Rutin Balik Kerje..

Tiap2 hari balik kerja,

Aku : Halo, ktne ni, balik kul bape, nk mkn apa?
Hubby : Entah, masak la apa2.
Aku : Igt nk msk, sambal sotong ngn sup ayam.
Hubby : Ok lepas magreb kot abg balik.
Aku : Ok... (dlm ati berdoa je jgn la die balik lmbt. kdg2 kot tu bole membawa ke mlm. Huhuhu. Dugaan btol ek idop sbg isteri kt KL ni. Kalu isteri suami keje kampung, kompom sblm gelab dh balik, mana ada org membanting padi dlm gelap. Muahahaha. Apa la aku merepek ni.)

So before start masak. Amik semangat dlu. Lpas mandikan mamat ni. Amik gmbar die. Kiss dia. Siap2 smyg suma. Start la msk2.......

Patu bila dh siap suma. Hubby pn smpai. Tros die pn smyg. Kami pn mkn.

Aku : Apsal tak sentuh pn sambal sotong tu dh?
Hubby : Masam la. Letak apa msm sgt.
Aku : Letak tomato ngn air asam cm bese.
Hubby : I rasa kalu i msk sambal lg sedap dr u masak.
Aku : Cessss kuang ajo la laki i ni. Hihihihi (tp ni dlm ati jela ;p)


Tu cita kelmarin. Hari rabu, hari aku amik EL. Demam kirenye. Tp sbb mls nk anta Firdaus gi nursery aku pn jaga dia la seharian. Best jgk jaga mamat tu time die dh besar2 ni. Senang skit nk jaga. Cuma pening kepala nk atur berak kencing dia. Tgk2 pampers dh penuh. Huhuhu. Takpe nnti mama cube lg ek syg. :D

Dialog smlm (Khamis lak);

Hubby : Ha abg nk balik dh ni. Siap la kite mkn luar.
Aku : Ok. Abg tp kalu ase nk mkn ikan 3 rasa je baik bli ikan kembung kt giant je. Mcm rugi je mkn luar. Lgpn cili dh blend dh aritu.
Hubby : Horror la ikan kt giant.
Aku : Ok sukati la.

Patu balik2 je berplastik2 giant die bwk. Wah siap ada nenas. Huhu aku takleh mkn. Patu aku siap2 mandi smyg aku pn tolong la die msk. Sbb masak 3 rasa hubby aku yg pandai buat. Kalu aku buat bkn tak pandai. Tp nnti kompom jd msm. Yela aku msk stail mat saleh. Sume jenis bende msm aku nk letak. Limau la air asam la tomato la. Kalu sikit sedap hubby kate. Kalu terlebih tak sedap. So u masak la sendirikkk. Muahahahahahahaha

Pak haji tgh msk soton goreng. I lapa tghari mkn burger je sbb tak tau nk mkn apa. Ha sib baik i suggest kite msk je kn, kalu mkn luar msti u tak kenyang sgt kn. Hihihihi. Isteri mithali la konon. ;p

Tara, tgk la hubby ku betapa tamak smpai 2 ekor ikan die beli. Nti aku share recipe. Eh ada yg berminat ke? Heheheheh
Mamat tu mcm la die bole mkn pn. Sebok nk memanjat nk start mkn. Soton tak siap lg laa. Ehhh bkn soton. Lupa plak. Cendawan. Kes kes kes...


Itu la sj update dr umah. So smlm tepat kul 9mlm aku benti segala kerja aku plan nk buat. Basuh pinggan kemas meja. Tambah lak mamat firdaus buat onar. Die minum air patu die cmpak gelas atas lantai. Tanda protes sbb mama n abah tak layan die. Kitrog busy ler. Abah nk tgk brite. Mama nk basuh pinggan. Tak pasal2 tmbah kerja kene vacum kaca lak. Harap2 takde serpihan yg tertinggal. Huhuhuhuhu...

Mlm td firdaus tdo lena. Alhamdulillah. Mama pn sama. Dh kul 3 pn tak bgn nyusu lg dr kul 10:30 mlm. Bese dlm kul 12 dh bgn. Dekat nk subuh br die bgn isap susu. Pg td mama kelam kabut, padahal bgn awal. Patu tak basuh botol susu dia smlm. Takpe sib baik dh settle pinggan mangkuk suma. Hihihi

Ok la dh mls plak nk tulis. Babai.

Comments

kalau u balik nnti mesti u terkesima
Siti Fatimah said…
hahaha. i dh tau. msti u basuhkan botol susu anak u. muahahahaha
iu rf said…
baik nye hati huby u to ct..
leh bgi respi ikan tu.. ? bukan soton yek..ekekekek... gurauu.. jgn mare!

aku skang dlm proses membesarkan perut ni..muahahaha..

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan