Hepi Beday Abg Firdaus...

Hari ni 30 July 2009 bersamaan harijadi my first and beloved son - Firdaus.


Aku tulis ringkas jela sbb dh nk tdo ni. Time ni jela sempat aku nk mengonlinekan diri. Tak online sehari ase mcm tak lengkap idop ini asenye. Buat bende yg hanya berpekdah utk diri sendiri. Gile pentingkan diri sendiri aku harini. Hehehe...
  • Pagi2 aku gi injek hafiy sorg2. Hubby kemas umah n siap2 kn apa yg ptt. Tp sblm kuar gi klinik aku dh siap2 la susu bj suma dlm beg dh letak tepi. Igt nk tros kuar. Skali hubby soh training bwk firdaus memandangkan nxtweek aku dh keje kene bwk kete sendiri dh kn. Pg ok la bwk hafiy sorg. Ptg balik nk kene bwk 2-2 - wah takleh nk byngkan. scary2. Huhuhu...

  • So time bwk tu doaaa byk2. Tak smpt nk bc sms ida doakan moga hafiy tak dmm. Thanks ida. Dh mlm ni aku ase tak demam lg. Esok kite tgk cemana ek. Moga2 tak demam. Seboleh2 aku taknak bg hafiy mkn ubat. Aku yg mkn ubat td. Hik hik. Kira skg ni hafiy mmg tak mkn bende lain. Air masak pn aku tak bg. So air kencing die suci. Just renjis ngn air je boleh bwk smyg. InsyaAllah....

  • Oh aku nk selit jgk. Aku risau sgt sbb susu aku makin kurang and harini hafiy mcm meragam taknak nenen ngn aku. Huhuhuuhuhuhuhu. Aku harap Allah tabahkan lah hati aku sbb kalini aku btol2 nk nyusu bdn till the end. And aku nk displin taknak kasik solid food kt hafiy smpai umo die 6bulan. Mcm firdaus aku bg umo 4bulan skit2.

  • Tp aku cubela jgk minum air byk2. Mana tau esok byk susu. Arini tak byk susu sbb smlm aku pose.. Huhhu. Cedih2...... Takot pn ada.

  • Pas injek aku balik2 hubby tak siap lg. Tp umah dh tip top bersih! Baguss.. Best2.. Pstu siap2 tros kuar gi menghala ke MRR2.

  • Skali hubby nk gi tgk umah kitrog yg dlm pembikinan. Ada la gmbar aku mls nk tarok.

  • Smbil2 tu dok ulang2 kali nyanyi lagi hepi beday ngn firdaus.

  • Pg td masa tgh tggu abah mandi firdaus dtg kt aku ckp. Mama hepi beday firdaus arini. Huhuhu. Terharu aku dgr anak sendiri dh paham dah pandai ckp. Huhuhu...

  • Pstu gi tgk umah. Kami gi basuh kete RM3 kt bp. Cuci kt luar je. Masa tu dh kul 12 dekat nk kul 1 dh. Pstu kami pn singgah cheras mkn. Kt situ ada ayam kampung goreng pun sodap. Hafiy dh start nangis2. Kaki die sakit agaknya. Cian die. Dh la br injek. Mama n abah lak eksited nk jln2.
  • Kire selain dr mencelebrate firdaus. Celebrate skali la aku abis pantang n dh nk keje.

  • I need that! Thanks hubby.

  • Aku tgk selai2 hubby aku kuar duit nk baya tu ni utk puaskan ati bini die. Aku tau tu jela yg die ade utk survive. Takpela bang pasni kite pose je hari2 ek. Ekekekeke....

  • Pstu kami heading to Tesco bli apa yg ptt.

  • Krim aku dh abih

  • Shampoo dh abih

  • Ubat gigi dh abih.

  • Kt tesco hafiy tdo je. Agaknya best dok dlm tesco sejuk kot. Pstu naik kete je ngamok sbb panas. Apa ni mama. Nama je kete honda. Tp kedekut aircond - jimat minyak nak. Sempat lg tu. ekekekekeke...

  • Pstu dh dlm pukul 3. Sorry azren. I mmg dh bajek mmg tak smpt la i nk meet you. Huhuhuhu. Today is my day and hubby. Tak dpt dating berdua. Dating beranak2 pn jadilah. Dlm dekat pukul 3 br smpai umah.

  • Mandi2 smyg. Tdoooo.

  • Abah n Firdaus je tdo. Mama tak dapek tdo sbb hafiy ngamuk. Bdn die start dedar2. Takotnya die demam.. Huhuhu

  • Dlm lepas asar suma org pn bgn mandi2 siap2. Igtkan abah nk bwk firdaus sorg je gi celebrate sbb hafiy cm tak sehat je nangis2 kn. Skali abah ajak mama skali. Bestttt. Memula sedih nk kene tinggal. Siti ko ni cm tak syg anak. Sorry my son. Mama can't avoid the temptation. Dh lama tak jalan2 yg betul2 jalan2 ngn abah. Dh lama kami pendammm je nk gi mana bli apa mkn apa suma. Balik2 dok bli brg dapo. Bosan sudah. Kali ni selai2 abah kuar duit tanpa rasa bersalah. Hik hik. Tetibe nk buat cite sedih lak. Konon dramatik la tu. Uwekkk. Hik hik....

  • Pstu kami ke jusco. Bwk firdaus gi main2 kt tmpt yg kene bayo tu. Ntah apa ke nama. Yg ada mcm tempat lembut2 tu. Pstu ada bola kecik2 tu. Alaaaa apa ntah nama. Playground ke. Ntah. Tp kt jusco la. 20 minit = rm3.

  • Pstu Firdaus bersungguh2 la main. Mcm br lepas kandang. Hafiy tdooo je plak. Lg skali aircond kot. Die tdo dlm car seat dia. Elok plak dok dlm car seat tu. Bagus syg teruskan usaha ek. Senang mama nk bwk kete nnti.

  • Pstu kami makan di ANW. A&W.... Eekeke. Kire dh grand abis la tuh. Ok la dr takde. Firdaus tak mkn sgt. Tak kene ngn tekak die. Firdaus cuma mkn nasik ngn mee sup je. Takpe. Esok mama masakkan mee sup utk Firdaus ek. Yela. Firdaus kn selsema manjang tak baik2. Mkn ubat berbotol2 pn haram nk baik. Last2 aku kasi mkn scott emulsion je. Ok skit. die bole tdo mlm n die aktif skit. Tu yg kalu bende berminyak die cm tak bape suka. Tak sedap tekak kot. Tp die mkn gk la wafel ngn kentang goreng. Sambil2 mkn tu dgr cm nafas die semput. Sbb die main tak igt dunia. Yela, budak yg selsema mmg tend utk jd lelah kot. Huhuhuhuhu. Cian dia. Tp die hepi sgt. Ni dh tdo dh.

  • Balik umah dlm lepas magreb. Kasi firdaus susu, Patu die minum air yogurt drink skit. Tros pengsan.

  • Hafiy lak, lepas aku smyg aku n hubby gilir2 bacakan yasin kt die. Ayat Kursi, 3 Kul. Sapu2 air smyg. Ni sedang tdo. Alhamdulillah. N pelan2 die nk nenen balik. Dh byk kali dh kami bc yasin kt dia. Tp kalu terskip bc je. Tros nangis2 balik. Tp td aku bc dgn niat taknak die demam. Kire surah yasin ni kan cm org kata boleh jgk kite buat berubat. Insya Allah. Elok plak die tdo lepas bc surah tu...

Ok la tu je nk update. So dorg suma dh tdo skng mama n abah lak nk tdo. Sunat mlm jemahat tak larat kot. Wakakakakak. Gua dh abis pantang beb. Sudah bole piki lucah.

Ohyee. Yakub! Tahniah weih dh bejaya buat anak org pregnant. Smoga slamat smpai bersalin ek. Amin..... Kalu anak ko pompuan bgtau aku. Aku pinangkan utk Hafiy as bini no3. No 1 n No 2 aku dh ada calon. Wakakakaka. Ok bye.

Eh tak boleh bye lg. Hafiy nye berat naik skit je. Yela. Die bkn nyusu byk sgt. Siang2 je. Mlm die tdo. Dr kul 12 - 2pg smpai subuh. Kalu tdo kul 12 mmg tak bangun2 dh la smpai subuh. Ps tu tdo smpai kul 10 ps mandi minum skit. Pstu tdo smpai kul 2 3 kdg2. Tu pn aku kejut. Die tak kuning dh. Tp kalu dh sedap tdo tu die mmg tdo je. Pstu dlm kul 4 5 6 tak tentu kalu die bgn mmg tak tdo2 smpai la kul 12 - 2pg. Tak nyusu sgt. Kdg2 bole letak. Tp kalu dh lepas magreb tu mmg nk bedukung jela. Mcm ada bende kaco kn? Huhuhu. Ntah la aku pn tak tau. Aku berserah kt Allah jelah. Moga dilindungi kami suma. AMin.... AKu doa gk. Moga2 hafiy nyusu byk cm luqman ida. So die bleh bam bam n sihat jgk. Amin. Tp die sihat. Alhamdulillah.

Oh ye. Hafiy dh 3 hari tak berak. Nurse soh aku mkn pisang ngn betik. Nurse kate kalu sminggu tak berak br die bg jmpe doktor. Ish ish. Aku ase kalu esok die tak berak gk. Aku nk bwk gi klinik tros. Harap2 die berak la.. Amin...

Ok tu je btol2 boleh bye. Tak smpt nk tag gmbar kt bawah. Layan jela n paham2 sendiri. Huhuhu. Oh ye. Muke aku masih tembam n badan aku masih buntal. Aku igt nk gi London Weight management la. Dlm mimpi la tapi. Wakakakaka
















Comments

Siti, anak aku dulu selalu nangis tgh malam..nangis yg x hingat dunia..sebab aku selalu balik ke rumah lambat, setiap kali nak sampai kat umah, azan maghrib pun berkumandang, mlm tu konpem anak aku nangis. so, butet mmg baca yasin tetiap malam sebelum tido..Alhamdullilah, takde dah die nangis..

hebat la cik siti skang, dah pakai honda... hikhikhik
jap, sebelum ko bawak hafiy g ambik jab die, ko ada bg makan ubat demam ke? Paed anak aku suruh bg makan ubat demam sejam sebelum nak jab..Sebab nak elakkan demam..So, anak aku tak penah demam lepas ambik jab.. cuba tanya paed ko... btol dak?
roshda said…
alu.. selamat ari jd firdaus.. wah kejap je kn masa berlalu :D
weh, kalo baby nyusu bdn x berak smgu bru g klinik.. btol la nurse tu ckp.. kalo baby nyusu formula bru kita kena riso kalo 2 ari x berak.. ni pengalaman suhaida.. sbb dia pon penah kena dlu.. sbb selagi baby full breastfeed dia jrg dpt sakit n bermsalah sbb susu ibu sgt kaya dgn khasiat ecehhh :D
Siti Fatimah said…
mimah - tula suma org soh kami bc yassin. tgh buat la ni. tp bila malas je mulalah hafiy start balik meragam. derang kate budak2 ni die nmpk apa kite tak tau kn. huhuhu

ada gk paed kata kene mkn ubat sblm, slps atau taknak bg tros pn takde depent on parents la kn. tp alhamdulillah, smpai hari ni hafiy tak dmm. kalu die tak demam aku tak bgla. kalu die demam. next jab aku bg sblm as mcm ko ckp. thanks. hiks...

gurlz - oyeke. suhaida pn penah kene ek. ok2. aku akan kurangkan kontroversi dan tingkatkan prestasi. ewahhh.. ekekekeke

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009