Nak Cekik2...

Arini, semangat waja. Berpuasa. Eheh!

And then, semangat waja jugak. Keluarkan duit KWSP. Blom plan lg nk buat apa ngn duit tu. Harap2 ke jalan yg benar dan diredhai. Amin...

Sblm pegi tu dh tertinggal kad lrt. So bli la kak lrt RM1.20. The last RM1 in my wallet. Mcm dlm ati, kenapa berat je nk bayar ni?

And then, ada masalah. Dh bgtau suh isi pakai pen itam. Aku pi isi pakai pen biru. Dh kene buat semula. Sib baik akak tu kesian kt aku. Dok pggl aku adik adik. So akak tu terima gk permohonan aku. Dokumen aku pn die cek kn 1-1. And semua lengkap. Borg aku kene re-isi pakai pen hitam. Pstu yg mana ada pengesahan, aku kene double isi kn dia. Tp jgn smpai takleh bc. Janji die bkn biru tetapi itam. Huhuhuhu. What ever!

Ha ni aku nk cite. Aku kalu tak tgk cermin kn. Seriously. Aku ase diri aku cantik. Tu aku pelik, apsal la dlm gmbar aku tak cantik. Tgk cermin pn mcm tak cantik. Hahaha. Terover confident kot ek? Which is good aku ase, sbb aku takdela down aku tak cantik. Sbb aku mmg tak terima kenyataan aku ni tak cantik. Hahaha.

Sebab apa aku cantik? People tend to think, i am younger than my age, tak kawin lg. Etc etc. So kire sbb aku cantik la tu kn. Kekekekek. Pasan je lebih. Tp bagusla, sbb tak mendownkan diri. Hehehehe.

Ok abih iklan psl perangai diri sendiri yg terlebih perasan ni. Sambung cite. hehe.

Pstu kene pi bank kt sberang jln, mintak pengesahan no akaun. Hampeh nye maybank2u, takde display nama aku sepenuhnya dan no ic. So nk taknak kene le menapak. Dh la pose. Huhuuhu..Dpt surat kt maybank. Sonang baitu je upenye. 2 minit siap. Alahai......

Aku igt abisla bala aku arini. Rupanya tidak.

Kompidom aku tunggu bas smbil nk kuarkan duit singgit. Mana leh jln. Sbb aku kn pose. ;p... Simpan tenaga beb! Hahaha...

Pstu, guess where was my last note of RM 1 just now? Darnnn terbaya Lrt plak td. So aku try la jgk. kot2 driver tu baik ati, ada tukar duit rm10. Even rm5 pn aku takde.

Benti la 1 bas. And as expected. He rejected me. Aku dh shoved to him RM10. Die ckp ape ntah aku tak paham. RapidKL ada sistem baru - which i don't know. So tak pakai duit. Pakai Touch n Go. So dh tgk die geleng2. Aku pn diam jela. Aku pn blah masuk sogo nk tuka duit.

OTW tu nmpk la teksi. Ase duit RM10 ni ckp nk claim teksi. Uih. Sayang duit. Pi la tuka duit kt dlm sogo. Bli buah buahan... Utk berbuka nnti. PIlih2 buah bayar2 pi tggu bas lagik.

Kali ni shoved RM1 kt driver. Pun geleng2. Sudahnya aku pn hangin.

Haih apa ni sistem baru rapidKL tak bgtau pn user. Tetibe je tukar ni apahal. Menyusahkan org! Huh. Geram2. Geram sbb penat bejalan turun eskalator bli buah bagai td.

So nk taknak kene la aku naik Metro Bas. Metro bas ni tak bestnya, die jln sukati, n benti sukati. Pstu bas buruk. Pstu byk indon!!! So aku piki, ni rapid KL nk segregatekn golongan bawahan ngn golongan atasan la kot. Terasa hina diri ini naik bas Metro. Uhuk uhuk. Tp cm jahat la, menghina org. Cuba positif dan ckp - Sama je kite. Hina ke tidak, naik bas metro gk. Kah kah kah!

Balik2 aku pn survey2 la pasal sistem br RapidKL.

LG AKU HANGIN!

Rupanya aku boleh beli tiket tu daripada BAS TADI. Tgk jela attach pic aku tuh. Sesia je aku pi sogo tuka duit. I can actually buy my ticket from the beginning aku shoved RM10 to the driver tuh.

BARUA! CIS BEDEBAH LU!

Die ckp can buy/reload ticket on the bus!

Ke iklan tu sbenanye tipu?

Aku konpius. Huhuhuhu



--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan