Not Right.

It's not right when you are making comments on politics today in Malaysia when you are one of the pegawai in the goverment sector. That's why i'm doing this in english. Apa bezanya? Org politik tak phm bahasa inggeris? Hahahaha. Takdela cut the crap. Here's what i'm thinking.

My Hubby was so much into politics today. I know, he is trying to understand. And he know, he can never make me believes what he believes. But we don't take it too seriously because we don't want to separate just because we are having a separate interest. I still love him no matter what. ;p....

He was like,

Pelik kenapa org PKR keluar parti. Mcm ada yang tak kene.

In my mind i was like,

Mestila, dh kene tuduhan rasuah la penyelewengan lah. Last2 dpt ultimatum, keluar umno, sume tuduhan gugur. Dpt ransangan bajet lg.

Lepas tu mula la cover.

"Sy keluar PKR atas dasar penilaian dan penelitian saya sendiri tanda desakan. Malah saya mengakui saya sebagai ahli bebas. Maka keputusan saya bkn untuk mengkhianati PKR dan masuk UMNO. Setelah saya secara rasmi keluar PKR, barulah UMNO mengajak saya menyertai parti mereka"

Chewah. Konon aku nk pecaya la? Emm.. Bole pakai ke ni. Apa jd ngn isu penyelewengan dengan rasuah datuk. Tak kaitan ke datuk? Come on lah datuk.....

Then lepas tu mulala paper2 suma: Mencanak2. Br 10 bulan dh tumbang. PKR tumbang. PKR tidak dpt memenuhi kehendak rakyat.

Mulalah keluar brita org sini piket sbb PKR tak menepati janji. Org sana kata itu. Mmg la mgkin betul. But tak rasa mcm irony sgt ke? Mcm ada konspirasi. Because everything turn out so easy. Senang nye PKR yang jahat tu nk nampak jahat die. UMNO yg dr dlu org kate jahat. Smpai sekarang takde sape dpt buktikan.

Lepas tu, dlu aku igt lg. UMNO ckp, keluar parti ni langgar etika la apa la. Masa Anwar sebok2 kate ramai pemimpin BN nk masuk PR.

Skang ni. bole plak die trima pemimpin yg langgar etika ni. Tak funny ke suma ni?

Tu la aku senyap je bila hubby aku bg komen2 psl politik. Sbb mcm ni la. Aku akan mula membebel panjang. Last2 hubby aku senyap buat muka masam. Tak best la kan. Hehehehe.

Aku bkn kata aku ni pandai sgt. Or betul sgt. Aku tak sokong PKR 100% pn skang. Bkn sbb aku penonton setia TV3. Tp sbb aku pn dh konpius dh. Esp on Anwar punye sasaran nk membentuk kerajaan PR.

Tapi aku still tak boleh trima kepelikkan2 sgt mcm ni ni. Sori until now, aku still tak respect Mahadhir. Mcm mana aku nk respek dia kalu die taknak dok saf dpn semata-2 taknak spot light? Aku rasa itu satu kenyataan yg syirik. Aku takkan sokong org yg syirik. Mintak maap.

Comments

sorri to say ok.. kalo x sokong kerajaan naper kerja ngan kerajaan? boleh tolong jawab?

saya ikhlas bertanya..
Siti Fatimah said…
ok sy ikhlas menjawab...

1st of all, takde phrase secara jelas sy ckp sy tak sokong kerajaan. cuma sy mempersoalkan kredibility dan profesionalism dlm umno.

2nd of all. bekerja demi kerajaan, negara dan agama. agama yg terutama. bkn demi BN, UMNO and so on.

Malaysia adalah milik kita. Bkn milik mana-mana parti.

Harap Maklum.

Terima kasih.
iu rf said…
wahhh... hebatlah la ko ct... kagum ngan semangat ko!!!.. prinsip diri kena ade.. bukan bagai lalang ditiup angin..

lgpun kite ni bukan budak kecik ..mak budak kecik adelah..hohoho.. takkan la x nampak... tak kaji.. tak selidik... takleh pk mn yg betul ke salah.. da terang lg bersuluh tu..

teruskan mengkritik.. hihihi..
Siti Fatimah said…
eheheeh..tenkiu...:D

tp dlm smngt2 pn kadang2 konpius gak...ehehehe

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan