Aiyak..

Kali ketika aku letak word ni hari ini. Ehehehe

Pg tadi blur mcm pg2 sblmnya. Tp bertambah2 blur sbb badan ase tak sihat. Nk mc, tp piki, elaun klinik suamiku yg dh maks, tinggal ciput gile, baik saving utk anak2. Nk pegi Klinik Kesihatan plak malas. Mls nk brato....

Nk amik EL plak, cuti dh habis. Lgpn takleh tak dtg. Meeting berderet. Besela akhir tahun. Sume bende nk siap time time tu jgk...

Mata dh terbukak time kul 530pg. Sbb mmg dh set mind. Aku ase sejak dh TUA ni, mmg ada ability luar biasa semula jadi. Sblm tdo, ckp je, nk bgn kul bape. Nnti bukak mata tgk jam. Mmg pukul tu lah aku bgn. Kire cm kencing gk la kot. Kenapa org TUA tak kencing mlm? Dh set kt otak, takmo kencing malam ataih katil. Lagu tu jgk la bangun pg nih....

Ikot ati nk baring lg,... Mmg sengal badan tu tak ilang2. Dh 4 hari nih. Tu lah, masa brlari berkejar2 kt Lake Town tak igt diri tu dh tua. Ada ati nk dpt 1st masa race tuh. Hu hu hu.....

So cm biasa rutin harian dh. Pi dapo kemas dapo sedikit sebyk. Tutup tingkap dapo, tutup la, siang2 ada construction, kang masuk plak habuk2 dlm rumah.

Skali tetibe pangggg.. Tp bunyi tak kuat mana. Tulah, time tu tgh dgr azan, patutnya habiskan je dgr azan tuh. Ini nk jgk tutup tingkap tu, wpn azan tgh berkumandang. Dgr sgt ckp syaitan. Apalah salah tggu azan masuk rumah dlu smpai abis. Bkn lama mana pn.......

Ni rupa tingkap slidding di dapor ku...

Pecah berderai seperti di atas. Tp atas ni cm teruk sgt. Die cm sikit je pecah, but still, nk repair kene repair the whole frame la kn?

Setengah jam lepas tu, En. Hubby pn bangun. Dan die pun kutip. Cmni la ghupenye.... (gmbar adalah google. eqeqeqe..)

Agak2 brape nk kene kuar duit nk mengkober balik tingkap tu. Ke nk tutup ngn plastik je.??


Nmpk gaya. Aku kene silentkan dlu keinginan aku nk bli beg nih. Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

p/s : lenkali jgn tutup tingkap bila azan berkumandang. Surau umah aku dh beroperasi 2 3 hari ni nmpk gaya. En. Hubby takde gaya2 nk join solat subuh lg pun? Kui kui kui....

Comments

Ida Chan said…
ermmm...nape aku ase beg tu mcm beg macik :P jgn marah haa...elok la kot ko xbli, bole pilih beg len yg lg vogehh :P

tp still aku musykil cmane cermin tgkap tu bole pecah. ke aku yg xpaham ko citer cmane die bole pecah?
Siti Fatimah said…
aku nk tutup. pstu die mcm terkeluar dr landasan slidding dia. grill plak kt dlm, so die terjatuh ke luar sebelah sana. hik hik
hamas said…
ha3....mcm2 ko nih...tp btul lh tu...ko bleh relate setiap musibah dgn hikmah..

"“Sungguh menakjubkan urusan seorang mukmin. Segala perkara yang dialaminya sangat menakjubkan. Setiap takdir yang ditetapkan Allah bagi dirinya merupakan kebaikan. Apabila kebaikan dialaminya, maka ia bersyukur, dan hal itu merupakan kebaikan baginya. Dan apabila keburukan menimpanya, dia bersabar dan hal itu merupakan kebaikan baginya.”

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor