Dh 2 Hari Tanya Nasik

Ada seorang budak.

Bernama Muhd. Firdaus.

Hari pertama gigih mama masak nasik. Lauk ikan masak lemak plus abah buat sambal belacan n mama goreng ikan jgk.

Dia sibuk ngn Galaxy Note nye. Untung ko ek. Abah dh takmau pakai galaxy tuh. Ko sedap je memakai cm ko punye. Pstu gelabah nk charge bila habis bateri. Bateri tinggal separuh pn gelabah nk charge. Hangin je mama.

Bebuih mulut ni ajak mkn. Buat dek jekkk.

Tp sblm tu, petang tu dia dh paksa mama gorengkan nugget la. Mmg byk gk dh dia mkn nugget tuh.

Pstu sblm tdo, dia tanya. Mama hari ni kita takde mkn nasik ke? Hohohohoho. Gua kalu dh siap2 nk tdo mmg tak mampu nk layan dh la nk mkn ke ape. Huhuhuhuhu. So gua diam je. Sian tu mmg le kesian. Tp gua pulang gk paku buah keras. LAIN KALI KALU MAMA AJAK MKN, MAKAN!

Hari kedua, abah ckp dia nk mkn simple2 jerk. Takyah msk nasik. Mmg takde lauk pn dh dlm peti ais. Selain ayam. Abah ni dia suka bli ayam, sebab sonang. N tahan lama skit. Kalu ikan ni kn mahal ikan skg. Kejap je dh abis kejap je dh msk. Dh nama family suka mkn ikan. Of cos la ikan cpt abis. Hahahaha.

So kami prepare sandwish je. Bela anak tekak2 melayu masing2. So dia mkn sikit sandwish tuh. Dia tolak tepi n sambung balik main game kt note kesayangan dia tuh.

Tapi kali ni, bila ajak mkn dia dtg la. Msti mlm sblm tu dia lapa kn? Alahai sian anak aku. Huhuhu..

Sblm tdo tu. Abah dh 2 3 kali ckp lapa lapa lapa. Siyes la. Mak tak larat nk layan. Mak balik ptg tu mmg dh lapa. Mak dh offer nk goreng ayam n masak nasik. Abah yg tolak cadangan mak lalu nk mkn sandwish. Dh malam2 kul 10pm nk soh mak masak nasik? Mintak maap. Mintak nyawa. Kalu lapa silalah masak nasik sendiri k. Hohoho. Lalu mak amik kn je air kotak dlm peti ais. Ha minum kot bole kenyang. Kekekekeke.

Dan. En. Firdaus pn tanya lg soalan yg sama ngn malam semalam.

Mama hari ni kita tak mkn nasik ek?

Memandangkan dia hari ni ok skit, ajak mkn sandwish td dia dtg, cuma tak kena ngn tekak dia. So mama takleh nk pulang kan paku buah keras. So ckp la, Ishhh dh mlm2 ni mana ada org mkn nasik. Huhuhuhu. Syian anak aku. Dlm kesian2 tu. Tdo aku gk yg penting. Huhuhuhu....

So? Mlm ni wajib kene masak nasik. Lauk telur pn jd la kot. Kesian anak aku.

Tp aku ada rasa2 nk buat macaroni goreng. Ada daging cincang, ada tomato n ada bawang holand. Tp tu lah. Tekak2 bujang2 kt rumah tuh sume tekak melayu. Termasuk la bapak kepada bujang2 tuh.

Oh so dilema my life. Kekekekekekeke.

Kita tgk apa en. shahrun rekues mlm kang. Keputusan di tgn die.

Ok babai...



--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

misshannan said…
Lama xbeli bwg holand.sokmo beli bawang bangla sampqi berebut2 ngan depa kt kedai.
Msk nasi lemak jew puan siti malam ni
Siti Fatimah said…
aku pun lama tak bli bawang. aku bli aritupun sebab ada jamuan raya kt opis. slalu en. shahrun yg blikan segala bawang bagai. mak mmg fail bab2 bhn basah ni. kalu bli sikit2 tu ok la. hik hik hik...

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan