Hari Ini Hari Dia..

Esok2 hari aku.

Sejauh mana manusia sentiasa betul dan sentiasa menyalahkan takdir, sejauh itu lah tuhan membentangkan kebenaran didepan matanya.

Kalau hari ini kita rasa teraniaya, dunia ini tidak adil.

Esok, sapa tahu, ketidakadilan itu dibayar.

Reality sucks, really...

But time will pay back...!

I found this so true.

Yesteday, i was crying. Mengadanya aku kan. Perkara kecik pn nk nangis!

Tapi dlm aku tak perasan, Tuhan dgr rintihan hati aku. Bila aku berkata. Oh dunia, kenapa kau tidak adil. Kenapa ada orang boleh buat? Tapi aku tak boleh? Kenapa seluruh dunia membelakangkan pandangan dari aku. Langsung tak pandang penjelasan aku. Malah aku tak langsung diberi kesempatan untuk menjelaskan apa-apa.

Aku terus mendapat pandangan serong, pandangan perlian, kata-kata sinis dan penuh sindiran.. Kehadiran aku, terasa sangat tidak diingini (Aku lah yang rasa mcm tu kan).

Di merata tempat. Be it kedai mamak, dalam bilik perjumpaan, bisikan demi bisikan.

Panas, dan tawar sahaja hidup ini.......

Aku lah itu, insan yang paling teruk. Mak aku tak ajar aku. Kurang hajar tak bertempat...

Ada kawan aku ckp,

"Sabar je, diam je, nanti semua ni akan terbalas. Kalau kita mengaku salah, tak semestinya kita yang kalah.."

Dan hari ini.

The deals had paid off.... Aku tak menang. Tapi aku puas hati..

ALLAH MAHA ADIL!
ALLAHU AKHBAR!!!


--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan