Ontah!

Kenapa Anwar Takmo Angkat Sumpah?

Kerana Ayat ni:

"Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan." (surah Al-Munafiqun ayat 2).

Dan Kenapa Pulak Anwar Takmo Buat DNA Test?

1. Sebab kalau die buat pun, pihak2 tertentu masih boleh violate prosedur yang masih baru di Mesia. Sama ada DNA tersebut boleh dieksploitasikan dan digunakan dengan sewenang2 nya di scene2 dan port2 lain. Ataupun, proses itu di violate di mana dipalsukan atau sebagainya.
2. Takpayah jd polis, tgk cite CSI miami la lasvegas la apala. Kalau nk amik DNA, kene ada saksi yang telah ditauliahkan. Bkn mcm dato Eskay tu. Amik pstu anta kt balai. Itu bkn prosedur. Cer buat cmtu utk kes2 lain. Kompom polis takmau konsider tu sbg bahan bukti. Sbb masih boleh dipertikaikan kesahihannya.
3. Susah nk ckp, psl isu2 ni. Mgkin kalau buat mcm 1 rancangan TV. Buat ujian DNA kt situ bia sme org tgk. Then br comparekan DNA tersebut dgn DNA yang wujud di tmpt2 lain tuh. Itupun kalu proses pengambilan DNA mengikut prosedur yg betul dimana ada saksi semua. Tp tak ke pelik. Kes org lain tak payah DNA pun? Tuh kes memeh ngn manman tuh. Ada ke amik DNA bagai? Aduhai. Nmpk sgt berat sebelah.
4. Tak kire la ko sultan ke agong ke. Kalu nk adil, sama je ko ngn org lain. Artis ke. Pencacai ke kn? So apsal lain pengendalian kes nya?
5. Lgpn. Pengadilan Allah itu lebih benar, lebih adil. Dan tiada tolok bandingnya dgn pengadilan di dunia nih.
6. Bkn la aku nk pemimpin aku dr org yg moral rendah. Tapi telalu complikated sgt pengurusan keadilan. So aku sendiri tak yakin. Inikan pulak Anwar.


Ontah la. Just my 2cents. I still think he didn't do it!

Wallahualam.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan