What I Learned This Few Days...

Hehehehe...

1. You cannot let the baby sleep throughout magreb - ei siti ni org dh lama tau laa. Yelaaa aku nk kejut takot karang baby tu marah.... So aku biar jela. By the time he wake up around nine. There got u got a baby crying sampai la kul 12 mlm - 1 or 2 pagi. Huhuhuhu. Mlm td time magreb aku tak kasi die tdo. Die mrh2 la smpai la azan. Aku letak tinge die tepi tv dgr azan dgn doa jwb azan skali. End then die tdo jeee. Boleh la aku buat keje dapo skit. Hihihihi. Tp br sekali percubaan which is mlm td. Gonna see tonite what's gonna happened. Hopefully dia tak nangis lg. Best best. Yg tak bestnya, his wake up time pn berubah la since he tdo cpt. Lepas subuh die dh buntanggg bijik mata. Lepas bapak die gi keje br la die tdo balik. Means = mama pn takleh sambung tdo balik la.. . uwaaaaaaaa..........Tp ok la. Bole blaja2 bgn awal nk gi kje kn. Hik hik hik...

2. Td aku igt nk cerita psl suami isteri. Ada ckp2 ngn mak aku time gi tesco tadi. Apa bende nya ntah. Hik hik hik. Haaaa psl lelaki tipu bini. Aku risau jgk laki aku buat gitu ngn aku. Aku cuba utk menerima la. Huhuhu.

Cmni, ada kwn mak aku ni. Laki dia mmg baikkkkk. Balik keje basuh bj, siap2 kn anak. Tdo kul 1 2 pg. Pstu bini dia buat dek je. Sbb laki die ni mmg baikk syg bini. Pstu skali ada 1 hari, laki dia cm tipu bini diala. Bini dia ni surirumah, pstu dr pg smpai ptg dok call laki die tanya tgh buat apa. Ni la br nama queen control kot? (aku pn cmtu gk kdg2. aku cuba restrain myself utk tak buat gitu, tp dlm ati meronta2 nk call huhuhuhu. Sbb dh penah kene mrh ngn hubby, sedih kene mrh tu tak buat. Tp mmg ada hati nk buat. Tp takpela dgr kisah benar ni taknak la buat. Ekekeke)... Pstu 1 hari. Bini die call2 la cm bese. Tp satu opis tau laki dia cuti haritu. Pelik kn. Knape die cuti tp bini die still igt die kt opis? So cm laki ni nk time out la kot. Dh puas berbakti dgn anak bini n opis. So haritu die nk bercuti dr suma tuh. I think so. And my umi think so too. Tp kalu aku jd bininya, n ditipu cmtu. Aku cm.. Wah tak sedap atinya kn. Hehehehehe.....

Ada lg 1 story. Pak Ngah aku sendiri. Die gi sabah, kota kinabalu sabah kn kn kn kn. Hehehe. Pstu Dia ada meeting la kt sana. Meeting hari selasa. Tp die hari ahad dh ada kt sana. Dia ckp tmpt meeting tu jawoohhh. Amik masa sehari perjalanan. So bini dia percaya la. Which is mak ngah aku la. Skali kantoii. Sbb bini die mcm sceptical la borak2 ngn mak aku tanya. Tmpt tu (ekceli tmpt tok sedara aku, tu psl mak ngah aku tanya mak aku. sj la borak2 kot) Mak aku pn slmber ckp ala setengah jam je smpai la tmpt tu dr airport. Mak ngah aku pn apa lg. Dh kene tipu kn. Kantoi plak tu. Kira pointnya... Kenapa pakngah aku menipu bini dia??? Escapism. Ini takda lain. Mmg escapism. Kira makngah aku ni bkn la jenis mengontrol mcm kisah benar satu tadi. Tp jenis yg, clinger jgk la (exactly like i am. huhuhu) Contoh mcm hubby aku gi main futsal (sbb aku tak tau makngah aku control cemana, tp aku ase mcm stail aku control hubby aku la kot), so die gi main futsal. Aku akan tanya main bape lama. Main ngn sapa. Lepas main lepak kt mana. Mkn apaaa? Setakat ni hubby aku masih jwb lg la soklan2 ntah hape2 aku tuh. Muahahaha. Tp smpai tahap, aku tanya mkn ngn sapa, sapa yg ada. Parking kt MANAA?????/ WHattt soklan tu pn nk kene tanya ke? Hahahaha. Ntah dh aku ase nk tanya aku tanya la kn. Nk tau bkn apa. Hik hik hik. Mulalah laki aku ubah muka manis br lepas main futsal td gumbira2. Jadik msm tros. Abang penat la.. Tdo laaaa. Pstu terpijak mainan anak tros baling2 mainan tu. Tak ke lg haru situasi spt itu. Contoh lain kalu die kene OT, buat kerja apa, ngn sapa. Masuk kul brape balik kul brape, mkn apa kt sana. Brape ringgit, Kul brape kuar mkn. Muahahahahahahahahahahah. Tp to turn around the table, kalu aku pompuan, laki aku tanya mcm2 tu aku cm suke la. Kire tibe2 kt opis, tgh takde pe nk buat, kalu die call tanya apa2. Kn best. Kekekeke... Satu keje lak kn? Tu la pompuan ngn lelaki ni lain dr pelbagai segi kot. Tp ada gk pompuan rimasss kene tanya byk2 cmtu ek? Ntahla. Mmg aku jenis clinger cmtu la kot jdnya. Heheheheheheh.

Kira pointnya, jgn la mengongkong sgt suami kita. Nnti die nk brek preee. Die tipu kite gk yg ase mcm.. Herghhhh kenapa die buat cmtuuuuu. Smpai ati die. Tp salah kite gk kn? Ni aku igtkan diri aku jela.. Hehehehehehehe......

Ok la merepeks meraban je aku ni. Umah bersepah. Kene buat to-do list lg nih. Hehehehe

Ok Bai...

Comments

roshda said…
hahaha klaka la ko ni ctut..
aku ni lak lain.. laki aku sejak keje gomen ni syik tepon aku je sbb buhsan xde keje.. yela dh bese keje kilang.. pastu asyik nak wat report.. pastu ayat dia asyik ulang "gov mmg mcm ane ek.. rileks jek" adehh panas ati aku dga cehh.. tgu la de keje nanti x brenti.. pastu kdg2 x adil bila aku saje cl kdg2 dia x bape nak ckp.. tp kalo dia cl xde nak ckp ape2 just nak bg tau dia dh de blk sndiri tu bleh lak huarghh!!! seskit nak cl aku aku lak pening.. tp bila aku nak ngadu dia kdg2 mcm buhsan hahahaha
Siti Fatimah said…
tu la kn tak adil....kalu kite tepon derang bosan2.....

kalu dorg tepon kite kene layan... eh ada ke tepon? Muahahahah..

tepon soh msk apa mlm nnti kang adela.. ho ho ho

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan