10, 11 & 12 Syawal 1429 Hijr

hehehe.. aci tak pakai calendar islam je skang. Islamic la konon. Kekekekekek. Yela kate bulan raya. Kene la islamic skit. :D.....

Nk cite pn ni psl beraya jgk..... :D

Jumaat ptg tu balik2 umah tros gi umah umi aku sbb pakngah aku buat open house. Sbenanye nk membahagikan harta pusaka. Siap Pak Itam aku merajuk sbb bahagian die takdek. Ish ish. Adik badik mak aku ni jarang gaduh. Kutuk2 blakang dan depan tu bese la kn. Tp bab2 harta merta ni mmg sensitip sket smpai merajuk. Citenye begini. Arwah nenek n Arwah atok aku ada byk tinggalkan tanah. Tanah pusaka tu takde hasil la kn. Tu pn sebahagian de gk tanam2 getah ngn kelapa sawit. Tp tak byk la income. Tapi ade 1 lg tanah. Sebidang la. Besar gk. Tu mmg ade hasil. Ribu2 gk bulan2 dpt. Paling2 pn dlm 1k jela takdela byk. Tp kumpul2 dlm 10tahun lebih pemergian dorg. Adela dlm 60k plus plus. Byk la kn? So paksu aku nk kawin ni timbul la soal harta ni tak diuruskan. So dorg bahagi2 la. Dpt la sorg sikit. Tp sbb pak itam aku tu, before2 ni duit getah & kelapa sawit tu die pakai buat blanje anak bini dia, so bahagian pembahagian kali ni setelah ditolak ngn yg die dh amik, so die tak dpt apa2. Kirenye die dh dpt la bahagian die kn. Nk kire adil tak adil, bg aku die lg tak adil, sbb die dh pakai dlu. Wpn maybe la die org susah. Tp rete org tetap rete org. Die mcm tak hormati la kn. So bg aku ni lesson learned utk die. Tp asenye die tak amik iktibar. So die majuk. So adik badik lain pn terpakse kurangkan sikit share dorg and bagi die skit sbbkan die dh majuk. Mmg la rete tu byk.. Sendiri pn dh ade income sendiri masing2. Tak hadap sgt pn. Tp lawan tetap lawan. Dh lawan tp taknak turun2 jgk. Redha jela ngn bakal tuttt tu nnti. Kekekekek. Kuar topik jap.

So sepanjang2 jumaat mlm tu agak kepenatan sket la. Aku ni just cucu. So mmg tak entitle dpt ape2 pn la. ekekekeke. So diam je la kn. Tp bosan la. Balik2 psl duit. Duit duit duit. Yg best dpt jmpe sanak sedara.

Oh ye. Henpon aku kn br dibaiki. Tapi masih ade problem takleh nk connect ngn pc. Huhuhu. So takde gmbar ye kengkawan.

So balik mlm tu mmg kepenatan tros gosok gigi smyang tdo. Kebetulan plak hubby habis kje cpt so die dpt la join gk. Alhamdulillah.. :D... Kalu tidak dinner mlm tu kene la die mkn luar. Ni dh cover la dinner. Hehehe.

Pg2 sabtu aku pn start la gosok bj hubby. Tp tgk setimbun bj tak lipat mmg tak lrat sgt. Ase mcm nk baring je. Firdaus plak nangis nangis nangis. Die ngantok + penat tp lawan mata taknak tdo. So die loktang. Smpai terbatuk2 sbb jerit kuat sgt. Heee ase nk rotan je. Hik hik hik.... Last2 hubby malas nk layan letak dlm besen kasi die main air. mmg le bagus idea tu. Tp tak baik utk paru2 die. So aku kuar kn n pakai kn bj balik n die sambung loktang balik. Tidakkkkkkkkk..ekekekekekekek....

Lepas zohor kitrog pn siap2. Pg tu cume mkn roti je. Hubby mkn nasi lemak sbb die bli dr pasar tani. Aku tak nk nasi lemak tu sbb dh bosan. So aku mkn roti je ngn Firdaus. Tghari tu kami mkn nuggets je since plan nk gi rumah terbuka bos aku ptg tu. Dlm kul 3:00 kitrog pn kuar umah. Mmg Lapaaaaaaaaaa gilersssssssss. Muahahahahahahahahaha.

Smpai2 je. Hah ko kambing golek. Aku igt kn sekor je la. Hubby kate ade 5 ekor. 5 ekor??? Wahh.. Umah toksah ckp la banglo, yelah umah mak die pn. Tp kire busat gk la kn. Pstu kalu kt hotel2 kalu ade kambing dh kire grand. Ni siap 5 ekor tu wa ckp lu. Panas je bdn malam tu sbb mkn kambing byk sgt. Hihihi. Aku mkn byk gk la. Memula mkn nasi ayam. Tp jd nasi kambing sbb mkn ngn kambing. Kekekeke. Pstu mkn pasembor. Firdaus aku suapkn la sikit2. Pstu mkn apa lg. Mcm2 la smpai aku tak igt. Mmg senak gile perut. Tu pn ade hati nk repeat sbb mmg sedap. Tenkiu puan.

Masa kt umah puan aku ni malu2 alah aku ngn memember dorg siap bg angpau kt firdaus. Kene reply ni. nnti aku isi duit dlm angpau ek. Kekekeke. I tak bese u... Kekekeke. Tahun lepas kn masuk2 sini dh lepas raya. Masa raya gi kursus. So tak menyenat la nk dpt duit raya. So i assume tahun ni pn sama. Skali ade. Kene reply nih. Hehehehe.......... Tenkiu kengkawan....

Pstu dlm kul 6... wah 2 jam aku lepak umah puan aku. Tepiki gk aku raya petama aritu hubby lepak umah mak sedara die lama gile aku hangin jerk. Yelah sbb lama sgt. Ni msti hubby aku hangin je aku lepak umah puan aku lama sgt ek. Sori ye. I pn tak pasan masa belalu. Heheheh...

Pstu dlm kul 6 tros gerak gi Sg Buloh umah abang hubby aku. Wah jem gile. Dekat kul 8 br smpai umah abg die. Tak tahan- Tak tahan nk berokkk.. Kekekeke. Maklumlah mkn byk. Hehehehe.. Tp br ade rase2. Masih bole kaber line lagik. Kekekeke...

Pstu dlm lepas isyak kitrog pn gerak la gi umah sepupu hubby gk. Kt sg buloh gk. So dh alang2 lalu singgah la. Janji lepas magreb. Siap kene sound lg. Baik ko dtg lepas subuh tros. Muahahahahaa. Sepupu hubby aku ni mmg jenis serius skit.

Pstu kitrog kn mmg dh full tank mlm tuh. Umah abg die pn bantai nasi impit lg. Pstu smpai2 tgk2 bini die masak mee rebushhh. Hahaha. Aku nmpk mcm mee rebush. Skali ase mcm mee kari daaaa.. Sbenanye mee kari tp kuah die pekat skit. hahahahaha.. :p. Pstu bila sepupu die soh tambah tepakse la aku tambah... Sbb mcm takot2. Hahahaha. Yelah sbb hubby aku n mak metua aku ckp sepupu die tu jenis serius. So senak2 perut pn tambah gk la. Takmau kejadian tak diingini berlaku kn. Kekekeke....

Pstu aku takleh nk kaber line lagikkkkkk. I have to goooo. Tepakse aku beron gk kt umah sepupu die. Siap bini die tanya. Nk wee wee ke. Nk lg 1 tu. Pstu aku ckp lg 1 tu. Ooo kalu lg 1 tu kene naik atas. Kt bawah takde paip. Sib baik aku jujur. Kalu tak terganggu skit bisnis aku nnti. Kekekekeke.

Lepas beron kami pn balikkk.....

Konon2 ahad tu nk gi rawang. Umah abg kuyu 1 lg. Abg sulung die. Tp sbb kn kepenatan dan keoverdosean tdo. Kami lepak umah je smlm. hehehehe.

Wah lupe nk mention. Wiken kali ni agak best sbb hubby takyah keje...eheheehe..best best best....

Pstu mlm td terjadi 1 kejadian tak diingini. Firdaus skang dh takleh nk pakse2 die tdo. Kalu die taknak. klau dlu bg susu (aka ubat tdo).. tak lama sure tdo nye. Tp mlm td die taknak susu. Pstu siap lari2. 2 3 kali ok la. Pstu skali jatuhhhh. masa tu gelap. Die bgn atas tilam aku yg tak berkatil tu pstu lari2 atas tilam. Tilam spring kite jln atas tu pn nk terjatuh2. Skali dh terjatuh takleh diselamatkn lg. Hubby soh bukak lampu. Bukak2 tgk ada darahhhhhhhhhh. Panic aku skejap ase nk neno neno dh. Skali dh lap2 basuh2. Darah tu benti. Tp lepas tu lg la die susah nk tdo. Nangisss je. Ntah kul bape kami tdo smlm. Ade skali aku tejaga. Firdaus dh tdo. Aku peluk die sbb kn aku dh nk gi kursus khamis ni. Skali tebangun plak. Adoyai mamat ni. dh start nangis2 balik. Die dh mula la tu alam nk main je. Nk tgk bende baru je. huhuhuhuhu.

Ok la ... Tu je cite sementara tggu puan aku reply sms aku. Kalu die tak reply cemana. Huhuhuhuhuhuhuhu.............

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009