What Am I Thinking Lately?

Sbenanye ade tajuk best td. Tp telupe plak sambil klik newpost. Terpanggil aku tros nk menulis bila tgk komen Puan Hannan tuh. Kekekek. Nmpk sgt aku ni kurang kasih sayang. Nk sgt perhatian memember. Muahahahahahhahahahaha....

Sbenanye risiko besar aku menulis kt umah. Hubby sure marah. Hehehe. Dia tak suke aku spent time kt sini. Browsing takpe. Yela. dh ada anak ni byk bende nk kene settle. Sbb kalu aku dh melekat menulis. Berjam2 pn aku sanggup. Wpn yg aku tulis tu tak panjang mana. Hehehehehe....

Tapi kalu tulis kt opis. Aku akan ase besalah gila. Since aku byk utang kerja. Huwaaaaaaaaaaaa. Boleh tak aku taknak gi meeting. Balik meeting besenye aku dh penat otak. Penat badan. And langsung takde mood nk buat kerja. Alasan.... Huhuhuhu.... Kalu stakat update projek, or call vendor aku cpt je. Tp buat minit ni aku tensen skit. Sudahnya berlambak2 la minites aku. Huwaaaaaaa. And aku tak kemas meja aku tuh. Sempena taun br igt nk la jgk kemas meja. Tp tu la. Keje tak siap. Aku ase serabut. Seserabut meja aku. Huhuhu.

Dlu kt Freescale meja aku tak serabut sgt. Sbb paperless. minit pn by mail je. Best kn? Mmg JAUH lebih best dr gomen nih. Buat minit pn stakat kene tegur pasal grammar or spelling je. Takdela kene tegur psl format2 la apa lah. Pstu minit buat by the time meeting tuh jln. So tinggal betul2 kn. Tros submit. BESTTTTT... Yela sbb dpt sorg 1 laptop. Masuk meeting bwk laptop. Mcm poyo je kn. Wpn laptop zaman bile tok kadok ntah. Tp gomen. Nk harap dpt laptop sorg 1? Nk bli laptop pn asek kene sack je. Justifikasi tak kuat la apa la. Ntah hape2. Cpt ilang la apala. Kn dh ada yg surcharge tu. Napa tak gunekan kn. Bli je laptop. Toksah pakai desktop dh. Unless utk clerk2 yg tak masuk meeting sgt tuh. Kasi la komputer high end ke. Alah komputer dh tak mahal sgt skang. Tiap2 tahun bli komputer pn cmtu gk. Sameee jee.

Ye. Aku diam je. Tak ckp apa2. Ckp tu byk kali tp takde sape dgr. Kt gomen ni kalu takat ckp2 jgn harap lah. Sume nk kne kertas kerja. Proposal. Erghhhh.. I hate those stuff.......

Tu lah. Masa kt freescale meronta2 nk kuar. Bos tak best la. Colleague tak best lah. Itu tak best lah. Susah sgt lah. MERUNGUT je manjang. Tp kt gomen ni aku blom smpai tahap nk blah la. Workwise mmg kurang sgt pressure. I mean from the user la. More from the management stuff. Mcm minitt tu lah yg aku tensen sgt. Tp kalu dr segi projek. USER jarang la kejar ko sana sini nk mintak feedback. Ko yg kene kejarkan vendor atas dasar tanggungjawab ko. Lgpn sbelom kene bambu dlm meeting secara terang2. Better u get things done.

Namun. Eceh pakai namun. Aku ade 1 projek br yg memungkinkan aku kene bambu. Muahahaha. Projek kecik je. Buat simple website utk beberapa badan2 or organisasi or persatuan kt Kementerian nih. Tp aku takde masa lansung nk tgk bende alah tu. Aku dok sibuk serabut ngn vendor. Serabut carik mood. Serabut gi meeting sana sini. Haa dgn aku Bleeding lg. Mc lg......

Huh.....

Aku bkn merungut. Tp tu la masalah aku yg tak memungkinkan aku menulis. Heheheh. Mmg takdak mood lansung kwn2. Pecayalah ckp aku. Wlaubagaimanapun. HATI aku sbenanye sgt meronta2 utk menulis. Tp tu lah. Since blog ni public. Everybody might have accessibility kn. Termasuk org2 tertentu. They might judge me in a way that make me look bad. Contoh nya, big bos aku. Aku ase kwn2 opis aku sure akan read to me outloud. tu mmg kemungkinan besar. So watch your words. Mind your language or yg sama maksud dgnnya. Tu lg 1 buat aku turn off. Tulis blog ni is about me. Is about what i'm thingking. Why would people have any say about it? Cuba kalu kita tulis something and people keep saying that we might break the rules. Padahal kite tulis tu utk kita. Demi kita. Kepuasan kita. Mana la tak hangin n turn off kn. Tp tulah. Since kita open for public. We have to face it like it or not lah. We have to make sure. Whatsoever that we write. Tak cucuk sesapa.

Tu hal opis..... Skang aku nk masuk hal family plak. Hohohoho. Bleeding aku tuh dh basi la. InsyaAllah i'm ok by now. Aku dh take langkah2 precaution.... InsyaAllah......

Hal kerja Hubby aku yg tak tentu masa tuh. Huhuhu. Aku mmg agak tak hepi lah psl situasi tuh. Tp Alhamdulillah. Aku n Hubby aku stakat ni bejaya handle situasi aku tak suka, dia pressure sbb pada die die mencarik rezeki selain menambah skill dia selain menjadi seorang yg bertanggungjawab antara rakan sekerja, selain nk meluas ilmu di dada. Aku tau. Aku tau suma tu. And dia pn paham aku ni mcm mana. Aku mmg nk die tu ade jeee dpn mata aku ni. He sooth me up everytime kalu aku down psl kerja. And aku down bila tau yg aku tak mcm tu pd dia. Tp kalu main tuh lain plak story dia lak kn. Cis. Muahahahahahaha......

So, die make up ngn aku. Dgn bwk aku jln2. Jln jln jlan tu lah smpai terjadi peristiwa aku bleeding tuh kot. Hehehe. Die pn cm perasan gk so tu kitrog slowdown skit stakat gi jusco je. Kekekekeke. Memula yg gi Cameron tuh. Tu rasuah aku dh penah sebut. Hehehe. Tp hubby aku tak marah. Besenye die mmg marah. Sbb die takmau create more problems between us. Die terdesak and tersekat. Mmg smpai 1 tahap die pn tak tau nk buat apa. So bila aku tensen2, masam muka. Kalu korg jd suami aku. Tak ke korg pn tensen dpt bini cm aku niha? Muahaha. Well, frist of all aku ni mmg a true spoil brat person. ;p...........

Pstu gi Zoo negara lak bwk firdaus. Dlm pd tu. Hubby balik kerja. Slalu die mmg penat nk tdooo je. Ni smpat lak bwk aku gi k4 la jusco la giant la. Mmg la nmpk bende tu mcm simple. Tp aku mmg tau tu big thing bg hubby n aku. Kesan dia terhadap kami berdua amat tinggi. Bg aku. Wah best dpt jln2. Wpn stakat k4 giant jusco. Bg hubby plak die tau aku suke gi situ and die pn hepi dpt bg rasuah yg bejaya la kononnya. Kes kes kes kes.... Smpaikan kdg2 die pakse aku siap utk pegi. Muahahahahahahahahahhahahaa......... Tak larat aku nk layan....

Hari ni. Aku dh ok skit. Almost a week now aku tak kuar darah lg. N tak aselemah2 bdn sgt. So pg td kami gi Sg. Congkak plak. Kali ni hubby aku come clean ngn aku. Ye. Sume yg die bwk aku gi jln2. Mmg nk make up those time yg die takleh fill utk aku. huhuhuhu. Thank you hubby. Wpn mcm. Erk Rasuah. Tp sbb u buat tu utk hepikn I. I ase terharu jgk. Huhuhuhu....... Mcm lah hubby aku ni keje kt Dubai ke. Afghanistan ke. Aku smpai nk emo sgt. Ei sukati aku la. Nama pn blog aku. Blog ctkusut. This is just who i am. Aku tak pandai la nk hipokrit nk Tunjuk baik. Aku bkn org lain. Ada org tangani masalah dia cmtu. Ada org cmni. Sukati masing2 lah. Aku pn nk mintak maap la kalu aku ade tertegur plak korg. Mcm lah ko takde otak nk piki sendiri kn. Kes kes kes kes.....

Aku br dpt tau psl kes kwn aku. Roshda. Aku mls la nk taruk link dia. Tp ade kt blogroll aku tu. Dia br pregnant dlm 5minggu cmtu kot. So bebaru ni dia bleeding. And hari yg sama gk doktor ckp dh takde. Cian dia. Dh la mcm 1st time. So die tak tau tu mmg serius ke tak. Aku pn pakse2 die gi hospital. Sori gurlz. aku tak tau cmne nk tolong ko. Tu je yg aku dpt bantu. Die ckp bdn die pn lemah. Mmg kalu bleeding bdn mcm lemah sgt. Aku pn tak tau kenapa. Tak paham... Tp tu lah org2 yg mcm kami ni rasa. Mcm gurlz ni smpai gugur. Msti lg teruk. Kesian die. Ko saba la ek. Ni suma dugaan. Mgkin ada hikmah nya. Berjaga2 la utk nexttime ek. Jgn sedih2......... Pregnant kali kedua nnti kita doakan sumenye slamat. InsyaAllah........

Ha. bebalik pd cite hubby aku. Cewah mcm lah ada org nk bc. Takdelah mcm dh pnjang sgt nih. Msti bosan kn. hehehehe..

Cmni. Hubby aku mmg gi keje dr pg smpai mlm. Tiap2 hari. Hanya hari2 odd tetibe die blk before magreb. Tu pn paling cpt smpai umah dlm kul 6 dekat2 kul 7 dh. Huhuhuhu.... Makin lama aku makin rindu dia. Kadang2 tu. Aku dh tdo dh tebangun br pasan die sbelah aku. Ntah pukul brape die balik. Aku tau. Ade org nasib die lg teruk dr aku. Tp ntahla....

Aku dh ada pengalaman. Bapak aku kerja offshore, mmg jarang ade umah. Aku dpt lihat gangguan emosi mak aku. And bkn la aku salahkn mak aku. Aku adik bradik mmg mental tocer jgk la kdg2. Mmg. Kdg2 kalu aku sedih pn aku terlepaskan kt anak aku. Bkn la terlepas ape. Contoh mcm, anak aku nk apa aku buat tak layan. Kire mcm tocer la tu kn. tp mmg tgh sedih takde mood la. Tp so far aku ase aku bole handle lg insyaAllah. Aku harap lepas ni aku dpt handle situasi ni dgn lebih baik lg. Amin....

Aku mmg dh ckp ngn Hubby aku. Even aku halang dia dr kerja shift. Mmg aku halang. Walau apa pn org nk kata. Aku dh explain dlu maybe hubby aku lupa or maybe die tak ase seserius yg aku ase. Nak2 aku dh terbiasa, hubby aku jarang balik lmbt. And slalu ada utk bantu aku kt umah. Tak bantu baringg je tgk tv pn takpe. Dia ada dh buat aku ase senang hati dh.....

Ala anak aku dh nangis la. Aku nk entertain die dlu. Nnti aku sambung... Kalu ada masa la.

Comments

Ida Chan said…
"...Ei sukati aku la. Nama pn blog aku. Blog ctkusut..."

ahahahaha...aku ske part tu. ase klaka lak :P tp cam comel ahahaha.....klaka gak.

Hmm...w/pn gile pjg, xkesah la. tu blog ko n utk aku yg bising dok tanye hari2 bile ko nk update nie...kre ok aaa..(letih gk sbnrnye dok tanye ko tu ni tu ni tetiap ari - ala2 update la gk sbnrnye. cume bezenye dlu pagi2 aku dh blog trus :P )

anyways..hidup mmg slalu penuh panca roba. sempena tahun baru (islam n omputeh nie) mari la kite same cube 'berhidup' dengan lebih cekal n tabah n happy n happening lagi. n semoge kite xcepat sgt jd 'macik'! ahahahahah....aku xrelaaaa...
roshda said…
thanks stut bg aku smgt.. huhuhu dugaan utk aku agaknye tu a, g lagi poco2 huhuh mak aku siap kata aik pasni g bersilat lak huhuhuhu.. tu ar x nak denga ckp org tyua2 dh la aku ni jenis x leh dok diam :( ni aku dlm tempoh berpantang.. penglmn yg byk mengajar aku.. tp aku takut nak masuk bilik bersalin huhuhu aku dh masuk dlu wpon blm masa aku bersalin.. 'sebuah bilik yg amat menakutkn' huhuhu doakn aku ye utk cpt dpt rezki lepas ni..
misshannan said…
hehe...tula..aku tak sekuat ko la nak emo kat blog...sebab sumtimes rs byk benda private between me n my asben yg xleh share..psl kes2 gaduh2 ke aper...tp ko mmg kental aa...secara terangan bercerita bagai ketakpuashatian ko tu kan..im sure ur asben akan terkesima(jrg pakai perkataan ni) bila bc hasil nukilan(word ni jugak jarang)ko ni...apapun...asben kita ada pelengkap(math ada belajar ni) kita..just remember that..apapun..just chill gurl..after all..he the one u luv...kalau tak takkan kita nak membebel panjang2 kan...luv ya
Siti Fatimah said…
tenkiu kengkawan.........tp aku ase tak smpt nk sambung kot arini..ponek2..ehehehehe

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009