Kisah Seorang Banduan

Actually guys, I am rite now, been reading this blog:
 
 
Nama mamat ni JOE, Johari Haslam sumthing. He is around 35 years old. Or maybe older kot. Not sure.
 
I started following and tracking his life since he started JOEBANGLA.
 
He was, illegally living in US. Before that, he went to UK to further his study. And then went back to Malaysia and then to US. I cant remember wht actually happens, but really it was excidently happened like that. Tapi die pn lepas tu mcm mengalah, tros takmau balik Mesia dh. The thing is, dia mcm tak boleh balik, sbb dia takde legal papers.
 
So he started to work in the US.
 
Kerja yang mmg hina la, org mesia tak buat. Itu yg buat RAMAAIII follower dia respect dia. Seorang melayu, yg berjiwa melayu, tapi tak melayu. Haa ini br lah contoh transformasi. Hehehe.....
 
Tapi die dpt buat byk gk duit, pakai brg boleh tahan branded jgk, wpn taklah kaya. TP aku ase die nmpk lebih loaded, at least lebih loaded dr aku. He got paid, like USD 500 per week. Aku ase tu ckp byk la kn. Kalu nk convert ringgit.
 
Bertahun tahun. Lepas 1 kerja, 1 kerja yg lain. Akhirnya dia ditangkap.
 
Masa die ditangkap tu aku kira, dia ade sebutlah.Simpanan die dgn forex akaun die main saham sume. Almost die dpt simpan USD10,000. Byk kn? Wpn not gud enough to start a life. But it's really something to begin with. Yela, 10k tak byk la, kalau nk kire die kene bli tiket balik mesia lg. Byr sewa, dpayment umah lg. Nk survive 2 3 bulan sblm cr kerja lg. Tapi aku ase, mamat ni 1k pn die boleh hidup. Mmg jenis, pndai adjust kalu byk duit, byk la blnje. Kalu sikit sikit lah blanje. Tp agaknya rezeki dia mewah, tak pernah la aku bc die tak ckp duit. And life dia mcm2, tgk konsert bonjovi la. Mhl tuh tiket konsert bagai tuh. And still dpt simpan duit lg. So mmg agak hebatla JOE nih.
 
Dan dia, ada ramaiii kwn online. Sbb ramai org meminati story die online.
 
Aku pelik, kenapa story die ni tak dicomersial kan. Sbb aku percaya, ramai jgk yg bc tu kalangan wartawan pn ada...
 
Lg 1 aku suka dia ni. Resam die senang jek. Kalu die tak suke komen org tu, die bolayan tros. Takdela nk kondem org tuh balik...
 
Bg aku, aku suka cmtu. Yela aku mgkin akan drama gk kalu org komen aku ntah hape2. Tapi piki la balik, aku jgk yg blog kan hidup aku kasik public bc. Bila public komen jgn nk mrh plak. Or die tk komen kt tmpt aku komen kt blog dia. Aku yg gatal publickan bg sume org bc. Padan la kn..
 
Tp dlm pd tu ada hati lg nk public kan blog ku yg private ini. Wakaka. Asek sebut je. Tak lama lagi la tuh. Wakakaka..
 
Oklah. Tu je aku nk share. Kalau berminat, sila lah join aku bc blog abg ni jgk eh.
 
Abg ni dh balik mesia pn br2 ni. Tu kisah die kene tangkap kene penjara skejap sblm hantar balik mesia.
 
Si cite die balik mesia ni tgh panas lg. Sila bc bersama2 aku. Hehehehe

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan