Buka Puasa Sunat 27 Rejab

Ikan kembung sweet sour

Lepak2 lepas dinner

Big Apple Donuts yg sedap



Semalam aku puasa ganti. So ada lg 4 hari nk ganti. Tp arini aku tak pose. Igtkn nk pose sbb hubby kata this week die akan balik cpt sbb gilir2 amik OT ngn kwn die lg sorg. Tak tau la langkah2 penjimatan CIMB ke, or CIMB nk menggalakkan staff spend kualiti time ngn family. But sedap je tinger dgr nya. So utk mengindahkan hari2 hubby balik cpt. Aku kene la merajinkn diri supaya bila die balik die gembira. Harap2 aku mampu la buat sume tuh. Hihihihi... Amin....

So smlm cm terharu gk la. Hubby blikn aku Apple Donuts. Memula aku igtkan ada kwn opis die blanje bila die send mms - huwaaa lepas ni dh takleh nk bergambar dh. Huhuhuhu.... Pstu die masakkan ikan kembung sweet sour. Sbb apa die mskkan kwn2? 1. Sbb die sayang aku. of cos.. Hehehe. 2. Sbb kalu aku yg masak die tak suke. Sbb aku tend tu memasamkan sweet sour tersebut. Nama pn sour suppose masam la kn. Tp hubby ku tak suka. So die rela masak sendiri. Serius. Ni mmg kisah benar nih. Hehehehe..... And aku buat sup syur. Dh lama i tak mkn sup sayur. Gitu lah ayat die. Tp tak amik gmbar sbb tak spesel sweet sour die tuh. Wakakakaakka...

Ps mkn kami pn lepak2 tgk Bio Nik yg ntah hape2 tp best jgk. Lg skali, cinematograpi die lg best la dr Papaya. ke apa ntah nama cite tuh. Ha kwn2, korg layan la bionik plak. Sementara nk tunggu Nurkasih - nur kasih tgh plot LEMBAB skang. So tak best sgt. Takde adengan nangis2 luar tv. So tak brape best. Hik hik....

Pstu smlm aku cm bese pening2 la lepas isyak tu sbb hafiy mulala nk meragam nk kene pegang je. Tak tau masuk je time tu. Mmg sgt delicate. Padahal dh puas la tak kasi die tdo magreb. Cuma magreb smlm tepaksa tinggal2 kan die sbb nk tolong hubby aku masak. Yela, tak smpai ati nk biar hubby aku msk sorg2. Dh la die penat balik kerja. Lepas aku mandi siap suma. Nk tau apa jd???

Kami pn siap2 nk tdo. Suma dh baring2 kecuali aku n hapiy yg meragam. Huhuhu. Skali aku check pampers anak sulung aku mcm penuh. Kesian plak. Td hubby nk tuka aku ckp tak payah. Tau jelah aku ni kedekutzz skit. Hik hik. Sbb masa aku check tak penuh lg. Skali dh nk tdo tu penuh la plak. Aku pn letak hapiy dlm katil die. And nk gi amik pampers. Pstu ternampk phone hubby terkontang kanting. Phone tu tak usik aku pn. Tp aku tergerak ati jgk nk amik phone tu n bg hubby supaya die bole tdo lebih lena dgn phonenya disisi. Ewahhh. Pstu aku amik phone tu dgn tergesa2 lalu pergi ke almari menyimpan pampers. Lalu susah plak nk kuar pampers ni awat ketat sgt ni. Sempit ke tmpt simpan ni. Tiba2..... Teteteteteteteeteettttt.... Dooommmmm............. Menggelungsur phone tu dr pegangan tgn ku. Huhuhuhuhu. Skali aku on2. Tgk screen tak nyala. Kalu nyala pn mcm bzzzz bzzzzzkkk...... Rosak! Huwaaaaaaa... Itu la satu2nya source camera kami. Lepaih ni dh takdok dh la kwn2. Kesian hubby. Tros aku masuk bilik sorok phone bwh bantal n sambung layan hapiy. Kira dh siap tukakan pampers firdaus la suma. Kira hubby dh tdo la time tu. Pening2.

Pg td br aku bgtau hubby. Tak tau nk ckp cemana. Puas bc ayat kursi doa time sembahyang subuh. Takot kene mrh. Huhuhu. (Slalu mmg kene mrh. Silap2 kene lompang eden pg td. Huhuhuh).. Tp hubby cool je plak. Agaknya die pn paham cemana aku kelam kabut masa tu dgn ngantuk dh dekat sebulan hapiy meragam time2 cmtu. Aku tdo kul 12 - 2pg tiap2 hari. Pg2 subuh dh bgn. Lepas tu mandikan anak apa suma. And sepanjang hari takleh tdo (Tp pg td aku curik tdo time hapiy tdo sbb paksu firdaus dtg. So aku biar jela dorg nk buat sepah apa kt umah ni tak larat dh. Ni skang aku kene la mengemasss. Kalu tak ada mmg btol2 kene lompang kang. Huhuhu).... So gitula citanya.

Korg enjoy jela pics yg ada ni ek. Lepas ni mgkin takde dh. Kalu ada pn kualiti rendah sbb dr phone aku. Sbb memory card C905 tu akan aku amik utk simpanan ku plak. Phone aku camera ok. Cuma memory card je rosak. Huhuhuhuhuhu
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Aku pun takdak camera..Camera Sony hadiah birhtday aku kena rampok.. So, last year en husband belikan aku N82.. clear wehh gambonye.. 5MP dgn lens Carl Zeiss gitu.. heheh.. aku rasa dah murah dah henpon tu skang.. beli la beli la.. heheheh
Siti Fatimah said…
yeke...ermm.... tu lah...

aku dh usulkan kt kuyu...tak tau la die nk accept ke idak..die mendiamkan diri sejak dr pg td yg cool.....huhuhu

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan