Itu Lebih Baik

Ada beberapa sebab:
  • Aku takmo menyakiti dia lg, dan aku juga nak melindungi diri dari disakiti
  • Aku dh berhenti berharap lagi
  • Aku tak mahu ambil tahu lagi, sebab aku bukan lah kawan yang baik untuk dia
  • Aku tak dapat membantu dia pun, malah masalah berlanjutan dan jadi apa yang jd sekarang
  • Aku tak mahu jadi saksi, melihat dia terus menipu diri dia (pendapat aku yang aku tahu die deny, tp itu pendapat aku, seperti mana aku tak dapat mengubah perspektif dia seperti itu die takkan ubah perspektif aku, dn kompromi aku terhadap perspektif yang berbeza ini smpai tahap ini sahaja)
  • Aku tak mahu lagi terus membelakangkan suami aku. Seperti mana dia mahu aku terus berdiam diri, seperti itu aku sekarang.
  • Betul, aku hilang seorang sahabat. Tapi lebih baik aku hilang dia, dari aku hilang diri aku sendiri
  • Itu lebih baik untuk dia, di sini dia tahu aku bukan lagi orang yang dia boleh harapkan..
  • Aku tak mahu terus mendengar dia merintih, dalam masa yg sama hati aku sakit, sebab rintihan itu takkan berhenti selagi namanya kehidupan..namun aku sakit, seperti apa yang aku ckp itu betul, selagi itu die takkan mahu nk mendengar... jadi lebih baik aku diam..dan terus diam...
  • aku tak mahu lagi dengar rintihan dia, sebab aku tak mahu lagi disakiti... dan terus disakiti...aku bertambah sakit, bila apa yang aku ckp itu betul, dan apa yang dia buat adalah sebaliknya..sakitnya diri ini, sebab aku seorang kawan yang tak bisa mengubati.......\
  • Aku juga tak mau terus disumpah "ko tak pernah rasa lg, tengok kalau ko rasa apa aku rasa pulak nanti cmne".... sedih, bukankah seorang kawan patut ckp mcm ni: "aku takmau ko rasa seperti apa yang aku rasa ni......" :(.... bukan sekali dia ckp cmtu kt aku..berkali2.......:(...
  • betul, aku khianati dia...sebab rahsia antara kami......korg dh tau dgn post ini....
  • siapa dia? dia lebih tau, kalau dia bc lg blog aku...longggg time ago, i know that she stopped reading my blog. which i never did to her blog. but recently.. i'm not reading anymore. i feel that she's been lying recently....
 Biarlah ia berhenti dari sini, saat ini....
 
Biarlah kami bawa haluan yang berbeza, kalau itu yang lebih baik...
 
Cerita dia itu, biarlah dia sahaja yang tahu atau org2 yang tertentu yang tahu... Tapi bukan aku....
 
Itu lebih baik...............
 
Harap dia bahagia dengan kehidupan dia dan moga Allah sentiasa memberkatinya. Amin
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin
 

Comments

Ida Chan said…
Sangat syahdu entry ni..mcm monolog ko pd diri sndri tp yg ala2 novel. Echehhhh...mood berkarya dh cmpai ke? ;)
Ida Chan said…
Sangat syahdu entry ni..mcm monolog ko pd diri sndri tp yg ala2 novel. Echehhhh...mood berkarya dh cmpai ke? ;)

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor