Nur kasih spoiler

Hai. Bertemu lagi kita dlm ruangan, suka hati aku lah! Haha

Ok smlm begini citernye, cecite cecite..

Last few days, aku sgt struck ngn depress yg amat tggi. Haha ntah hape2 laaa. Pstu nk dipendekkn cite, kalu tak jd citer aku lak xjd citer nurkasih. Harini aku nk pi kelantan, so hubby kate, jom pi tgk muvi, die nk pow aku as a reward die jaga anak 2 mlm. Tp padahal, aku lah insan paling hepi dpt tgk nurkasih and jarang2 sgt hubby bekejar balik rumah cpt utk tonton bersama anak2.

It's like family special occasion! :).

Wpn citer sedih. Takot gk aus n hafiy takleh behave. Tapi diorg bole behave sb pelik tgk mama dia nangis. Haha. Dok tanya abah buat mama ke? Mama jgn la nangis. Lgpn typical malay muvi mmg pendek je time dia.

Kalau korg penah tgk kabhi kushri kabil igam. Korg bole expect sikit la cmne khabir bathia nk buat korg nangis. Tapi korg tak expect, cr korg nangis sama, tp jln citer berbeza.

Stail dia very typical. Memula die buat mata korg bergenang. Pstu heart beat korg makin tinggi makin tinggi. Pstu setitik demi setitik air mata gugur. Pstu tros laju n smpai teresak2! Smpai towards the end of the muvi!

Tapi syarat dia, korg memang kene concentrate la kt muvi tu. Even a single hitch pn boleh mendatangkan kerugian!

Dan, yg plg utama dan paling memudahkan korg nangis, cite dia akan reflect citer korg blk. Cmne korg handle life korg ngn org yg korg cinta? Partner la kn. Cmne korg handle life korg ngn ibu bapak korg? Cmne korg handle life korg ngn tuhan?

Lebih kurang sama ngn drama yg industan cube bwk. Cuma bezanya. Culture dlm cite ni culture org malaysia umumnya. And agama islam khususnya.

Aku mmg nangis sbb aku bayang husband sendiri. Anak sendiri. Ibu bapa, adik beradik. Kawan pn ade gk. Dlm citer ni tunjuk how a complete stranger yg dibantu, membantu semula dikemudian hari.

Khabir emphasize about giving what u hv in order to show your devotion to Allah. Maksudnya byr zakat la. Mcm mana kita give melambangkn kasih kita pd Allah. Tp aku tertinggal part tu. Cuma aku igt part somebody give something to somebody and said. Ini yang sayang sikit!sebab sayng ada byk. Yg sayang sikit n sayang banyak.

Aku phm dh kenapa, khabir takmau sambung dh citer nur amina, adam n aidil dh. Sebab die sendiri dh bosan. Like hello, korg igt korg je sedih? Korg igt korg je diuji? Semua org diuji dgn cara yg berbeza2.

Khabir perkenalkan watak baru n watak2 tu mmg interesting la. Cuma tak diemphasize kan lebih2. Sekadar nk bg aku phm. Ujian allah pd nur amina tu bkn la yg paling teruk sekali. Hehe.

Garapan cinematografi mmg kemas n jln citer tak putus. Walaupun ada bykkk flash back. Mcm ala2 teknik gladiator pn ada. Khabir guna teori dan teknik muvi2 barat, bollywood sbenanye. Tp die susun dan garap dgn his own kreativiti. Dgn bijak skali dia buat.

See aku tak spoil jln cite pn kn? I'm good kn? :)

Last skali, memang stereotype citer melayu asal hero je mati, asal ending je hero mati. Tp khabir tak stereotype. Tp manusia akan tua dan eventually akan mati! He make me accept the fact that, hero mmg akan mati! Cpt atau lmbt je. He didn't dissapoint me on this!

Korg aku seru tgk la cite ni. Sokong filem2 melayu especially filem yg bagus. Jadi pengarah2 yg bagus ni bole buat muvi lg. Aku sgt berharap khabir jumpa protege la untuk kesinambungan seorg pengarah yg unggul. Plis make him win some awardsa!

Dh 2 kali aku nengok muvi khabir. And he never disappoint me not even once. And aku surely nk tgk lagi!!!

Thanks hubby for supporting my interest. I love you. :)
[KPWKM]

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan