Mimpi Aneh

Selagi ia masih segar dalam ingatan, aku nk share. Kang kalu lupa nyesal tak sudah. Hehe.

Aku tak igt bila aku start mimpi? Yang psti, aku ada terjaga tepat kul 4 pagi. Aku nye henpon tinggal dlm kete smlm, so aku takde set alarm. So lepas tu gabra sendiri bangun kul 4 pg carik phone en. shahrun. Mlm td malas nk ckp ngn en. Shahrun tolong set jam. Sib baik en. Shahrun letak phone berdekatan.

So aku lupa, mimpi aneh tu sblm atau selepas jam 4 pg tersebut. Kira dh agak lmbt update lani. Kalu bgn kul 6 pagi td tros update mungkin boleh igt. ;p

Ntah macam mana, aku mimpi psl Ida ngn Luqman. Ilham tak kelihatan.

Kami keluar, aku keluar ngn tak psti, kdg2 aku ase yg ngn aku Firdaus. Kdg2 aku ase yg ngn aku Hafiy. So aku tak pasti. Kami jmpe mcm kt blakang lorong. Ntah hape kami borakkan n carik kt blakang lorong tu ntah. Fenomena lorong tu sebijik mcm lorong zaman kanak2 aku time aku ikut ayah aku pi Pasaraya Permata. Pasaraya tuh dah berubah jadik Giant Permata. Mmg tempat aku la dlu situ sebab family aku menyewa kt kawasan area situ dlu. Even dh pindah flet Rajawali, kami still suka pi Pasaraya Permata nu. Blakang lorong to kenangan untuk aku sebab, ayah aku jarang ada kt rumah. So bila dia ada, kalau dia bawak kitrog pi Pasaraya Permata tu dh kire mcm pegi berjalan dh la tu. Atau kalu nk bli Baju (time raya jer) kami akan pi Metrojaya Store Bukit Bintang. Kire dh best sgt la tuh. :D. And kadang2, kami akan lalu blakang lorong tu, untuk carik kucing. Ntah situ la port ayah aku isi hobby masa lapang dia, bela kucing. And once die balik off-shore balik, situ jugek la port mak aku buang kucing2 tu balik. HAHAHAHAHAH.

Ok dh menyimpang.

Pstu, en. shahrun dtg pick up aku n anak (or anak2 aku tak pasti sebab lupa sama ada dgn Firdaus / dgn Hafiy. yg aku perasan aku ada sorg anak je masa tu. Tp aku perasan jgk aku dpt rasa kehadiran kedua2 nya).. Ida plak masih mendukung luqman dan tunggu en. Khairul amik. Pelik aku nengok ida, sebab dia pakai bj yg tak biasa aku tgk dia pakai. Tp still pakai bj elok la, and tudung cm bese cume kaler n pesyen aku tak penah tgk die pakai time jmpe aku. Kaler kelabu. Or mungkin aku penah tgk die pakai dlm gmbar? Maybe...

Aku dh dok dlm kete, tp aku mcm dgr ida ckp. Lambat plak abah ni luqman. Sumthing like that. And sbenanye luqman ada buat sumthing yg amaze aku, ida and anak yg aku bwk. Tp aku tak igt. Masa luqman dok beraksi, aksi yg aku lupa tu, aku ase aku dgn Firdaus. Tp masa naik kete yg en. shahrun amik tu, aku ase aku ngn hafiy.

Pstu smpai kt 1 tmpt. Tepi rumah, luar rumah. Tak psti adakah itu rumah keramat permai. Ala yg port org parking kete depan rumah tu. Mcm divider kecil tu la kn. Ada benten tinggi 5 inci tu. Mcm boleh la duduk mcm mencangkung tp duduk atas tu la. Pstu kt tepi tu ada longkang. Aku lepak situ dengan hafiy, firdaus pn ada, firdaus dengan nenek dia. Masa tu en. shahrun entah di mana. Tibe2 mula2 tepi tu rumah. Tiba2 tukar jadi laut. Tp divider yg aku duduk2 bertenggek tu masih ada. Tibe2 dr laut tu dtg obor2. Aku pn beralih skit la. Sbb aku tau obor2 ni bahaya. Tiba2 obor2 tu mcm muntahkan sumthing. N muntah tu kene kt hafiy skit. Nangis aku ko sb kene kt hafiy. Pstu aku pn pi bwk hafiy cuci. Dok bebel, bahaya ni bahaya ni.

Pstu tak lama, wpn hafiy masih dlm keadaan yang ceria, bese je. Tak lama tu aku nmpk timbul2 biji2. Aku ase besalah sgt.. Apa yg aku dh buat kt anak aku ni?

Huwaaa.........

Tak lama tu aku tersedar. Belum sempat air mata aku nk menitis.

Yg psti mimpi aneh tu, aku bkn dlm air wudhu.... Cuma sblm tdo aku bc Al-Fatihah + Kulhuwallah hu Ahad lah secara beregu ngn Firdaus n Hafiy....

Tp aku sgt disturbed lah ngn mimpi tu, dh la aku mcm ada plan ngn family mertua nk bwk die pi teluk batik. Takot lak nk bwk hafiy pi mandi laut ni. Hmmm..

Moga2 Allah lindungi kami sekeluarga. Amin...
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Ida Chan said…
O sungguh aneh mimpi ko :P

Mudah-mudahan ko sekeluarga dilindungi-Nya. amin..
Siti Fatimah said…
mudah-mudahan...

amin...

thanks yer ida.. :D

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009