TV- Teegaa

Mcm mana org boleh percaya dengan apa sahaja yang distorykan tv3?

Tak tau la aku nk kecewa ke sedih. Tak tau la kenapa mata aku ni, hati aku ni telinga aku ni, nampak dgr BOHONG demi bohong yang mereka utarakan.

Kenapalah masih bukak siaran tu. Dan dengan setia mata tu tertancap kusyuk setia dengan apa saja yang dibicarakan.....

Serius sedih........

Aku bg contoh isu air kt Selangor. Dia asek ckp Kerajaan Negeri berdolak dalik. Kenyataan Tan Sri Khalid, MB Selangor, minta kerajaan pusat benarkan Kerajaan Negeri amik alih dan siasat masalah sebenar Syabas kenapa tak bg?

Dh nampak isu kt situ:

1. Water shortage
2. Air kat empangan penuh, melimpah2, dengan musim hujan, dgn banjir dekat kawasan selangor
3. Kenapa, Syabas keluar air sikit dr kemampuan. Aku pn nak tau jgk.

Well, taknak kasi kerajaan negeri siasat. Then fine, why don't u siasat? Siasat kontrak mcm mana. Janji Syabas dgn kerajaan mcm mana? Janji tu melibatkan rakyat kn. Kalu every single janji diorg tak follow. Kerajaan berhak amik tindakan kn? Skang ni yg nampk kerajaan persekutuan yg halang sumer tu.

Tp apa ckp tv3? Hadoi, aku tak payah ulas la. Just tgk sendiri. Hari2 bukak tv3 kn? Hari2 la muka mamat yg buat piket tu keluar. Mamat tu hero, sebab pegi kt segenap kampung utk bg penjelasan psl isu Air.

Like HELLOOOOOWWWWWWW...

Selesaikan ISU air dengan tak berhenti2 bagi penjelasan???

Like BUANG MASA OK!?????

Mcm takde tindakan langsung kt situ...Lebih baik pegi setiap kampung, Latih orang ramai rawat air sendiri. Korek perigi sendiri!!!!

So sad. Berita yg mcm sampah mcm tu pun ada yg percaya...

Aku takdela percaya 100% apa yg Kerajaan Negeri ckp. Tapi aku nampak tindakan diorg tu nak siasat. Lawat kt empangan, tgk air. Semak kontrak perjanjian dan laporkan. Beri kenyataan berhubung berapa isupadu air yg dikeluarkan Syabas. etc... Itu tindakan nk menyelesaikan masalah. Kata air tak ckp. Well kenapa air tak ckp???

Tapi apa kerajaan persekutuan buat mcm yg tv3 ckp? Diorg pegi setiap kampung dan bg penjelasan bahawa Kerajaan Negeri sedang berdolak dalik... Tapi tak takmo bg kerajaan negeri siasat apa yg syabas tgh buat?

Lu pikir la sendiri bhai. Lu ada otak. Lu blaja tinggi.

Sekian.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor