Seorang Aku...

Aku selalu bermimpi..
Bangun disimbahi mentari
Dia yang kusayang disisi

Aku selalu mendambakan
Perasaan bagaikan puteri
Bahagia tak tandus
Bersemi dan gagah menyemai kasih

Aku sering tenggelam
Dalam angan
Ku mahu selalu dekat
Ku mahu terus lena dalam pautan

Tanpaku sedar
semua itu mainan perasaan
bisa melemahkan
tatkala bayu angin datang
merebahkan jasadku
jatuh terduduk
sakit dan terluka

Tangis dan tawaku
bersilih ganti saban waktu
aku lantas buntu
Adakah diri ni bahagia?
Apakah definasi bahagia ku salah?

Lama ku menung
Mencari jawapan pasti
Kenapa tuhan ciptakan tangisan ini
Kenapa jiwaku merintih mendayu
Kenapa aku tak bisa memahami

Tapi kadang aku tetap tersenyum
Jiwa ku penuh dengan santapan
Kenyang dengan peredaran
Aku bisa tertawa
Aku bisa berasa sangat puas

Rupanya naik turun kehidupan itu
Mengajarku
Bagaimana untuk bangun
Ketika aku jatuh
Bagaimana untuk ku hargai
Benih dan amanah cinta ilahi

Wallahualam....
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009