Z, R and N

this is him with his 2nd wife.

Semua org mesti nak tahu pasal kejadian berpuluh tahun yang lampau.

The marriage was on 1976, and it is ended on 1987 - i was standard 1 that time.

They were 22 and 19 years old. And it was a setup marriage. And the lucky man, who was honored with 3 kids, left the wife and married new one. Not that i know the new marriage based on love? lust? or what?

All i can say is, LELAKI, diorg tak rasa susah payah isteri mengandungkan anak, melahirkan dan menjaga anak-anak. Mungkin, diorg rasa sekejap, masa isteri suffer sewaktu mengandung, sewaktu bersalin. Mgkin igt sekejap, merah padam isteri sewaktu kepala baby keluar dr pintu rahim.

Tapi lepas tu. As time goes by. Where are they to be found?

Aku tau, aku ada husband, aku tak patut ckp mcm tu. Tp ini fakta. Aku tau, not all man like that. Tp point aku ialah, kesengsaraan kami, wanita tidak dirasai oleh lelaki.

Malah kami lebih sengsara, kerana Allah telah kurniakan kami dgn emosi yang sangat sensitif dan air mata. Bak kata org, tak kuminta lahir kedunia. Ekekek. Tapi aku redhalah, dilahirkan sebagai wanita. Syok sebenarnya jadi wanita nih. Syok bila ada anak, jaga anak, anak ckp dia sayang mama, blaja masak, suami puji masakan sedap. Bila mewangi2 kan diri, suami suka, anak2 pun puji mama wangi. Start2 anak2 blaja ckp, die ckp mama dia cantik. Kan seronok tu. Sesungguhnya, kami tak tau if kenikmatan dan kebahagian itu akan kami kecapi, sekiranya kami bukan seorang wanita? Sesungguhnya aku sedar, bahawasanya, Allah telah menyediakan sesuatu yang baik utk semua wanita, walaupun Allah telah menciptakan kelemahan pada diri kami. Itu cuma challenging part yang perlu kami tempuhi........

Ok kembali ke topik asal.

The 2nd wife ni, sudahlah die amik laki org. Dia accused the first wife as "Gila Meroyan". Sedangkan orang tu elok sihat walafiat. Dan anak2 nya yang 3 itu, semuanya berkelulusan tinggi. Aku tak tau, bagaimana mereka memanjat menara gading tanpa kehadiran insan bernama AYAH. But takpelah, as long as they grew up and became someone. Oklah tu. The first son is now 32 of age. Tua dh. Org kata in 30 or 40 years, he'll become the next PM. Aku kate, hello, org masa dpn takkan undi org tua dh. Muahahahah....

But the 2nd wife ni, memang sgt ambitious. Means that, she owns what she wants. Hebat jgk la. Was a TKC students. Not kampung2. And was a UM graduate. Kalu dlu2 punya UM graduate mmg bukan calang2 lah. Sbb memang susah gila, sbb UM takde semester. Skg ni asenye still yearly jgk. Tp she's somebody la kn. And she also ada Masters kt US. Hebak gok la mok cik nih. At least hebak la dr aku nih kn. Ekekekeke....

Kalau tgk, N punya private life. Kalau sesapa penah encounterla. Diorg nih memang jenis anak org kaya yg hidup enjoy dr kecik. Mcm barat skit2. Ada majlis2 party2. Mcm kita org2 kebanyakan ni, setakat kenduri doa selamat. Birthday party. Jamuan raya adalah. Tp diorg ni mcm memang org kata kerap jgk buat Party Social. Kalau org putih, mcm ala2 Friday nights. Lepak2. Minum2 sama2. Macam yang kelah cuba nk terjebakkan laki aku, ajak lepak kt NZ. Muahahahahah. Tp NZ ok lg, Social Party ni besenye lebih kepada Clubs. Biaq pi la minum coke sj sekalipun. But still, classy life. Not just low life mcm NZ tuh. Ho ho ho.

Kalau tgk, org yg suka enjoy2, classy life ni mmg la anak2 tansri, kerabat2 di raja. Mcm itu lah life diorg. Anak sultan johor aku tak sure. Sbb tak penah tgk. Tgk2 diorg ni mcm ok skit. Tp cm anak sultan pahang, tansri musa, tansri nazri ke ape ntah nama yg br lepas kutuk anwar tuh, anak tansri khalid laki siti nurhaliza tuh. Social life cmtu lah i am talking about nih. And i bet, N pn mcm tuh dlu. Yelah, anak org kaya. Blaja sekolah kt UK tuh. Tak main lah blaja kt mesia.

Aku tgk diorg ni mcm takde Anu pn ye. Ikot je ckp mak bapak, sbb kalu tak ikot tak dpt harta plak nnti. Ikot menonong. Tp dlm ikot2, tak cinta tak apa. Keluar gk 3 baby. Tuh kdg2 aku sceptical, laki aku ni betul2 sayang ke kt aku. Hahaha. tetibe lak mengaitkan diri sendiri kn. No, aku mcm ntah la tak tau nk explain. It was like, one time deal. Now i take u on bed, nextday i probably thinking of someone else. Kalu laki aku ni social lainla kn. InsyaAllah En. Shahrun Hisam ni baik org nya. Hehehe....

So si N, take Z because his mom wants it that way. And on 1987 or earlier, he found R, and divorced his 1st wife. After 10 years of marriage. And on 1987, the 3 kids, age 10, 7 and 4 was celebrating the Aidilfitri without the father. Because the father went abroad for a honeymoon with his new wife. Sad isn't it? Seriau aku................

Mungkin dh ditakdirkan pengakhirannya begini. Mungkin memang kehendakNya. Kita mana tau kan.

Sebagai iktibar di sini, aku takkan setup marriage anak2 aku, insyaAllah. Buat kawan2 yg ada anak2 perempuan yg aku dok kenen2 tuh, korg jgn risau, aku memain jek. Hik hik hik..

Tapi memang aku rasa, there is sumthing wrong sumwhere dlm kisah Z, R and N nih.

restu ibu paling utama kn?

i like her on this pic the most. tak tau kenapa

Ini gmbar anak2 N dgn 1st wife. The eldest and yg second.

Sekian.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Ida Chan said…
huih..dokumentari nih :P

mane anak NZ yang ketiga?

cmane rupe Z?

pe jd kat Z lepas N tinggalkan die..

(banyak tanye pulak :P )
Siti Fatimah said…
ehehehe... tu butir2 lompong yg aku tak jmpe..

tp muke ex-wife N tu adala aku jmpe, cume cm mls nk tarok..sbb muka wife die yg skg ni yg BANYAK BEZA.... so mcm exciting nk tarok.. ekekeke
misshannan said…
ni rekaan citer ko ke betul2 kejadian....hehhe...taksub ko dgn NZR ni...hehhe...bagus2..
ex-wife N tu kerabat diraja Pahang kan? dia tinggal kat Kuantan kan?

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009