Tahun Baru...

Lambat lg kut utk wish tahun baru? Tp lg beberapa hari je nk tahun baru kn? Dlm sminggu la lebih kurang. Apa azam tahun baru aku? Hihihi............

Lately aku malas betul nk update, mahupun mengomen di mana2 blog yg aku bc. Masa sesuai ni utk terjah balik blog2 yg aku slalu terlebih update dlu. Wakakakaka......

1 sebab aku byk keje. Pening kepala. 2 sebab ade beberapa kerja yg aku tak smpt attend disebabkan aku tepaksa attend keje2 yg lebih urgent. 3 Aku ade masalah peribadi dalaman yg amat memeritkan tetapi seronok bila dapat MC byk hari. Hehehe...

Seronok2 jugak. Tp sadisnya tuhan jela yg tau kn... Risau2 jgk ni.....

Mcm ni, kn aritu aku ada coret kt sini aku BLEEDING mcm period? Well tu dh story sabtu lepas and i went fine after a few days. Aku igt kira mcm dh ok la kot kebleedingan aku tuh. So aku act normal. Aku amat bebesar hati jgk kt kengkwn opis aku yg concern. Agaknya dorg baca blog aku? Hehehehehe... Thanks esp Kak Oja. Hehehehehe... Thanks jgk tak terhingga kt ida yg ari2 tanya condition aku... Thanks kt sume la. Hubby pn yang terpaksa berpuasa wpn muke mcm gerammm je. Tak penah i tgk muka u segeram tu. Best. Ase mcm i ni SEKSI gile wpn sbenanya tuhan jela yg tau seksa dia cmne. Hahahahahah. Eh lawak ke? Tak bape kot. Hehehehe...

Kire dh sminggu jgk aku jaga mkn, well kalu tak nenas ke air gas ke aku sesak je kn. So aku tahan la skit. Pstu pose dr bersama suami. Pstu jarang2 kn dukung firdaus. Pstu byk2 kn baring. Tp byk tak byk. Tak ckp sgt la kot. Sbb still aku kene gi opis naik moto and balik jln kaki naik jejantas yg membukit tuh. Tensen btol. Ha tensen lagik. Pstu kekadang still ada meeting yg aku kene attend. Pastu sabtu aritu takdela lasak mana pn. Cuma bwk firdaus gi jenjalan skit jela. Tu pn siang je. Mlm dh kt umah dh. Kul 930 aku dh start baring. Hubby yg wt susu firdaus, pasang ubat nyamuk, tutup lampu suma. Nasib baik ada Hubby. Kalu tak die kene gi induksi. Tapi die tak pegi2 lg sbb asek busy je. Bagus jgk... Aku yg dh nk masuk kali kedua pegi outstation tinggalkan my beloved hubby and son nih. Cian my hubby... Huhuhuu. Eh kali kedua apa. Aritu gi BTN dh skali patu gi SMOKU dh 2 kali. So nih dh nk masuk kali ketiga la nih. For this year la. Last year aku tak kire lagikkk. Tu la bahana keje gomen yg aku paling tak suke. Byk outstation. Dlu2 masa aku kecik2 aku tau cmne ase mak tepaksa gi outstation. Aku kalu bole taknak buat gitu kt anak aku. Tp lg kejam kalu aku bwk anak aku gi ikot aku tanpa pengawasan sewajarnya. Well hubby cuti dh kene freeze cmne nk ikot kn. Lgpn klau die ikot sure die bosan gile. Lg kesian. So nk taknak, rela tak rela kene la tinggai. Huhuhuhuhuhuhu.......

Lepas tu hari ahad tu lepas aku mandi ptg asenye. Dlm kul 4 ptg cmtu. Mmg dh penat la nk kuar gi klinik ke mana. Aku discover ada kesan bleeding lg. Kali ni color die lebih pekat. Seriau aku tgk darah. Dlm pada aku panik attack tu. Hubby aku suruh mkn. Die yg msk dinner. Patu die suruh tdo sume. Aku ckp ngn dia. Esok kite gi hosp ek. Patu die kate ok. Pstu aku pn tdo. Bgn2 aku mandi takde lg dh la darah. Means darah tu tak byk mcm sblm ni. Tp still sbb kaler die pekat membuatkan aku cm ntah la. Sblm ni byk. Tp kaler cm darah nifas. Kaler oren2 pekat. Ni smpai nk kaler mcm ungu dh. Pstu mcm 1/2 inci persegi. BYK la tu kn? Pstu aku browse hosp. Nk gi gomen aku mmg elak la. Sbb Hubby aku bkn ada byk masa nk teman aku. Die pn dh ase besalah ngn opismate die. Opismate die slalu balik kul 1omlm -12mlm. Hubby aku balik kul 8mlm-10mlm. So mcm tak best aa kut? Tp mcm dorg ni keje apa la smpai mlm2. Tp reasonable gk. Hubby aku anta aku kul 745, smpai opis kul 8 cmtu. Opismate die kdg2 kul 930pg pn tak smpai2 lg. Tp kdg2 ada prob die dtg awal la. Tp still kalu bole Hubby taknak la dtg lmbt sgt. Dh la patutnya cuti dia kene freeze. Ptt kene ada opis sentiasa.

So aku search tawakal ngn ampang puteri. Tu je yg smpt pstu Firdaus dh bgn. Mak aku soh gi pusrawi. Takpela aku dh terpegi ampang puteri. Sbb ampang puteri je yg angkat call aku utk confirm. Bole ke walkin tanpa buat appointment. Patu die ckp boleh......

Patu aku dtg la ngn Hubby. Mcm bese, mcm best je. Die amik blood presure aku ngn timbang berat. For the record berat aku mmg berat = 68.8kg. Huhuhuhuuuhu. Biala. Aku gemuk pn hubby geram gk kn. Ekekekekeke. Nnti kite kurus ek. Hehehee... Patu blood presure aku normal. 70/120. Ke cemana terbalik. Ntah tak igt. Kire aku mmg area tu je pn masa pregnantkn Firdaus dlu. Mmg darah aku ok. Alhamdulillah. Apela kt klinik takde buat bende2 ni kn? Membuatkan aku nk buang duit gi ampang puteri je psni check up. Kekekekekeke...

Pstu masuk2 doktor tu bese jela. Hubby lak memula takde die gi toilet. Patu aku masuk skali doktor ni speaking london je la pulak. Ish ish. Aku ni wpn suke menunjuk2 terel BI. tp kalu org nk ckp 100% BI ngn aku. Tergigil2 jgk aku. Kekekekeke. Pstu doktor ni tanya2 la sejarah anak dlu. Sejarah penyakit keluarga bla bla bla. Pstu aku dh reaching 15weeks. Which suppose to be week yg slamat dh la. Mcm bese org abortion 10weeks and below. Mcm baby tak ckp strong la and so on........

Pstu aku pn break the news. Aku ckp aku bleeding start dr sabtu lepas. Tp it stops dlm hari slasa mcm tu. Then smlm which is ahad. Bleed tu dtg balik. Pstu doktor tu tros kate. I will check from your under to see where the bleeding comes from. Oh ye lupe nk ckp ngn ida td. Kalu bleeding disebabkan jangkitan. Bleeding tu bole nmpk dr anu kita la. So confirm la bleeding aku bkn sbb jangkitan. Tp doktor tak smpt check kt anu aku sbb die dh nmpk from uterus wall aku la inconsistency nya. Mgkin start from anu the go up ke?

Sbb aku baca kt internet jgk la after the check up. Mmg takde sbb nyata kenapa aku bleeds during 1st trimester. Kecuali aku kene jangkitan kt anu. Tp still sbenanye tak brape nk bahaya. Wpn timbul soalan, adakah bb aku akan slamat dilahirkan atau tidak. Tp sekiranya bleeding ni continius until next trimester, which it after i'm 4months and above, tu mmg bahaya. Mmg dh bole tau sbb2 nyata. Mgkin aku lasak sgt. Mgkin bb aku ada probs. Sbb skng ni nk kate aku lasak. Doktor tak tau aku tau. Ye aku mmg lasak. Nk kate bb ade probs. Doktor kate. He's to small for us to define anything. If you want we can take blood test? But i don't see the reason. We got to see the bb when he is a bit bigger than now. So kene la wait n see dlu. Progress aku n progress bb cmtu kata doktor.......

So masa doktor scan perut aku, tros die nmpk inconsistency kt dinding rahim aku. Mcm nmpk la bintik2 ke lubang2 ke. Tp ptt kt situ doktor kata smooth je. Tp ade mcm kesan darah tu gugur. So membuktikan kt dia. AKU TAK TIPU or sj2 nk MC. Hohoho. Well aku tak budget pn dpt MC sbenanye. To tell everybody the truth. Aku hanyalah nk kn kepastian yg lebih memuaskn hati. At least kalu b4 ni gi klinik. Aku tak tau blood presure aku. Aku tak tau kedudukan rahim aku. Even berat pn aku tak tau. Ni aku nmpk. BB aku besar.. Mean tumbesaran die ok la. Aku bru 15weeks. Tapi besar die dh mcm bb yg 16weeks. Kalu scanner kn die bole tau. Dlu abg die si Firdaus. Aku dh 18weeks. Besar die br dlm 16weeks cmtu. So kire ok la kn. Pstu aku nmpk sendiri inconsistency kt rahim aku. Yg bintik2 ke lubang2 tu. So insaf sikit aku. Hehehe...

So aku ckp la ngn doktor. Can i go for outstation. I had to go to cherating. Tros die ckp No no no. Mcm aku tgh mintak permision die plak. Aku sbenanye tak tau nk tanya cmne dlm BI. Actually aku nk tanya. Dlm condition aku yg skang ni, aku mampu ke gi outstation. Cmtu. Pstu kiranya tak bole. Pstu aku mintak doktor tu buat report skit sbb aku nk bg bos aku bc. Kang die kate aku ngengade plak kang. Oh skang ni aku tak kesah org nk kate pe. Tp at least aku ade proof. Puas ati kalu org nk kate ape2 pn kn.

Aku dpt MC 2 hari, smlm ngn harini. Esok aku kene gi jmpe doktor lagi nk tgk progress dinding aku after injection tuh ngn mkn ubat yg die kasi. Patu die ckp die akan kasi MC lg. At least aku kene rest for 2 weeks. = takleh main ye abg. Hehehehe.......... Aku smlm smpai termimpi2. Psl kecurangan. Tp bkn hubby aku yg curangla. Aku yg curang. Hohoho. Padahal aku yg takleh menjalang. Hubby aku boleh je kn. Ala nama pn mimpi mainan tdo. Sukati mimpi tu la kn. Kekekekekekeke.......

Aku ase besalah gk la tak dpt gi Retreat tuh. Tp tu la. aku nk jaga ati member ke. Nk jaga bb aku yg dlm kandungan nih? Kalu aku tak pegi aku tak threathen nyawa member aku kn? Kalu aku pegi. Aku threathen nyawa darah daging aku sendiri. Dh la aku meninggalkan hubby aku sorg2 jaga firdaus. Dh la aku meninggalkan firdaus suma. Byk pro nya utk aku tak pegi. So aku tak pergi...

Wpn aku tak dpt tolong byk dorg. Harap2 dorg ok la kt sana. I wish i could join you guys. Knapela nk buat jauh2. Buat kt KL je takleh ke. Huwwaaaaaaa la hai...........................

Hubby plak, time2 ni la die ase nk gi bercuti. Kekekkekeke. Takpe bang. Next year kite plan bercuti lg ye. Hehehhe. Buat2 la mengucap. Dh 3 kali gi bercuti tahun ni. Hihihihi.

Ok la tu je update dgn panjang lebar. Tu sume rangkuman cite aku slama aku tak update ni...

Sekian time kasih..

Comments

Ida Chan said…
Xpasti pe sbnrnye perasaan aku lps bace blog nie. Lege pon tak berape. Aku stil isau sbnrnye. Harap sume akn turn out ok.

Harap ko akn jg diri n bb baik2. Harap sume akn bjalan dengan lancar. N harap yang terbaik utk ko.

Tu doa aku gk...
Siti Fatimah said…
Tq ida. Aku akan cube jaga diri aku lepas ni. :D...

Aku dh decide ngn kuyu utk gi kerja naik kete lepas ni....

Aku dh tak bole lasak2 sgt. Wpn aku tak suke org pandang slack bila aku manjakan diri. Ala org ntah2 pandang tak piki apa2 pn. Aku yg piki bkn2. Hehehehe

InsyaAllah bb aku akan jd kwn bb ko 1 hari nnti. Amin....
misshannan said…
bagus korang 2 org....jaga diri baik2..waris susah dicari...aku mcm kelakar ko pakai perkataan menjalang tu...huhu
Ida Chan said…
Hehe...gd 4 u gd 4 bb 2 :D
AZREN said…
kak siti take care and jgn lasak2 sgt...kurang2 kn berjalan..hope suma nyer ok...

off topic jap..Ampang puteri mahal x? sjmc skrg nih mcm mahal gile jee.....
Akub's said…
aku tak braper nak paham sgt, tapi ko jaga diri bebaik yerp siti. Conclusion dier aku masih tatau dah ok ke tak yer condition baby ko?

-Yg ikhlas-
Yaakub Mohamad.
~ziey~ said…
A'kum....u....sekian kalinya jugerlaa i jd silent reader u.....tapi bila baca entry nih...tak tahannnn nk share gaks cerita...sbbnyer i pun pregnant 11 weeks....plus menghadapi masalah yang sama ngn u......nature if works...sama cam u laa...banyak kena out station....dan mmg doctor suruh rehat banyak.....dapat MC seminggu lagih....tapi yang merisukan hati nih....lepas ade bleeding yng macam period selama hampir 2 hari.....stop selama seminggu....dan sehari dua nih ade lagi sikit2.....macam brown spot.....takut kan u....i terbayang yang anak i tinggal separuh ke...apa ke...uwaaaaaaaaaaaaaaa......petang nih pas kija..i nk g check juger....risau sangat....harap2 dapat MC...sbb mabuk tal hingat...asyik muntah jer....harap u tak kisah i nyibuk kt sini...bukan haper....hanya yang mengalami lebih memahami....wasaalam.....
Siti Fatimah said…
hehehe..aku dh ok kot...yg paling ptg takyah pose lg...hahaha.....insyaAllah....

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor