The Chronologi Of The New Mission

Halaaaaa ada problem plak nk load gambar. Tertekan betullll .... Hehehehe..

Ok mission ni sbenanye takdela mcm mission imposible sgt pn. Posible posible. Tp dh start dr awal tahun lg tak tau napa can't wait to have 2nd baby. Bkn apa. Aku nk Firdaus berkawan. Eh yeke? Eh takla. Tu reason yg mmg bese la. Tp ntah la. Mmg nk ade lg sorg. Sbb aku ni ethnic freak sket. Kalu bole, if aku n hubby meninggal ada penganti. Serius. Aku piki cmtu. So dpt sepasang kire okla. Ramai sket bilangan pengundi melayu. Hehehe. Majority in a community is important....hehehe..

Wpn the that dunia ni dh nk kiamat pn. Ah whatever lah. Janji aku mmg nk anak no2. No3, 4 , 5(kalu aku muda lg) InsyaAllah nk rest dlu kot..Nk kuruskn badan balik.. Huwaaa gemuk la i psni..ehehehehe....

Masa sminggu before pose aritu kn hubby start keje baru. N aku pn start kene gi keje sendiri. Kene balik sendiri. Urus rumah without hubby at home. Eleh mcm la susah sgt. Hahahahah. Takdela susah sgt. Tp agak payah dgn Firdaus yg taknak letak tu. Penat jgk la aku ni ha. Hehehe. N masa tu aku mmg dh putus asa pasal anak2 ni. Ngn seks life kitrog yg turun naik. Yelah. Kejap on kejap tak smpt nk on. Hahahahhaahah. Ala aku bkn bgtau stail aku main pn kn. Bg aku kalu ckp psl dpt anak. Msti ckp psl seks. Hey no seks no kids maa.. Lain la aku ni mak nabi isa. ;p.........

So aku diam2 jela. Takde dh dok mintak2 kt laki aku nk anak. Hehehe. ye ke bang? eh laki aku bc ke ni? Hehehee. Tak kot.......

Tp start from that. Bdn aku start mengurus wa ckp lu. Aku pn mmg pelik. Bj2 aku start longgar. Masuk je bulan pose lg laaa. Patu aku start tak lalu mkn sgt. Mcm cerewettt sgt. Mkn tu tak sdp. Aku gi param takde 1 pn aku bekenan. So aku msk. Lg bersilat sambil melayan karenah Firdaus, lgla berpeluh2. Lg body aku seksi wa ckp lu. Hahahaha. Tp laki aku plak membizi keje, yelah br masuk, br nk amik2 ati bos kn. Hehehehe. So mmg tak dan la nk buat ape2. ;p. So waktu subur aku belalu pegi gitu je. Huhuhu. Ala aku sedih2 pn tp takdela sedih giler.. Sbb aku mmg cm lain la time tuh. Tp 2nd week ramadhan aku period......... cm bese. Takde obligasi lain. Heheheh.

Bdn aku mmg seksi la. Yg aku kagum sgt tuh kn. Bj aku time2 aku bujang dlu aku pakai ketat metat mcm cempedak. Tetibe time bulan pose aritu aku pakai longgar. Uishhh ni 1 pendekatan yang amat memberansangkan.... Hehehe. Seksi u terasa diri ini. Hehehehe......

Tp cm bese start raya. Aku mmg rinduuu sgt mkn ketupat. Rendang Limpa mak aku n Rendang Ayam nenek aku. Dh tu raya kt KL plak tu. Byk gile aku mkn. Cm bese la. Raya 1oct. So takde pe yg pelik pn kn....

Haa.. tp start bulan Ramadhan sesuatu yang pelik ngn Firdaus. Balik keje amik die balik umah. Pstu aku pegang brg kiri kanan mmg tak dan nk dukung die. Pstu aku pakaikan kasut soh die jln sendiri. Slalu kalu abah die ada die nangis. Ni die tak nangis siap eksited lg mama soh jln sendiri. Masuk dlm lif sendiri. Kuar lif sendiri. Mama tolong jaga pintu je. Bagus kn? Mmg ada tokoh keabangan. Hehehehe...

Pstu lg, Firdaus start ckp nanak bila aku sua tek aku utk dia nyusu bdn. Aku pelik. Tp aku budget psl aku pose so start susu tak sedap kot. And break aku start mengecil balik.. Huhuhu br nk mengecil. Bj Raya aku tempah before pose. Bila Raya longgar wa ckp lu. Huhuhuhu. Bj2 aku yg besar2 sume kalu pakai ase tak slesa sbb kt pinggang longgar. Mcm selebet je kalu pakai. Wa ckp lu punya la seksi terasa diri ini..

Aku tak penah ase seyakin ini terhadap diri ku sendiri. Hormon kot. Ekekekekekeke......

Pas raya stended aaa.....Sume yg mengeleber tu ngam ngam sui je. Kekeke. Smpai kg suma bj yg longgar monggar td sume muat2 balik kekekekekeke. Mkn byk punye psl. Balik opis jamuan raya lg toksah ckp la. Suma pelik ngn stail pemakanan aku. Kalu korg nk tau. Tu la stail pemakanan aku yg sebenar. kalu stakat mkn sikit2 nih bukan Siti Fatimah Khairiah m Amin la nama nya wei. Ehehehehehehe...........Dh stahun aku keje sini. Br aku dpt tunjuk diri aku sebenar. Aku ni pemarah, ckp lepas. Mulut lazer. Hati busuk and MAKAN BYKKKK. keekkekeke...

So balik opis balik 8hb. Aku still mcm eh aku period 7hb pttnyakan. Oh br sehari lewat. Lek dlu. Skali aku check calendar dh ptg. Tgk2 pttnya 4hb Oct aku dh period. Wah dh lewat 4 hari ni. Satu kemajuan. Hehehe.

Tp aku tak check2 smpai la minggu yg berikutnya. Konon weekend tu nk bli. Tp tak terpegi plak bli pregnancy test. Haaaa tu la sbenanye. Aku nk bitau secara rasmi. I'm Pregnant!!!!! Ade kt tepi tu. Tp aku kira2 aku dh 6minggu. Apsal situ dok tulis aku 5minggu lg. Salah kira kaa. kekekekekeke.......

Pttla perut aku bloated smlm.

Sori phone aku sakit balik. Tak dpt nk share gmbar test result aku...

Tp sbb aku dh over a week lewat period... So bila aku letak tester tu kt urin aku. Lajuuu je die naik n kuar kn 2 line. Tak smpai 2 seconds. Pttnya kene wait for 1 minute. hehehehe. Best best best....

Alhamdulillah. Skang ni paling pening pn aku ase tghari td sbb lapa. Tak ckp upenye skadar mkn roti telur tanpa air. Lepas pekena laksa thai td. legaaa. Hilang tros kepeningan. Kompom sama ngn masa pregnantkan Firdaus. Alhamdulillah. Asal mkn je aku akan ok dgn sendiri nya. :D......

Ha. Kn pregnancy lepas aku tak pening tak apa. Tak penah lansung muntah2. Hubby yg muntah2 demam2. Cirit2. Tp kali ni. Firdaus plak dpt muntah2 n demam2. Kesian dorg. Hehehehe. Sbb Firdaus yg paling rapat ngn aku kot skang.

Pstu mak kawan aku Rosha ckp, oh agaknya die plak dpt saka bapak die kot. ahahaha . Kire muntah2 tu saka la.. hahahaha. Cian Firdaus. Bila Firdaus baik je demam. Tros mama test. Tros positip.. :)

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan