Perihal Nombor Giliran

Aku kn, cukop la pantang org memotong giliran. Hergh. Tuhan jela yang tau cmne perasaan kn. Slalu time2 brato kalu dekat pos opis. Kite tgh brato2, die sedapp je menyisip dpn kite. Konon2 kwn die tolong cop kn.

Dlu slalu la weih kejadian cenggini. Time2 kt UTM dlu, nk baya2 yuran, mmg kene brato. Tu zaman dlu.

Skg ni Alhamdulillah. Dh ada creeetttttt. Tekan A, B atau C. Ekekekeke. Pstu duduk. Tggu je nombor dipanggil. Kadang2 tu konpius la skit, bese ada pilihan A, B atau C. Tetibe aritu hapiy demam, pi la Klinik Kesihatan Seri Kembangan (ewah kemain, skg dh beralih arah. hik hik). Tetibe takde A,B C. So mcm takde pilihan.

Dgn jelas bagak besar nombor tu. 1151. Jelas kan. Aku pn tgk kt nombor kt kaunter. 1041. Uih, nmpk org mcm skit, lagi 10 je lg. Cpt gk registration kt sini.

Pstu bwk anak2 duduk. Hubby aku siap bwk laptop, konon akan tggu lama. Hafiy ngn Firdaus pn, bese kalu tmpt baru2 masuk jrg nk meragam dlu. Die tgk suasana dlu before nk panas bontot. Sgt well behave anak2 aku nih. :D..... Tp tgk la, kalu die dh bese ngn tmpt tu. Jerit la hiruk pikuk cemana pun.... :(.... Besela budak kn...

Skali hubby pn masuk. Tgk nombor brape. Tgk nombor dpn brape. Uih, kejap gile. Betul ke nih. Cm tak sangka. Laju nye pendaftaran kt sini. Dgn harapan akan tunggu lama time dh dpt nk tggu bilik berapa tu kan.

Besela gomen, dia pendaftaran bilik 1, 2, 3 contoh. Bilik Rawatan ke hape dipanggil bilik 4, 5, 6 cmtu. So lepas pendaftaran, org tu akan bgtau. Ok puan, tggu Bilik 4. atau 5 atau 6. Cmtu.

So bese, pendaftaran mmg cpt, sbb dh pakai komputer kn. Nak2 kalau kita mmg pernah dtg. So die tinggal klik klik. Pstu dh. So kitorg tak pikir panjang la. Mmg laju la, kalu gitu bentuk pendaftaran dia. Lgpn kt Seri Kembangan ni, cm besar dr kt AU Keramat yang slalu kitrog pi tu. Pstu lak die mmg btol2 pakai komputer. Kaunter pn mcm proper sgt. So tak piki panjang la.

Tak lama lepas tu, kuar la nombor 1051. Aku tak pasan lg time ni. Muka slumber badak je pi kt kaunter. Org tu pn tanya bla bla bla. Skali ada makcik dtg. Aku dh halfway thru pendaftaran dh time tu. Dh la 1st time dtg kn. So mmg ada la few details nk kene key in. Cm dh byk gk la mamat kaunter tu taip aku tgk. Berdasarkan die taip2 la, screen aku tak nmpk...Tapi mamat tu dh almost nk ckp ngn aku, tggu bilik 4...tetibe auntie tu dtg.

Eh nombor makcik ni sama ngn aku, 1051. Ada org bukak mesin lain ke kat sini. Ekekekekekek. In my dream la kn...

"Lu tak sabar ka, nombor lu belum la..."

Pstu mamat tu pn tak pasan, tgk nombor aku 1151. Wakakaka. 100 nombor tu beze. Ptt la ramai nau kt dlm KK nih. Wakakaka..Aku pn dh bersedia nk amik balik nombor tu dan kembali ke kusi utk tggu. Skali mamat tu ckp, nnti dlu, takpe. Aku pn diam jela. Dlm hati mmg malu. Hu hu hu hu.....

Nombor aku 1151 die cmpak tepi. Die layan auntie tu dlu. Pstu die ckp ngn auntie tu. Okeh tunggu bilik 4 eh. Auntie tu tak ckp byk, tinggalkan aku. Sib baik auntie tu bkn jenis mulut lancau pot pet pot pet kt blakang. Lgpn aku dh malu gile, mmg aku tak pandang dh la makcik tu. Ekekekekekek.....

Siyes aku malu, minah yg tak penah potong que seumur hidup.

Aku ada beberapa prinsip idop la, mmg dr dlu.

1. aku sgtlah ontime - ni before kawin n dpt anak la. ekekekekek. kalu org kate kul 8. mmg kul 8 la. dr pakwe aku yg dlu. ehem2. smpai la pakwe yg jd laki aku skg, mmg aku berangin. tak penah lah aku tak berangin ngn org psl timing. Sbb aku akan selalunya cpt. cuma dh ada anak ni susah skit la. ehem3...

2. aku sgtla ikot que. kalu dh brato, org dpn aku boleh pegi mana2 shj. aku takkan amik tmpt die. ntah dh mcm aku ajar diri aku jd cmtu. tu aku bleh displin la. tp wt keje aku mmg takleh fokus + displin. ekekeke. tak tau nape. huhuhu.mgkin aku kene tanam dr kecik. dh tua2 br nk displin susah kot. huhu

3. berani kerana benar, takot kerana salah - pn ni pn dh kurang skit la. sbb hubby aku tak suke aku outspoken sgt. huhuhu... bkn tak suke, die kate cm kurang ajar. tp kdg2 die yg suruh tp aku plak dh malu. yela. manusia berubah kn...;p

so aku ada no2 tu je kn. tu pn dh bakal takde la skg ni. kui kui kui........

Pstu mamat tu ckp tunggu. Aku nk ckp sori, sy tak pasan. takpe sy duduk balik. Pstu mamat tu kate takpe.

Die kuarkan nombor baru, die ckp kebetulan sy amik nombor ni tadi. 1031. Huhuhuhuhu. Aku cm diam jela, tp dlm ati ase besalah sgt......... eceh yeke? hahahahaha...

Pstu die soh aku tggu bilik 4, bilik yg sama ngn bilik auntie tu. Maluw nya aku. Tros pindah tmpt, tggu kt tmpt lain. Hubby aku blur tanya kenapa2.....

Aku pn explain la. Die ckp bia betik. Aku kate, aku nk duduk dh, tp mamat tu pggl balik. Aku tak terkata. Nk kate muke aku cun, cun ke. hahaha. Ok takde kaitan. ;p.. Terang2 aku bwk anak, ic anak, aku ckp anak sy. Takkan la die nk ngorat aku. Eh tak mungkin. Die mmg tak nmpk aku bwk suami, tp terang2 aku adalah MAK BUDAK. Muahahah. ok2. Mmg takde point die nk ngorat aku laa wei. Hahahaha.

Aku ase, die bg aku nombor lain, sbb die pn ase besalah, die tak perasan, nombor aku tu 1151. Cm sama je ngn 1051. Lgpn kebetulan die ada nombor lain, 1031. Korg tgk la nombor baru tuh, kul 7:29 pagi. Aku dtg pn dh kul 9:29 pagi. Huhuhuhuhuhuhuhu.....

Tp nk sedapkan ati aku kate, takpe die layan Auntie tu dlu, bia Auntie tu masuk dlu la kn.At least hanya Auntie tu tau, aku 'terpotong' que. Hu hu hu.

Skali bilik 4 senyap sunyi. Aku bajek, msti doktor tu pi minum. Takpela, aku pn mmg bajek tggu lama pn. Skali nk tau. Nk tau takkk???

Konon nombor auntie tu dipanggil dlu, nombor aku gak dipanggil dlu kau. Upenye doktor tu reshuffle balik..

.... bersambung. ada kije la plak. huhuhu... ;p
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Ida Chan said…
huhuu...pengalaman... :)

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009