Tdo Awal

Smlm balik2 tros plan nk masak Masak Lemak Ikan Selar plus Sambal Ikan Bilis Kentang. So berkuntau la kt dapo kn. Masa balik tu ujan lebat gile. Allahuakhbar.. Tp lucky la smpai2 kt nursery budak2 dh reda skit. Kalu tak tu tak nmpk jln. Tak dpt bayang cmne nk kendong 2 beradik tu....

Pstu dh smpai umah pn dh cm nk reda dh. So cpt2 bwk budak2 masuk rumah.

Dekat magreb tu En. Shahrun smpai. Awal plak balik smlm.. Sib baik smpai umah tros berkuntau. Ada masa aku baring2 dlu tgk tv. Since takde citer best kt tv dh ptg2. So tros la berkuntau kn.... Hohohohooho....

Azan je, siap msk. Tapi kami mandi smyg dlu. Pstu mkn.

Lepas mkn tu aku kemas2 dapo. Hafiy dr dia balik rumah. Mmg ler berlari2 tak benti. Haih ini budak.

En. Firdaus plak cm bese, main tab.. Kalu dh main tab tu, tak mkn pn takpe. Tetibe nk tdo kang lapa. Membara mak.... Tp berjaya gk la paksa dia mkn jgk masa kitrog mkn kn... Dh tak byk songeh dh. Mkn je apa kitrog mkn. Adik plak byk songeh skg. Tp kureng la songeh adik. kalu dia tak suke lauk yg kitrog hidang, dia mkn je nasik putih. Tp very the minimal portion lah. Tp takpe, nyusu dia mmg kuat.

Lepas aku siap basuh pinggan kemas2 meja sume. Aku kedpn la nk duduk kn. Alih2 tgk En. Hafiy dh kecundang. Br kul 8mlm cmtu. Perghh cepat giler. Slalu dh kul 11 pn takmo tdo. Nangis2 takmo tdo. Mcm tdo tu kene potong jari ke hape.. Huhuhu. Aku tanya die nk susu ke. Geleng2. Tros tdo. Aisey.. Takde kwn nk bergadoh la mlm ni. Kalu tak tu dia lompat2 atas bdn aku la apa la. Aku pn mula la marah2 dia. Dia pn mula la aksi2 bergaduh majuk ngn aku. Pstu aksi2 nk bwk pi mandi bagai. Hohohoho...


Mesej Taska Hada

Risau gila aku.. Sbb awal sgt dia tdo. Siap check nadi. Hidup lg ke anak aku? Hahahah. Smpai cmtu skali sbb pelik gile. Pstu aku sound en. shahrun. Dia pn tanya soalan yg sama kt aku. Hidup lg ke tu? Hahaha. Yela.. Sbb mmg sesuatu yg pelik ok. 1. dh la awal gile tdo. 2. tdo sendiri plak tu. Takde sesi mintak susu n raba2 siku mak nye. Huhuhu..

Lalu aku pn mesej la Taska dia. Pstu taska pn bgtau la dia agak aktif smlm tu. And tdo pn kurang. No wonder la kot. Pstu masa aku amik Hafiy, taska dok citer. Dia kemaruk pakai kopiah smlm. Mcm pak imam. Mlm sblm tu pi beraya umah jiran pn pakai kupiah. Pakai kupiah mcm alim ulamak. Tp lompat sana. Terajang org sini. Ape sume. Geleng kepala jiran2 tgk anak aku sorg tuh. Aku tak dpt bayang la kalu ada budak lg aktif dr Hafiy. Mkn kalu br jmpe tak ase dia aktif ko. Cer try dok lama skit ngn Hafiy n u know him how kot. Hehehehehe....Tak amik plak gmbar Hafiy pakai kopiah... Very the cute. Mcm bangla. Hahahah. Sbb rambut dia kerinting, pstu kembang. So macam ala2 anak india skit. Hehehee. Cuma dia cerah skit je. :D
Igtkan aman la hidup aku mlm td main tepon. Kalu tak iphone aku ni, dia isytihar tepon dia! Hohohohoho. Siap marah aku tu sbb amik tepon dia.. Huhuhu..

Dlm kul 9 lebih cmtu tetibe dia bgn. Bgn pn sebab ada nyamuk gigit. Nyamuk ke semut ntah sbb rumah aku byk semut skg. Pantang ada benda manis skit. Sbb bila aku garu2. Mmg mcm melekit2 kaki dia sume. Sbb dia mkn eskim malaysia sblm tu. So dlm garu2 tu, dia terjagala.

Once bukak mata tros mintak nk iphone aku. Huhuhuhuhuhuhu.....

Tp nmpk dia lebih segar dr biasa laa... Lebih energetik dr biasa. Smpai masa aku mandikan mlm tu. Ye aku mandikan jgk mlm2. Tp dgn air panas la. Sbb bdn dia melekit sgt. Time mandi pn terlompat2. huhuhuhuhuhu... Tp sejak smlm takde plak die mintak aku dukung sgt. Sbb masa nk beraya umah jiran tu. Dia insist nk aku dukung. Pstu tetibe perut aku sakit sgt. Aku ase nk berak. Bila aku pegi berak takleh kuar. Pstu perut aku kembung gile. N kaki aku bengkak giler. Huhuhuhu... So dia mcm kesian kot..... Even balik dr Taska pn dia dok ckp. Harini Hafiy takmo mama dukung, sbb nanti mama sakit. Hohohoo.... Pandai anak mama. So proud of u son!

Mesej Tadika Nasyrah Percint 4 Putrajaya
 Smlm aku dok misi mencari tadika. Sblm raya aritu aku cari area dengkil. Tak jmpe. Cari onlinela. Cr fizikal mmg tak la kn. Heheheh..

So jmpe 1 web ni, mmg byk info pasal taska kt Putrajaya. Very helpful. So aku jmpe 1 tadika yg dekat sgt ngn tmpt keje aku skg ni. So kalu aku pi keje, aku kenela anto budak2 ni kt sini kn. Aku balik pn aku kene amik dorg dlu. Adik dorg plak, aku letak kt nursery kt opis aku ni kot. Hohoho. Anak 3 skg. Wa very the tak sangka. Ini perancangan 2013 lah. For time being (2012), good enough already. InsyaAllah.....

Puan Suhaiza(012 217 9475)  tu ckp nanti Oktober dia akan kontak aku balik ckp permohonan aku berjaya ke tak. Sbb takot penuh kn. Harap2 la permohonan aku berjaya. Amin.... Mohon kwn2 sume doakan aku yer. Sgt convinient kalu dpt anta budak berdua tu kt sini. Kalu aku outstation pn, en. shahrun tak masalah sgt kalu nk anta sini. Yela, sbb kami kn dh dok Dengkil insyaAllah by 2013.

So far urusan kami dipermudahkan. Wpn byk lg benda yg kami kene buat. Kami nk recce kitchen kabinet, wardrobe etc. Nk bli Lampu/Kipas. Start new balik mcm masuk rumah baru dlu kn.

Pstu nk kene make sure sume ready ontime.

Rumah sedia ada, kami kena keluar by 31st Disember 2012. So by that time, at least dh siap la pasang lampu/kipas kt rumah dengkil. Rumah kami siap by End Oktober 2012. InsyaAllah.

Hopefully semua dipermudahkan.

-Sekian-

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan