Raya 2012 - Part 2

Rabu- Raya Keempat
Kitorg mmg tak plan nk stay lama2 pn. Ntah. Sbb makcik pakcik aku pn dh habis beraya sume. Aku nk pi sendiri mmg tak la. So pg tu beraya umah sorg jiran arwah atok aku ni. Atok aku cikgu. So jiran dia ni pn cikgu gk la. Kawan mmg sejak diorg pindah ke kawasan Sg. Rambai tu la.

Lepas tu en. shahrun plan nk bwk budak2 jln2 pi Melaka. kt Banda Hilir la mana lg kn. Yg ada tmpt2 bersejarah tu sume. Sonok la budak2 ni. Sepagian kami mkn nasi lomak je. Pstu lunch. Tak tau nk mkn ktne. Hohohoo.....

Kami pegi raya umah kwn kt Padang Temu - En. Zerrow. Pstu kami pi naik menara taming sari ni. Padahal mcm naik lif je. Tp sbbkan die tinggi sikit n bole nmpk pemandangan melaka. So lain la sikit perasaan. Aku ada amik video. Tp tak tau la die bg upload ke idak. Adala terselit video2 ntah hape2. korg layan jele ek. Eheheh...



Cantik kn bj ni? Bj pakuda diorg kasik. I loike!
Ohooo dh tamat rupenye gmbar. Takleh upload lg dh. Blogger tak kasik. Sbb asek hang je bila aku nk tmbah gmbar... Tak tau le bile lg aku rajin nk upload lg. Huhuhu..

Ptg tu lepas settle sume. Kitrog pn pi la menuju balik. Singgah mkn dh dekat KL dh pn. Kt Serdang kot tak silap aku. Dlm kul 5pm br mkn tghari. Masa tu Firdaus mkn mcm kelahap habis. Punyela dia lapa. En. Hafiy tdo. Tp masa dia bgn pn dia mkn gk. Hohoho. Sian anak2.... Lenkali kalu nk berjalan beriya mcm ni kita bwk bekal roti la kot. Siap budak2 lapa. Mak bapak takpe. Bole tahan lg. Lgpn aku steady melantak nasi lemak 2 bungkus setengah. Hohohohoho....

Khamis- Raya Kelima

Barula berkesempatan melawat nenek aku kt Ampang. Smbil tu singgah umah mak aku gk. Lepak2. mkn2... Ptg tu br pi umah nenek. Lepak situ smpai lepas magreb. Balik tdo..

Ohye, lupe nk cite. Balik rumah rabu mlm tu, rumah aku banjir. Ada paip pecah. So bilik yg kitrog tdo anak beranak tu mmg banjir le. So kitorg tdo dpn tv  je. Sian kitrog kn? Hohohoo....  Tu yg pg tu en. shahrun settlekan psl bocor tu. Rupenye takyah pecah dinding. Paip cebuk tepi tu je pecah. So tuka tu je. Pstu br kitrog kuar niat nk pi beraya umah nenek aku tu le...

Jumaat- Raya Keenam

Masa ni decide nk masak lontong. So ajak mak aku dtg. Pg tu en. shahrun pi pasar bli brg basah suma.

Tghari mak aku smpai ngn ayah n adik2 suma. Lelaki2 pi solat jumaat. Aku msk la kari kepala ikan.

Ptg tu, lepas mkn. Layan diorg mandi swimming pool. Ps mandi, lepas solat asar, kitrog pi beraya umah mak uda aku dekat je... kt Seri Kembangan ni ha.

Lepas tu igt nk pi umah makcik aku kt Bangi, tp dia nk keluar lak. Kitrog pi tgk umah kt dengkil. Pstu otw balik tu singgah pasa putrajaya. Takde org pn time tu. Sbb mgkn tak balik dr Kampung lg kot. Org pn takde peniaga pn berapa kerat je. Mkn yong tau fu dlm kete.

Balik, solat, tdo.. Hohohohoho

Sabtu- Raya Ketujuh

 Kitorg plan nk pi zoo. Sbenanye kt Melaka aritu nk pi zoo. Tp en. zerrow telah menyarankan kalu nk pi zoo elok la pi pagi2. Ye betul jgk. Dgn nk jln jauh nye apa semua kan. Psl zoo aku sambung kt entry kedua la. Sbb ada gmbar. Sayang lak kalu tak share kn. Hehehe... Ok bai. Smpai sini dlu. Daaa...

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009