Kawin Cerai

Susah nk ckp psl relationship nih. Slalu sgt angin monsun sepoi sepoi bahasa bertiup disepanjang perjalanan mahligai yg sepatutnya terindah dalam hidup ini.

Mcm aku ckp, susah nk ckp, tapi kene ckp jgk. Eh bkn kene, tapi nak ckp jgk. Hehehe...

Mgkin, kita nmpk pasangan kite tu ego tak bertempat, poyo la hape lah. Kite lupa, diri kita pn dua kali lima. Nama pun manusia. Hello, ade ke manusia yg perfect. Mgkin pada kita dia salah, tak patut dia buat cmtu. Abih apa yg kite buat tu patut sgt ke? Mgkin hari ni kita nmpk kite je byk mengalah, byk berkorban. Abih yg die penah berkorban utk kita tu nk letak mana? Mcm laki aku suka ckp, atas kipas? Ho ho ho ho......

Tapi kalu dh nk terguris jgk tu takleh nk buat apa. Benda nk jadi, akan jadi jugaklah kan. Kalu tetibe bini tanya, ABANG CEPAT LAH MANDI, SMLM ORG PUNCH LMBT TAU. Pstu die pn reply, marah jgk. ORG TENGAH BERAK LA NIH, BUKAN TAKMO MANDI.... Absurd kan? Benda simple cmtu pn bleh jd gaduh. Wht to do. Kalau dh nama manusia tu manusia jugekk. Hu hu hu.....

Aku pn takot risau.. Macam org ckp, i'm hoping for the best in my life, but still need to expect for the worst to come. So masa die dtg tu takdelah shock. Kononnya tak shock. Tp hati ku bukan kristal. Ececewah...ehehe..

Sbb skg yg aku tau, aku sayang rumahtangga aku. Aku nk aku masih dlm family nih, sampai aku ke liang lahad. Niat aku bia lah smpai akhirat nanti. Kira, that's my sole target. lagipun pasangan aku nih aku tgk, die tak penah la konkong aku. Smpai aku nk kembangkan karier aku pn tak bleh. Eh, aku ade karier ke? Keje pn malas. Hi hi hi hi....

So susah nk ckp. harini mgkn aku boleh kutuk si polan si polan ntah hape2. Pokok pangkalnya, kita hanya merancang, tapi kita tak tau apa Allah dah rancangkan untuk kita. Sebenarnya apa yg dh dirancangkan untuk kita tu adalah yang terbaik, cuma kita je tak tau kn. Wallahualam...

Sebagai manusia, aku mengaku aku ada buat silap. Dan aku harap aku dapat dan cepat sedar diri dan kembali ke pangkal jalan. Dan aku harap, permohonan maaf dr aku sentiasa diterima. Dan aku harap, salah silap aku sentiasa aku perbetulkan. Amin......

Abang, mintak maaf ye. I tak sengaje tadi.

Hik hik hik..

p/s: percayalah aku tengah tulis pasal si Siti Saida tuh. Hi hi hi hi

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009