Sambung Cita..

Hehehe. Mcm dh abis plak cita aku aritu. Alaaa yg pasal hubby aku tu lah.

Semua org : tolong la siti. tolongla cite psl hal lain. Ehehehe..

Sebenarnya nk berhepi2 time2 cmni pn takleh kn. Tak tau la nk ase besalah ke. Nk ase marah ke. Tak tau cmne. Bg aku la. Bg duit tu mcm = tak buat apa2. Duit. Kene bom skali hancur gk. Bg ubat. Blom smpat mkn ubat, ubat tu kene bom. Tak pn lepas mkn org yg mkn tu kene bom.

Mmg jelas, semua ni bkn nk menghapuskan Hamas. Tetapi ini memang sgt jelas adalah PENGHAPUSAN ETNIK. Yang amat dikecam. Oleh org2 yg waras dan ada pertimbangan.

Betul Tok Det ckp. Wpn aku bkn penyokong setia Tok Det. Terimalah hakikatnya kwn2. Sedari Tok Det buat taik kt Anwar aku mmg tak respek kt die dh. The way a tilam being brought to court. No, it's not my type of pemimpin. And Anwar too, not really into my interest. Oh well, who am i to judge malaysian goverment management. Well, politics is just not my thing kot? Oh well, lantaklah.

Ok sambung balik, Tok Det ckp, Peperangan bkn lagi trend yg wajar utk manusia2 bertamadun masa kini. Sepatutnya manusia yg sudah tinggi teknologi dan pandai, bijak, dengan waras menggunakan pendekatan BERDISKUSI. Betul tu. Tu la bila org memimpin dgn emosi. Emosi ni bkn dr manusia 100%. Dan campo ngn syaitan nirojim. Tulah kita sendiri pn kekadang dengki mendengki. Bomoh membomoh. Aku tak eh. InsyaAllah. Aku akan menjauhi perkara2 tersebut.... Amin....

Org kata Anwar skg ligat kt obersea jumpa pemimpin2, mintak kata sepakat utk tangani masalah di Palestine. Tok Det pn ckp, kalu suma bersatu, Mgkin kita bole berjaya dlm menangani kekejaman yg dicabuli oleh zionis tuh. Ntah la.

Tp sungguh ligat pemimpin2 yg takde kuasa ni. Tgklah kt mana pemimpin yg berkuasa di mesia skang ni? Tulah. Mgkin bg dorg, tu bkn prioriti. Bak kata Tok Det, dia tak smyg kt saf dpn sbb takmau Spotlight. Smyg kerana ikhlas, bkn utk menunjuk2. Bg aku, kalau dh ikot sunnah, hadis suma kata saf depan tu paling afdal. Tak kire la kalu bende tu mcm menunjuk2. Tp kalu dh sunnan hadis kata saf dpn berganda2 pahala. Of cos aku ikot sunnah hadis. Lantak pi la org kata nmpk menunjuk2 ke tak kn. Tu lah. Masing2 ada pendapat. Ikot keyakinan dan kewas-2 san masing2...

Apa yg menenangkan aku perihal hari ni nih, depa tu suma yg mati kene bom = MATI SYAHID. Tula Allah tu maha besar maha mengetahui maha adil sbenanya. Wpn zaman dh maju, konon tak timbul kekacauan, susah la muslimin muslimat nk dpt mati syahid. So dpt jgk dorg mati syahid kn. Alhamdulillah...... Wpn diorg terseksa jiwa raga. Oh aku tak mampu nk sebut. Mmg tersentuh hati aku. Yg mati 1 hal. Yg hidup, kanak2 hilang mak bapak abang kakak, menangis smbil tgn kotor dgn darah. Ntah darah dia atau darah keluarga dia ke kn. TP Ya Allah. Sedih aku tgk. Tang baby2 yg mati, mata pejam. Mulut mungil tu terkatup. Terbayang anak aku yg tgh tdo. Payah aku nk terima kalu aku tepaksa berpisah ngn anak aku mcm dorg kene tuh. Mgkin aku takkan setabah dorg. Mgkin aku tak dpt ikot nasihat ustad2 bahawa menangisi mereka yg telah tiada tu tak baik. Aku mgkin akan breakdown n menangis semahu2nya. Bkn lah aku nk doa yg bkn2. Maksud aku. Aku dpt rasakan kesedihan. Keperitan, dr segi emosi jela. Tupn sikit je. Blom lg aku btol2 alami suma tu. Tu aku, dh dewasa. Mcm mana budak2 tu dh tempuh hidup diorg. Wallahualam. Tp Allah tu maha besar. Bkn kt dunia dia akan balas mgkin. Ko tunggula kt akhirat nnti. Huhuhuhu.......

Dh aku tak tau pe nk tulis dh. Kira oklah ni aku hari2 update. Malas sbenanye dh cita psl diri sendiri. Cita psl hal semasa la plak kn..........

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan