Misi Membuat Donut

Tak tak smpt nk cite panjang. Sila refer myresipe.com / pakcik google eh. ehehee.

Layan gmbar sahaja.Zazzz...

Malam kejadian...

Abang n Adik br lepas mandi. Kes susah nk pakse pakai bj. Huhu

Tgh tggu yis berbuih2..

Sbb takde printer tepaksa letak recipe dpn mata, smbil bc blog sendiri - syok sendiri, dan sambil chatting ngn pn hannan. ekekek

Ini budak, mmg tak kasi mama dia tenang. Si abang nk basuhkan pinggan. Tp lg byk pinggan kt dlm sinki tuh. Huhuhuhu

Selepas siap diuli- pstu sblm tdo, aku tros canai jd donut. Gmbar adalah tiada sbb hiruk pikuk tdokan anak. Huhuhu

Pg2 sblm subuh aku telah bgn. Tetibe diorg naik bagai johan dan jd begini. Uwaaaa - lepas aku tekan2 die mcm kempisss...

Tp takleh sia-siakan waktu bangun... Misi perlu diteruskan.

Time goreng nmpk OK

Dh siap bekalan utk anak... Olsen 1, alif 1, anas 1, nabila 1, cikgu fifi 1, cikgu didi 1. bla bla bla.
Aku bwk pi opis gk sikit. Tp sblm bg rakan2, ajak en.hubby rasa dlu. Die ckp failure. Huhuhuhuhuhuhu.

Tros tak jd bg kt rakan2. So td aku ase, eh sodap la plak. Cume kerasss je.

Cmnelah keadaan firdaus kt skolah die? huhuhuhu.

Lesson learned : guna self raising flour and lepas uli, canai jd donut, goreng half-cooked dlu mlm tuh bg mengelakkan beliau kempis seperti tadi. Esok pg2, br goreng balik utk mkn. And 1 lg, gula dlm adunan kene tmbah skit, sbb masam yis mcm rasa2 skit. And 1 lg, masa tabur gula atas donut dh goreng, kene pakai gula halus.

Sekian terima kasih. Byk lg kekurangan. Huhuhu.

Comments

misshannan said…
masa ko uli2 aidilfitri tu...ko buat siap2 bentuk donut...takyah tggu mcm roti...kalau roti...ko kena tggu...pastu dah naik kena tumbuk2 dan kempis...pastu baru buat roti...pastu kena tggu lg...kalau aku wat...siap2 buat bentuk donut..pastu tggu naik...pastu trus goreng...kalau mak aku lg jahanam..dia bagi doh naik pakai microwave...dia main tipu...tp kdg2 naik..kdg2 jd batu....resepi derhaka namanya

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan