Buke Luar

Campo yang ni baru 4 kali la berbuka luar sejak Bulan Ramadhan ni. Hihihi...
  • Sekali mkn kt Kenny ngn anak2, en. shahrun berbuka vendor blanjer. 
  • Sekali mkn kt Kenny gk, ngn en. shahrun skali sbb aku tak puas mkn masa tu, anak2 berlari ke sana kumari. Huhuhu.. 
  • Sekali mkn kt western food kt 1 restoran kt Seri Kembangan.
  • terbaru skali mkn kt McD. Saja tukar angin... 
Miracle. Wpn mkn ayam je tak mkn nasik. Aku mcm bertahan la gk.. Sbb aku pregnant kn. Aku igt nasik tu wajib. Sahur pn aku mkn roti je. Aku ase miracle la. Bg aku yg hantu nasik ni. Hehehe. Thanks to obimin pills aku.. Hihihihi...
Gigih hari2 masak kt rumah / bli kt param / mkn rumah mak bapak / mertua...

Tp skg dh otai, kalu mkn rumah parents pn masak sendiri gk. Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuu......Tapi masak simple2 la. Paling spesel pn Nasi Ayam. Very the sap sap soi. Nasi beriyani bagai, wa tak brani lg.

Dan asenye br 2 kali kot bli lauk kt param....

Takleh nk share juadah - takde yg nk tgk pn. hihihi...

Sbb anak2 dok hijack henpon ku.. So mana yg sempat jela..

My best achievement - kuih lopes. Punyalah eksaited smpai aku share kn aritu. Hihihi... Tapi pn 2 3 hari je dok dlm peti ais. Pstu aku buang. Terkilan sgt. Sbb tak abis mkn. Huhuhu. Tp terharu jgk la. Sbb jadi kuih lopes tu. Tp bulan2 puasa ni, mana la larat nk mkn byk2... Masa belum buka, mcm2 nk mkn. Lepas dh buke. Pndang pn takmo dh. Hohoho.... Tp ada skali tu, lepas dh 2 3 hari simpan, Aus mintak nk mkn tu, dia ckp pulut sedapp. Bangga mak. Ala sempoi je kuih tu. Cuma renyah jela nk kene kukus bagai... Bahan2 mcm daun pandan kene blend kene tapis. Renyah la haii....

Pstu en shahrun ada rikues bubur som som. Masa tu kt rumah mak aku. Mak aku ni takleh sikit tgk aku terkial2 br nk tgk resipi bagai. Dia laju je buatkan tau2 siap. Pun tak habis gk. Makan sorg 2 bijik dh konyang.

Tu aku ase tak berbaloi buat kueh nih. Malas makcik nk buat. Kalu nk suruh aku buat, sila la lepas tu pasang niat anto ke surau ke rumah jiran ke. Kalu sekadar nk simpan dlm peti ais. Sori bebanyak ye. Aku le tukang buat. Aku jgk tukang simpan aku jgk le tukang buang. Wpn aku tau aku ada bakat terpendam. Tp kalu stakat utk buang2 time kasih jela mak minah. Sbb kuih2 ni bese lain2 org lain2 kehendak nk mkn kuih nye. And besenye kalu decide on 1 jenis kuih, org lain tu tak pandang de nk mkn kuih tersebut. Melainkan kalu dok kt london, no choice. Smpai aritu aku tepiki nk bli agar2, tak mkn lg agar2 n kuih tepung pelita ramadhan kali ni. Tp aku pendamkan je. Sbb tau bubur som som tu tak temakan pn nnti nye. Huhuhu.

Sebenanye dh fikir menu pn... Dr pg lg. Sup daging ngn kentang.. Sap sap soy jerk. Tp mcm tak best plak. Bkn ape, dh hari2 mkn kt rumah kn. Wpn bagus, jimat duit tak membazir. Tp lama2 bosan gk ler.
Pastu emel le en. shahrun. Sebab menu mmg kasik dia decide. Diakalu tak ikut tekak dia die takmo mkn. Hadoi. Hohohoho.

Pastu dia kasik idea mkn dekat kedai yg JJCM tayang aritu. JJCM yg mana? Hohohohoho... Gigih la bukak JJCM kt TONTON nk tgk kedai mkn mana 1. Sbb tak jmpe plak rujukan kt mana2 web pasal kedai2 makanan yg diorg paparkan. Ke ada? Aku yg tak tau...

Last2 dr pg dok tgk2 tonton. Tgk potong2 ler. Takde le tgk awal-akhir. Bosan kot. Dh le pose kn. Huhuhu. Tgk makanan2. Makruh2. Target nk carik tmpt mkn je. Ciri2 : Ada tomyam, lokasi kt Kelana Jaya. Hohoho..

Akhirnya jmpe la petang td br sat ni.....

So en. shahrun pn reply ler seperti di bawah ni ha...

So guys. D Showru it is. Kalu aku rajin nnti aku share le kami makan apa kt sini. Time2 raya ni. Mmg le takde fulus sgt. Paham2 jela kn. Tp aku dh settle sume baju raya anak2, and kuih2 raya sume dh bayau. So lega la skit. Cuma nk kene fikir lepas balik raya nk kene survive gk tu kn? Hohohoho. Kene sentiasa beringat! Tapi mmg bulan ramadhan kali ni aku pn tak sangka la kami anak beranak bejimat cermat gile. Beli kt param ada la 2 3 kali. Sakit perut tros stop. Makan kt rumah ibu bapa pn takde bli apa2 pn kt param. Sbb tau nk angkut kanak2 2 org tu sgt ler hazabullah. Hohohohoho. So mmg byk masak kt rumah. Air pn kalu boleh en.shahrun soh buat sendiri. Agak2 le bai. Tau le berjimat. Air soya pn nk buat sendiri!??? adoi mak ai. Pstu tros claim dok kg best. Sbb kalu nk minum air kelapa anytime jer. Hew huew hew. Plis lah. RM2 je kot? huhuhuhu.

What ever it is.. Hope to enjoy myself this evening. InsyaAllah....

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan