Meet Uncle Hussein..

Hari ni sblm aku start wat minute yg bertangguh dh 2 hari..aku nk tulis psl MUH nih..,.

Actually it's been a looong time already since dorg ni dh Fofuler di mata, telinga pendengar.. Back in 2008, ada 1 time tu.. Aku gado ngn hubby. Ala gado2 manje gitu. Muahahah. Die insist nk tgk Hibulan Mlm ini ke apa ntah yg kt tv1 mlm2 minggu tuh. Aku ase aku nk tgk Cerekarama TV3 kot.. Dlm ati aku die ni tak penah2 nk tgk TV1.... Masa awal tahun 2008 la...aku mcm pelik apsal hubby switch TV1 plak nih tetiba...

Mmg 1 anjakan paradigma yg jelas smpai skang...

Sebabnya on that very night, ade performance drpd MUH. Aku pn jd terkagum gila. Siap ada peminat2 histeria mcm nk gila bila MUH kuar and perform. Tu sume peminat2 muzik indie. Kalah kumpulan Hujan aku rasa. Org lg respek penampilah MUH, walaupn pada dasarnya kumpulan Hujan lebih menyerlah la berbanding MUH. Aku ase org mula sebut2 MUH dlm tv dn sbgnya sejak MUH tercalon dlm AJL...tak tau la. Tu aku ase. Org lain mgkin ase sebaliknya.

Aku pn ckp ngn hubby. Ptt la org histeria. Ada kumpulan Hujan. Patu hubby aku kate, eh bukan lah. Org dtg nk tgk MUH. Tak tau ke? Dh lama MUH ni popular. Aku tanya balik. Apsal? Sbb nama die MUH la. Muahahah. Tak klaka kn. Tp tu hubby aku buat lawak tuh. Gelak la wei.....

So bila MUH menang AJL dan ramai memperkatakan Faizal Tahir yg ptt menang la apa la. Pd aku performance FT mlm tu mcm tak brape smpai. Suara ilang merdu. Lebih pd pendekatan menjerit. Bg aku itu bkn kelainan. Itu terlalu ghairah smpai hilang konsistensi. Klau compare ngn MUH. MUH jerit gk. Tp vocal die menten. Nmpk lain dr yg lain. Tp konsep die tak lari dari consistency asal. Bg aku laa. Lg 1 piching MUH sape kenama Lah ke Lan ntah tuh. Mmg power lah. Tp ikotkan vocal paling mantap, mmg Stacy lah. Lompat sana lompat sini vocal menten je....

Aku tau aku bkn juri. Tp aku ase kemenangan MUH tak boleh dipersoalkan. Selain die ada ramai peminat. Die jgk mantap pd mlm tu. Aku bkn peminat MUH. Aku mmg minat Faizal Tahir. Tp mlm tu aku sebagai peminat Faizal Tahir tak puas ati ngn persembahan dia. Dh la FT ni mcm angkuh gila mcm die bagus sgt. Mgkin penilaian aku dh becampo ngn perasaan menyampah aku kot. Tu aku ase tak puas ati je.. Hehehehe...

Apa2 pn point aku kt sini MUH mmg agak dikenali. Agak diminati. Lagu die mmg tak boring dgr sbb melodi dia tuh... Berundur indie tu... Kira mcm lain dr yg lain wpn kt barat dh lamaaaa dh org pakai melodi cmtu...

Lg 1 persembahan die mmg konsisten... Samaa je. dgr kt radio ngn life performance mmg sama je. Kdg2 artis kn suka tuka2 nada...Just nk hide ketidakbolehan die menarik napas.. Or konon nk tunjuk kelainan. But it didn't work.. TP MUH tau mcm mana nk amik kesempatan dgn kebolehan dia... And it turn out very well.........

Wpn MUH punye bj mmg mcm haram jadah mana la isap dadah ni. Muahahahahahahahah. Mgkin dr segi tu dia kene betulkan balik la skit kot. Ntah aku bkn org seni. Tp as long as aku nmpk cm ok la. Takdela mcm sampah sgt. Kire ok la tu. Maybe org lain ase lg best kalu pakai mcm ni skit. Ala2 mcm rabbani dlu la. Dlu org kate comot la apa la. Skang ni aku tgk mcm dh kemas skit la. Ala ada duit mcm2 bole buat la kot...

Aku sokong ade blog tu dia ckp buat la konsert MUH. Kompem tak sunyi la ngn pembeli tiket. Nk gempak lg. Buat tabung kutipan amal palestine. Pergh Best gila idea aku nih. Muahahahahahah...... Ok la aku ase aku dh byk melagha kn diri dgn memuji kumpulan kegemaran aku sendiri serta diri sendiri yg tak seberapa ni sgt lah kn. So i better undur diri now.

Chow.

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009