Syurga dan Yang Memuliakan Mama

Smlm mama EL. Penat sgt bdn rasanya. Sehari sblm tu ada jamuan raya opis mama. So mama handle bab2 hiasan. Mama malas nk dgr org2 mengomel2. Itu tak buat ini tak buat. Yg nk mintak tolong plak ckp, asek suruh dia jerk. Kerja, kalau byk sgt berkira memang tak jln.

So aku lah yg angkat2 meja, pasu bunga, sofa semuanya. Masa angkat tuh ase cm kuat lg aku ni. Takdela aku angkat suma, kira kalu takde yg bergerak, aku start dlu lah. Malas aku nk ckp byk. Mls nk dgr ngomel2. Dhla kalu kita sakit hati, kita kene diam je.

Kusangka panas smpai kepetang. Akhirnya aku kecundang jgk. Sakit asenye bdn2 nih. Takdela sakit gila, tp kalu dpt tdo lama skit ok dh ni. So aku amik keputusan smlm nk EL sbb nk tido. Hohohoho.....

Dh tdo skejap tghari tuh, br ase lega. Br aku boleh sidai2 kain kemas2 umah skit2.

Br arini ase bertenaga skit. Alhamdulillah....

So ptg smlm lepas amik anak2 kt nursery, aku nk tgk cite China kt tv3 tuh. So aku layan diorg minum milo ngn biskut kering. Mcm lepak petang2 ngn ida dlu. Heheh. Bezanya, ida dh betukar jd anak2. Boleh gk kalu nk buat sesi luahan perasaan. Tp diorg tak paham n takde respon la. So aku pn amik la gmbar diorg.

Peacefully, aku enjoy sgt moment ni. So layannn.. :D
Masa ni aku tgh tgk cite apa ntah, so aku amik gmbar diorg dr bilik. Kantoi di situ. Aku tinggalkan diorg, pstu aku pi tgk tv. Hahaha.

Tgk tuh, siap ngn dulang, siap lapik kain. Sbb diorg ni kalu mkn mmg MESSY GILERRR. Huwaa mama br mop sayang...

Mamat ni mama tgh2 masak air nk bancuh air, die berak lak. So br lepas tuka pampers tuh.

Eksyen je lebih, padahal tak mo pandang camera langsung.

Ini bkn eksyen, ini memang benar.. Bersungguh btol si Hafiy ni. :D

Eee geram tgk pipi ngn curly hair budak nihhhh.... Hari2 kene gangguan seksual ngn mama. Hari2 kene gomol... Hehehe

Abaikan tudung saji yg telungkup iteww.. Kekekeke

Firdaus senyum la skit, mama nk amik gmbar ni. Tak tau ni senyum ke hape ke..

Takmo la senyum cmtu. Senyum cm lain... Hmmm cmni boleh? Eee lempang jgk kang.

Tetibe hafiy sengih, tgk cubaan senyum di firdaus yg ntah hape2 tu...
Ok habis kecah kt dpn, mama pn kemas2, mls nk basuh pinggan sbb smlm kononnya nk mkn luar. Ho ho. Tetibe lak smlm ada promosi hebat Burger King, RM1 Whopper. So mama pn mls nk kemas2 dapo, malas nk basuh2 pinggan. Esok pg la sblm gi keje br basuh pinggan. Mop lantak 2nd round, tp mop kt kawasan milo tumpah jela. Lepas simpan mop, cerita Chinta pn start..

Tgh2 sedap layan episod Chinta tuh, boleh Firdaus dpt ider bernas nih:
Main BEDAK!!!!!

Siap berenang2 mcm swimming pool.. Huhuhu

Firdaus bj je koto, Hafiy dr ujung rambut smpai ujung kaki. Uwaaaa

Tgk la tu, nmpknya kene mop 3rd round plak ni. Huwaa....
Ok tu je update dr saya untuk hari ini. Dengan ini diumumkan, sy dh tak boleh akses Fesbuk dr opis. Sebarang gambar gambir dr anda tidak dpt dilayan. Harap maklum....

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan