Ciplakkan...

Bkn ciplak. Aku nk tolong sambung je skit. Hehehe. Abg hisam takyah baca. Sbb i tau kalu u nmpk entry i panjang u deletej e. I tau n i nmpk. Kekekekekke.
 
Cmni adela 1 novel brsiri nih. Cita psl sorang pompuan berbadan gempal tetapi menawan. Cm tak logik skit la. Sbb ada sorg lelaki ni. Mmg cm dengki kt pompuan ni. Sbb cm rimas kot. Sbb pompuan ni minat kt lelaki tuh. Lelaki tu kire ensem la. Muka ala2 cm suami masing2. Muahahaha. Yela kn. Sape lg nk nmpk suami sendiri ensem kalu tak isteri. Hehehehe.... So mcm slalu la kene2 kn si pompuan tu. Ok lah aku bgtau nama. Yg pompuan nama Yan. Yg lelaki nama Fez. Susah kang bg nama penuh, nnti org kata aku ciplak lak. Aku cuma nk memuaskan ati aku jek. Sbb tak saba2 nk siri tu abis. So mlm td aku buat dialog sendiri kt dlm otak. Pstu pg td bgn penat sbb sebok menulis novel mlm td. Siap blakon2 lagik. Hahahaha. Sib baik sume org dh soundly sleeping....... Ntah sukati je buat ayat grammar tonggang tebalik. Hik hik...
 
So mcm si yan ni balas membalas kene mengene la ngn fez nih. Fez ni dh ada awek la. Awek die cun, kurus sumala. Yan ni mcm aku la gemuk berisi. Tapi menawan. Ahahahahahahahah. Tidakkk aku dh gemuk......
 
Ok sambung balik cita asal. Smpai la si yan ni dh sambung stadi kt Australia. Knape Aus? Ntah aku pn tak tau. Tanya la penulis. Hehehe. Pstu dh balik. Si Fez ni tipu si Yan ni cmne ntah. Smpai la si Yan ni keje jd pembantu rumah kt umah si Fez ni. Kira 2-2 pn anak org kaya ternama suma la. TP aku pelik. Takkan la si Yan ni taknak memberontak kn. Tp sbb aku ni cheap sale punye org. Malas nk kuar duit bli novel. Aku baca la jgk. Suma siri tanpa miss. Smpai tak saba2 nk cite tu abes. Hehehehe. Tp mmg best jgk la citenye. Kalu aku cite mmg tak best. Aku bg cite skit je. Sbb aku nk sambung ni. Kang tetibe sambung korg tak paham lak kn. Heheheh. Apa la ko ni siti merepek meraban tak tentu psl. Meroyan ke hape? Hehehhehe. Sori skit. Gua lg sminggu je nk abis pantang ek. Eh aku lupa la abis pantang 40 hari ke 44 hari ek? Sbb kt blog aku kira 44? Mana 1 ek. Ekekeke.
 
Ok kembalik ke topik asal. SO ntah mcm mana. Sbb kn dorg dok 1 umah. Si Yan ngn si Fez ni kene tangkap basah. Kire dh jodoh la kot. Pstu kire skg ni dh suami isteri la. Tu yg makin menarik tertarik ko mmg debom tuh. Kire malam pertama si Yan ni dh kene tendang dr katil tdo kt sofa. Pstu pg2 kene siapkan sarapan. Kene jd mcm pembantu rumah jgk la. Tu yg aku pelik die menurut je. Betul syurga isteri bwh tapak kaki suami. Tp kalu dh diperlakukan mcm tu. Aku ase mcm something wrong la. Tu aku mcm nk sambung sendiri tuh. Ahahahaha. Kire saba btol Yan tuh ek. Dh la kene jd surirumah. Kire takleh nk berkarier. Ada degree. Blaja luar negeri tuh. Taknak kalah. Aku blaja kt JB je pn dok umah sebulan dh mcm kelabu asap. Melekat je kt laptop nih. Hubby aku soh msk skit mulela nk masam2 muke ngn hubby aku. Pstu hubby aku apa lagik. Die pn buat muka balik ngn aku kn. Aku pn tak senang duduk, pn gi la masak. Kang nusyuz plak susah kn. Hehehehe......
 
Aik asyik tersungkur je aku ni. Tu la aku ni takleh jd penulis wpn aku suka membebel. Heheheheh. AKu pn tak bole jd Pengarah Filem, wpn suka membebel psl cinematografi. Tak nampak talent aku, sbb kalu tgk gmbar2 yg aku jaja sini pn bkn ada value langsung. Takde seni. Buta seni. Bebel aku pandaila. Hehehehe. Ok kira kau sedar pn siti... Hehehe...
 
So aku nk sambung la 1 scene nih. Minah ni br lepas sambut fez tu balik kerja. Pstu die lepak kt tepi taman. Pstu si fez ni tgk bini dia lepak kt tepi taman die pn join. Cm tak suka. Tp kenapa dia join? Knapa? Tu yg cm suspen tuh. Kira maybe fez tu ada hati la kt yan tu kot. Alamak. Washing Machine cpt sgt plak die abis basuh bj. Sori la kalu citer smbungan aku ni tak ckp dramatik. Aku cube jela taip apa yg aku igt eh. Ehehehe. Ni pn dh kire panjang aku membebel ni......
 
<Kawasan tepi kolam, dekat taman sebuah rumah banglo. Fez perlahan2 mendekati isterinya. Dia pun tak tau kenapa hati dia ingin sgt mendekati perempuan yg dia sendiri tak rela dijadikan isteri. Susuk tubuh yg agak gempal, walaupun wajah putih mulus, rambut ikal itu sedikit sebanyak menawan hatinya. Mgkin dia terlalu ego untuk mengakuinya.. Kesian jg dia dgn perempuan itu. Diperhambakan seperti tiada nilai. Tiada masa depan. Mgkin sebabkan kasihat, tetapi ego yg kental utk menerima, Fez mendekati perempuan itu>
 
Fez : Ko nk jd astronomer plak ker, tgk2 bintang lama?
 
Termangu2 Yan dgn teguran seorang lelaki yang bernama suami itu. Serba tak kena sebab sangkanya tadi, Fez tros masuk tdo. Dgn berseluar pendek dan berbaju t nipis, Yan agak tertarik dgn penampilan insan itu. Insan yg tidak rela bergelar suaminya.
 
Tetapi mereka tak mungkin berpisah. Kerana orang tua. Sekurang2 nya biarlah setahun dua perkahwinan.
 
Lama mereka berteleku di atas bangku kayu itu. Seorang menengok bintang. Seorang mengira ikan di kolam. Yan mula merasa tidak keruan. Kenapa Fez tiba2 ingin mendekatinya. Bukankah selama ini Fez rimas dgn kehadiran Yan?
 
Yan: Oh, awak kata awak ada sesuatu nk bincang dengan saya kn? Apa dia?
 
Terbangun Fez dr lamunannya. Entah apa yg die fikirkan. Tros dia bangun dan memandang wajah Yan.
 
Fez: Sudahlah aku dh mengantuk. Esok2 sj lah. Kau pn jgn la berembun lama2. Karang sakit susah pulak. Esok kene bangun awal nanti Mama bising lagi.
 
Yan hanya mengerutkan dahinya. Pelik, tiba2 suaminya itu sangat perihatin terhadap dirinya. Lalu mereka keduanya berjalan menuju ke kamar tidur. Yan masih gusar.
 
'Takpelah, mgkin die pn rimas tgk aku duduk sorg2 lama2 kt luar nih' Getusnya di dalam hati....
 
Smpai dibilik, yan sudah tau tmptnya di sofa. Tanpa mempedulikan fez, dia terus bersiap2 utk tidur di sofa.
 
Fez: Eh eh. kau nk pegi mana tu. Meh sini tdo sini
 
Sambil meletakkan bantal di tgh2.
 
Fez: Kt sini aku dh set teritory. Ko jgn nk lebih2 pulak.
 
 
 
Alamak. aku dh penat. Penat jgk jadik penulis ni ek. Muahahahaha. Kira ok lah nih. Tunggu jelah sambungan si ecah tuh. Muahahahahahhahaa. pOnek2...

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan