh kene gerak. Most probably lepas subuh aku start la repacking unpacking stuff. Kene keluarkan semua toto segala mak nenek. Tapi mungkin boleh jugak kalu nk bwk selimut takot tak ckp ke apa kn.

Sampai Langkawi dalam pukul 3 petang. Kalau kuar kul 8 pagi. Boleh sampai Kuala Perlis dalam 1tghari. 5 jam perjalanan. Cmpo naik feri bagai. Benti mkn etc. Mungkin dalam 3pm la smpai sana. Lmbt skit la. Soh anak2 buah aku start mejelis dlu. Huhuhuhuhu......Patut mejelis start kul 3pm. Esok aku kne prepare notes la apa nk cakap untuk sesi taklimat. Huhuhuhu.... And kene bwk notes jgk so that vendor follow apa ada dalam spek yang aku mintak...

So dijangka siang je ada program. And malam tu boleh la bwk anak2 jalan2. Makan sumer aku dh kowtim ngn vendor. Boleh join aku makan sekali. Aku risau jgk la. Sebab anak2 aku ni nk melekat ngn aku je 24 jam. Ha.. Must remember to bring baju mandi. Kolam adalah ubat paling mujarab anak2. Huhuhuuh....

10 hb by 12pm dah habis la. So petang tu boleh jalan lg. Petang gerak balik villa park balik...

Kt sini dh habis 510KM X 2 = 1020KM...

So semua sekali adalah 538KM + 460KM + 1020KM = 2018KM...

Ini kiranya paling koman pun 4 kali isi minyak. Hohoho. Sekali isi RM70 (Ron 95 tau!) Hohoho... Dalam RM300 lah minyak...

Hohohohoho...

Tu je plan yang boleh difikirkan setakat ini... Moga2 trip ini dilindunginya dan diberkatinya pergi dan balik..

Moga dimudahkan urusan dan dikuatkan fizikal dan mental ahli peserta = aku, en. shahrun, firdaus dan hafiy.

Amin ya robbal alamin....

Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Ida Chan said…
wow! beshnye jalan2...satu side lg pula ckp huhuuuu..penatnyeee :)

Popular posts from this blog