Marriage is one of the most difficult things in the world and unfortunately sometimes they fail. Love and Light, AK

Lama gua tak menulis di sini kn?

Kesihatan dan masa tidak mengizinkan. ;p...

But kenyataan AK ataupun Ashton Kucher di atas telah membuatkan gua terpanggil untuk menulis sedikit....

Bagi gua, perkahwinan itu adalah suatu nikmat dunia yang Allah telah kurniakan untuk umat manusia segenap alam. InsyaAllah...

Ia bukanlah sesuatu perkara yg sukar, menyakitkan atau menyusahkan....

Ia adalah sesuatu perkara yang menarik, sentiasa ada benda atau perkara baru yang kita perlu tahu dan belajar.... Setiap hari adalah tempoh getir, ya tidak dinafikan. Dan selagi itulah kita perlu membuka minda dan belajar mengenai sesuatu itu....

Tidak dinafikan perasaan cemburu, marah, kecewa, penat, sakit hati pasti hadir dalam sesebuah perkahwinan tidak kiralah sekuat mana pun diri kita ini.

Sebaik mana pun kita, perasaan2 negatif itu pasti akan muncul, insyaAllah dengan iman di dada, kita pasti dapat mengawal dan menghadapinya dengan baik. InsyaAllah...

Namun, perasaan bahagia yang tidak dapat kita ungkapkan dengan kata2. Terutama ketika melihat dan menyaksikan anak2 kita membesar dan semakin lincah menunjukkan perkembangan masing-masing... Senyuman bangga, senyuman puas pasti akan buat kita sentiasa merasa bahagia.. InsyaAllah....

Jadi, adalah tidak adil, jika kita sendiri yang sukar mengawal nafsu, perbuatan, kehendak dan perangai sendiri dan kita mengatakan sesebuah perkahwinan itu adalah "most difficult things".. Ia tak susah, tapi mungkin menyakitkan kadang2. Tapi pasangan pasti bisa mengubati.. InsyaAllah...

Mgkn tak adil la aku ckp cmni kepada AK.... tak dinafikan ada masa2 aku rasa tensennnn sgt.... Tp aku pasti akan menyesal sebab aku merasa tensen tu, sbb kdg2 aku sendiri yg tak pandai mengawal perasaan tensen aku. Hahaha. Ntah apa2 ntah....

Aku ase, perkahwinan bukanlah perkara yang sukar... Cara kita hadapi sesuatu perkara itu yang menentukan di mana letak duduk perkahwinan kita kot?

Contohnya sekarang, dan seminggu en. shahrun bersabar dgn keadaan rumahtangga yg tidak terurus. Aku rasa bahagia sikit sbb ada alasan tak kemas rumah. Opss.

Hehehehe....

Sakit maaa... ;p

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009