Huh Menyampah..

Dr mlm td aku dh menyampah sbenanye. Dr isnin aku dh ase mcm. Eeeee malasss nya nk balik kg. Mmg wiken ni aku takmo balik kg. Takmooooo..

Takdela. Skg ni aku mmg ari2 pn mcm single parent. Kdg2 je hubby interframe. Patu wiken pn die keje kadang2. Time yg die tak keje tu aku nk kene attend die penat la pening kepala la apala. Aku tak kesah kene buat suma tu. Sbb kadang2 die bwk aku gi jln2. Nak make up la time2 yg die takde tu. Bkn aku tak appreciate. Aku appreciate sgt. Alhamdulillah...

And aku tau la. Die keje tu bkn utk org lain. Utk aku n family kecik kami jgk. Die nk kejar OT ke. Nk penting kan karier ke. Utk kami sume dikemudian hari. Aku tau...

Tapi bila. Smpai nk mkn sama sehari sekali pn susah.

Smpai nk bincang pasal agenda membanteras tikus di rumah anda pn susah. Yela wiken die penat. Weekdays pn penat. Kul 11 mlm br balik umah. Mau nk kene lempang kalu aku ngade2 ajak die banteras tikus?

Smpai aku mls nk call dh tanya pukul brape nk balik.

Smpai tak beckp. Jmpe pg2 tgk muka 1 saat time die bgn smyg subuh. Salah cium tgn. Patu dh. Terbangun kul 1pg tgk die dh berselubung tdo sbelah aku. Pstu dh.

Pstu dh la pg2 aku gi keje sendiri skg. Dr bila tahun ntah (mcm la lama sgt.. ;p) janji nk brekpes same, nk dtg opis aku konon. Tak dtg2 gk. Yela yela. tau la die penat. Tp kire ni masuk point aku tensen jgk la kn. ;p...

Dlu2 ade gk stori mori psl cite2 kt tv. Tu pn takde dh.

Dlu2 ade gk diskas2 psl dpt gj nk spend ke mana. Nk buat apa. Nk baya apa. Skg takde dh.

Smpai kuar statement. Oh abg tak boleh teman gi check up sbb Liam cuti. Huwaaa. The idea about me going alone dh sedih dah OK!...

Patu tup2 nk ajak balik kg plak raya cina nih. Bkn pe. Br 2 mggu lepas balik. Kalu bole takyah la balik dlu. Bknnya aku nk save duit. Aku tak kesah la. Aku tau la die mampu. InsyaAllah. Lgpn kn die nk balas budi mak dia.

Tp aku piki. Aku nk bermalas-malasan kt umah la klau bole cuti lama. Nk settle bj Firdaus lama2. Mana elok lg mana tak. Nk stage kn dia. Mana yg bb boleh pakai. Mana yg kene simpan dlu. Patu nk settle bj aku jgk. Mana yg muat. Mana yg tak. Patu nk banteras tikus, semut, cicak, nyamuk kt umah aku tu. Ha dh mcm hutan plak byk btol unggas. Huhuhuhu.... Patu br la bole plan nk balik kg ke tak... Patu ngn plan hubby nk psg tikar getah sbb lantai umah tu gatal. Patu aku nk buang kotak2 kt blakang tu sbb mcm tu kot penyebab byk unggas...pstu nk tdo lama2. Patu attend firdaus yg naik ruam2 tu. Huarghhh..

Ok la tu je. Abg jgn marah tau. Ni ikhlas ni. Huhuu

Comments

misshannan said…
sian ko....aku pun selalu gak menghadapi mslh asben jrg ada kat rumah..tp takde la daily rutin..kdg2 tahap kejelesan aku lg melampau..siap dok ingat dia p berdating dgn awek lain kat luar bagai...walaupun dia p meting client la main helikopter bagai..kalau aku kat tpt ko..aku pun takmo balik kampung...nak berehat n bermalas2an jer kat rumah...
Siti Fatimah said…
sori lmbt plk approve komen ko....hihihi
Ida Chan said…
aku ske care ko tulis kali nie. comel je. tp mmg xdinafikan aa mmg sedih. huhu....kebenaran yg sgt pahit utk ditelan. harap kuyu dpt memahami situasi ko skang. nie bukan emo xbertempat. n mende nie perlu dibwk bincang. harap korang akn jumpe solution terbaik utk prob korg. Aminn..
Siti Fatimah said…
amin..

tenkiu...

solution nya balik kg jgk....siap nk balik ari tu. majuk la tu...ehehe

tp aku kesian aku stay jgk la smlm.. kesian kt mak dia pn ye....tp dlm ati mcm..huh...

tp ada la 2 hari lepak2 kt umah buat apa yg ptt. alhamdulillah............ok la jgk.....

overall everything turn out ok....

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor